به اشتراک گذاری

تور فرانسه، سوئیس، اسپانیا ویژه نوروز98

درباره این تور

آنچه باید در سفر به پاریس بدانید

 پاریس با ایفل محسور کننده اش قطعا اولین جاییست که با شنیدن اروپا به ذهن هر کس خطور میکند. این شهر پر از جاذبه و تاریخ تکان دهنده  آن  و قدم زدن در خیابان معروف شانزه لیزه با معروف ترین برند های مد جهان در آن که میدان شارلدوگل و کنکورد را به هم متصل میکند  یا دیدن ایفل زیبا و معروف ترین موزه دنیا (لوور) و کلیسا نتردام و قلب مقدس و پل الکساندر و باغ ها و کاخ های معروف و  رود زیبای سن  … که هر چه نام ببریم دیدنی ها تمامی ندارد.

رود سن این شهر را به دو قسمت تقسیم کرده و زیبایی خاصی به آن بخشیده که هم اکنون پاریس لقب عروس شهر های اروپا را به خود اختصاص داده است

 سه فرودگاه مهم پاریس

Charles de Gaulle شارل دو گل

Orlyاورلی

Beauvais بووه

که البته بزرگترین فرودگاه بین المللی پاریس شارل دوگل است که در 25 کیلومتری شمال شرق پاریس قرار گرفته است و شامل سه ترمینال اصلیست که ترمینال یک قدیمی ترین بخش آن است

اورلی  نیز فرودگاهی بین المللی در 13 کیلومتری جنوب پاریس است که قبل از شارل دو گل فرودگاه مهم این منطقه بوده و در مورد فرودگاه بووه از نظر موقعیت در 85 کیلومتری شمال غرب پاریس است.

با دنبال کردن تابلو های داخل سالن فرودگاه به راحتی میتوان با تهیه بلیط از خطوط ریلی آن استفاده کرد علاوه بر ان از اتوبوس شاتل فرودگاه نیز میتوان استفاده نمود که در غیر این صورت تاکسی هم همیشه یافت میشود. برای نمونه در شارل دوگل بعد از تحویل چمدان و جستجو علامت قطار  بوسیله مسیر ریلیمیتوان به ایستگاه های خط (بی)  (Réseau Express Régional) رسید و به قسمت های مختلف شهر دسترسی پیدا کرد و به راحتی در نزدیکی هتلتان پیاده شوید البته نکته مهم اینکه تیکت خود را تا زمان خروج نگهدارید که در صورت بررسی مسئولین جریمه نشوید . مبلغ جریمه چیزی حدود 60 یورو است.

برای استفاده از اتوبوس بهتر از بدانید که مسیر را در کمتر از یک ساعت به مرکز شهر طی میکنند و هر 15 دقیقه یک بار حرکت دارند.

البته استفاده از تاکسی راحترین انتخاب شماست که در خروجی هر کدام از ترمینال ها یافت میشود و معمولا مبلغی مشخص داشته که بعد از ساعت 17:00 تا صبح روز بعد مبلغ درصدی بالاتر میرود.

در مورد صرافی نیز مانند همه جای دنیا ریت فرودگاه زیاد مناسب نیست و توصیه نمیگردد.

حال شما وارد این شهر شدید و نباید دیدنی های معروف را از دست بدهید

به مون مارته در شمال پاریس سری بزنید از کلیسای قلب مقدس یا سکره کر بازید کنید و در کوچه پس کوچه های پشت کلیسا قدم بزنید و از کافه های کوچک و مغازه های سوغاتی ان لذت ببرید. میتوانید دیوار عشق را ببینید که به زبان های مختلف روی ان نوشنه شده و البته مولین روج را از دست ندهید.

کاخ و باغ ورسای را از دست ندهید که معمولا به صورت گشت اختیاری به شما پیشنهاد میشود و در انجا با تاریخ بیشتر اشنا خواهید شد.حرف از تاریخ شد … به سراغ لوور بروید که میتوان گفت یکی از زیبا ترین قسمت های سفرتان را به خود اختصاص میدهد حتی میتوانید از انجا پیاده به سمت ایفل بروید . بی شک اولین باری که ایفل را از نزدیک خواهید دید برایتان لحظه ای تکرار نشدنیست .

کلیسای نتردام با معماری گوتیکش یا باغ لوگزامبورگ و تویلری . از شانزه لیزه که نمیتوان گفت … همه و همه شما را تحت تاثیر قرار خواهند داد.

سوغات معروف فرانسه بی شک عطر است ولی از مغازه های کوچکی که جای جای این شهر است مانند اطراف نوتردام یا پشت چرخ و فلک زیبای میدان کنکورد و همانطور که بالا اشاره کردیم در مونت مارتر  میتوان نماد های زیبای این شهر و کلاه و مگنت و وسیله های مختلف را برای سوغات خرید

در موارد ضروری

 لازم است بدانید پیش شماره فرانسه 33+ و پاریس 01

پلیس 17   اتش نشانی 18    فوریت پزشکی 15 

اورژانس در تمام کشورهای اروپایی 112

بهتر است بدانید اختلاف زمانی تهران با پاریس 2:30- است.

و از نظر آب و هوا میانگین دما در بهار 10 تا 18 درجه در تابستان میتوان گفت حدود 20 درجه و پاییز و زمستانی بین 5 تا 10 درجه را داراست.

زبان اصلی مسلما فرانسویست که در قسمت های مختلف لهجه های گوناگون میبینیم.بخش کمی از جمعیت کشور گویش آلمانی دارند و در نزدیکی مرز ایتالیا  زبان ایتالیایی و مرز اسپانیا میتوان گفت زبان اسپانیایی متداول است.

مذهب متداول در این کشور مسیحیت کاتولیک است و پول رایج انها نیز یورو میباشد.

امید است به شهر عشاق به زودی با کمک تیم مجرب دلتابان سفر کنید.

آنچه باید در سفر به سوئیس بدانید

درباره زیبایی های طبیعی، کوهستان های آلپ، رودخانه ها و دریاچه های سوئیس بسیار شنیده و خوانده ایم. در این کشور، به خاطر جاری شدن آب از کوهستان، آب تمام فواره های شهر قابل شرب است. در این پکیج ابتدا به ژنو و سپس به لوزان خواهیم رفت.  شهر لوزان با مردم فرانسوی زبان، در کرانه دریاچه ژنو و در منطقه کوههای ژورا واقع شده و از مهمترین شهرهای سوئیس است. لوزان روی سه تپه بنا شده و به شهر فراز و نشیب ها معروف است.

این شهر دیدنی مقر کمیته بین المللی المپیک، شهر آرامش و گریز از زندگی ماشینی، پیست های اسکی معروف و فستیوال ماراتن است. شهری که در زمان امپراطوری روم باستان به عنوان قلعه نطامی مورد استفاده قرا می گرفت. حالا ما در این شهر میخواهیم از بافت تاریخی شهر (شامل کلیساها، بازار، فواره ها و تالار بزرگ و …)، میدان پولو و قدیمی ترین آب نمای شهر(مجسمه نماد عدالت)، پلکان قرن 13 معروف، کلیسای جامع نتردام و موزه المپیک که اولین نماد ورزش و صلح است، دیدن کنیم. به همه این جاذبه های منحصر به فرد، بازدید از گرویر، دهکده قرون وسطی واقع در دره بالایی رودخانه سان را اضافه کنید. دهکده ای دنج و دوست داشتنی با پنیرهای نرم و خوشمزه بسیار معروف برای پخت غذاهای مخصوص مثل فوندو، شکلات های معروف و کارخانه شکلات سازی کایلر که در آن می توانید با فرایند تولید شکلات آشنا شده و تا دلتان بخواهد از انواع شکلات ها مزه کنید.

قلعه ای تاریخی با چشم انداز کوه های آلپ و دریاچه ژنو در اطراف روستا، باعث تفاوت گرویر با دیگر دهکده ها شده است. همچنین ارتفاعات مولسون در این منطقه از بهترین مکانها برای مسابقات بندبازی در جهان به شمار می روند.

هنوز تمام نشده، یادتان که نرفته این سفر پر از جاذبه های تکرار نشدنی است.

مونت خو، شهر جشنواره ها در کانتون وائود و در ساحل دریاچه ژنو با دور نمای کوهستانهای آلپ توقف بعدی است. جایی که  به خاطر برگزاری فستیوال جهانی جاز و ورزش های آبی بی نظیر بسیار مشهور شده و افراد مهمی مثل چارلی چاپلین در این شهر زندگی می کرد.

قلعه تاریخی شیون و دشت های نرگس آلپ تنها بخشی از دیدنی های خیره کننده شهر هستند و البته تاکستان‌های «لاوو»  که از آثار ثبت شده در میراث جهانی یونسکو است.

کیفیت سیستم حمل و نقل عمومی در سوئیس زبان زد است. قطارهای بین شهری این کشور بدون کوچکترین تاخیر زمانی و درست طبق برنامه زمان بندی در سراسر این کشور فعالیت میکنند. سیستم ریلی سوئیس بهترین در جهان است و حتی برخی تونل ها و مسیرهای صعب العبور آن نیز ثبت میراث جهانی است. بی شک سفر به سوییس به یاد ماندنی ترین سفر زندگی تان را رقم خواهد زد ، فرودگاه زوریخ که یکی از پر تردد ترین فرودگاه های سوییس و مقر اصلی سوییس ایر لاین میباشد تا مرکز شهر زوریخ ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.
اگر با تور های مسافرتی به زوریخ بروید بهترین و آسانترین روش برای امدن به شهر استفاده از ترانسفر تورتان میباشد.
در غیر این صورت میتوانید از اتوبوسهای شاتل فرودگاه که هر یک ساعت یکبار به مرکز شهر می آید حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان میبرد این اتوبوس ها مجهز به اینترنت wifi میباشند، همچنین خط تراموا ۱۹ از فرودگاه به مرکز شهر تردد میکند .

استفاده از تاکسی یکی دیگر از روش های تردد از فرودگاه به مرکز شهر زوریخ می باشد ورودیه تاکسی ۳.۳۱ فرانک سوییس به ازای هر کیلومتر ۳.۹۵ فرانک به مبلغ قبلی اضافه میشود جدودا از فرودگاه تا مرکز شهر ۲۰ فرانک محاسبه میشود که البته با تاکسی متر محاسبه میشود.
واحد پول سوییس فرانک میباشد بهتر است در مرکز شهر پولتان را چنج کنید توسط دستگاه هایی مول عابر بانک که مبلغ یورو یا دلار را گرفته وفرانک تحویل میدهند.
لازم به دکر است از آنجایی که در اکثر شهر های سوییس یورو هم قابل خرج کردن میباشد ولی بقیه پول را به فرانک پس میدهند
از آوردن دلار به اروپا بپرهیزیم چون در چنج دلار متضرر میشوید

از آنجایی که سوییس کشور بسیار گرانی است و جزؤ مقاصد خرید محسوب نمیشود بهتر از از سوغات معروف سوییس که همان شکلات است خریداری کنید

زبان مردم روریخ آلمانی بوده ولی به انگلیسی هم مسلط هستند و مشکل زبان نخواهید داشت.
ولتاژ برق مثل ایران پریز ۲ شاخه میباشد.
شماره های اضطراری:
آمبولانس۱۴۴
در سوییس بخشی از هزینه آمبولانس را مردم از جیب خودشان موظفند پرداخت کنند
پلیس ۱۱۷
آتش نشانی ۱۱۸
نجات هوایی ۱۴۱۴ REGA
فرهنگ غذا در سوییس کاملا بر گرفته از کشور های همسایه هست ولی غذای معروف سوییسی ها پنیر فوندو است که در ظرفهای کوچکی آب شده سرو میشود و نانهای مخصوصی را داخل پنیر مذاب فرو برده و میل میشود.

بارسلونا

بارسلونا  توریستی ترین شهر اسپانیاست. خیابان های این شهر موزه ای باز از آثار گائودی(معمار مشهور و خلاق) است. اگر پاریس به برج ایفل شهرت دارد، بارسلونا با کلیسای ساگرادا فامیلیا شناخته میشود، کلیسایی که با شکل عجیب و غریبش هنوز هم ساختش به پایان نرسیده. اما قلب تپنده شهر، خیابان رامبلاست با مغازه ها و کافه های معروف، مجسمه ها و دکه های سوغاتی اش. بافت تاریخی شهر با محله گوتیک هنوز حال و هوای قرون 18 و 19 را در خود زنده نگه داشته و فواره های جادویی مونجوئیک میدان اسپانیا، از خدایان باستانی نقل قول میکنند.

پارک گوئل هم جرء دیدنی های اصلی شهر است، با مجسمه ها و کاشی کاری های متفاوت از گائودی که وسعت و زیبایی و منحصر به فرد بودنش باعث شده در فهرست میراث جهانی به ثبت برسد. از روز تراس بالایی تمام شهر زیر پای شماست.

معروف‌ ترین خیابان برای خرید در بارسلون، خیابان آونیدا دیاگونال است که از ناحیه دیاگونال آغاز می‌شود و بارسلون را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می‌کند. جاذبه هایی مثل برج آگبار و چندین موزه دیدنی را به جذابیت های این خیابان اضافه کنید.

ساحل المپیک بارسلونتا، جایی که برای بازی های المپیک سال 1992 ایجاد شد با ساحل شنی و رستوران‌های دریایی معروف، معمولاً شلوغ ترین جای شهر است.

در سفر به اسپانیا حتما  از ورزشگاه نیو کمپ   بازدید کنید این ورزشگاه متعلق به یکی از پر طرفدارترین و پر افتخارترین تیم های باشگاهی جهان است که همچنین موزه بسیار پر باری برای دوست داران فوتبال دارد.

تورهای مشابه

تورهای همین سبک را با هم مقایسه کنید

تور لوکس برزیل ویژه کارناوال

تیر 1402

تور فرانسه، اسپانیا، ایتالیا (3 شب پاریس، 3 شب بارسلون، 3 شب رم)

تیر 1402

تور فرانسه، هلند، آلمان (4 شب پاریس، 3 شب آمستردام، 3 شب هامبورگ)

تیر 1402