به اشتراک گذاری

تورسوئیس، فرانسه، اسپانیا ویژه نوروز 98

درباره این تور

سفری لوکس و بیاد ماندنی به زوریخ ( سوئیس):
بی شک سفر به سوییس به یاد ماندنی ترین سفر زندگی تان را رقم خواهد زد ، فرودگاه زوریخ که یکی از پر تردد ترین فرودگاه های سوییس و مقر اصلی سوییس ایر لاین میباشد تا مرکز شهر زوریخ ۱۰ کیلومتر فاصله دارد.
اگر با تور های مسافرتی به زوریخ بروید بهترین و آسانترین روش برای امدن به شهر استفاده از ترانسفر تورتان میباشد.
در غیر این صورت میتوانید از اتوبوسهای شاتل فرودگاه که هر یک ساعت یکبار به مرکز شهر می آید حدودا ۳۰ تا ۴۰ دقیقه زمان میبرد استفاده کنید این اتوبوس ها مجهز به اینترنت wifi میباشند.
همچنین خط تراموا ۱۹ از فرودگاه به مرکز شهر تردد میکند .
استفاده از تاکسی یکی دیگر از روش های تردد از فرودگاه به مرکز شهر زوریخ می باشد ورودیه تاکسی ۳.۳۱ فرانک سوییس به ازای هر کیلومتر ۳.۹۵ فرانک به مبلغ قبلی اضافه میشود جدودا از فرودگاه تا مرکز شهر ۲۰ فرانک محاسبه میشود که البته با تاکسی متر محاسبه میشود.
واحد پول سوییس فرانک میباشد بهتر است در مرکز شهر پولتان را چنج کنید توسط دستگاه هایی عابر بانک که مبلغ یورو یا دلار را گرفته وفرانک تحویل میدهند.
لازم به دکر است از آنجایی که در اکثر شهر های سوییس یورو هم قابل خرج کردن میباشد ولی بقیه پول را به فرانک پس میدهند
از آوردن دلار به اروپا بپرهیزیم چون در چنج دلار متضرر میشوید .
مرکزی ترین بخش شهر ساختمان راه آهن یا به زبان آلمانی بن هوف است و خیابان بن هوف اصلی ترین و معروفترین خیابان زوریخ است که به دریاچه زیبای شهر منتهی میشود
در خیابان بن هوف کافه ها ، رستوران ها و فروشگاه های برند معروف شهر زوریخ قرار دارند میتوانید ساعتها در این خیابان لوکس که یکی از گرانترین خیابانهای دنیاست قدم بزنید ‌و سری به شکلات فروشی معروف اشپرونگلی زده و شکلات و شیرینی میل کنید.
از آنجایی که سوییس کشور بسیار گرانی است و جزؤ مقاصد خرید محسوب نمیشود بهتر از از سوغات معروف سوییس که همان شکلات است خریداری کنید.
صنعت ساخت ساعت از قرن ۱۶ وارد سوییس شد و تا امروز که تبدیل به قطب اصلی ساعتهای برند که هر گردشگری رویای داشتن یکی از آنها را دارد از آن سوییس است و همچنان سردمدار ساخت لوکس ترین برند های دنیاست ، به فروشگاه های ساعت سری بزنید و اگرمایلید خرید کنید.
آب شیر در سوییس نه تنها قابل شرب بوده بلکه این آب خوش طعم به دلیل اینکه حاصل آب شدن یخچالهای آلپ هستند از با کیفیت ترین آب های دنیاست پس در سوییس آب معدنی نخرید هم‌گران است هم به پای طعم آب شیر نمیرسد.
دیدنی های سوییس زیباییهای طبیعی بوده و بی شک سفر به سوییس سفر به قطعه ای از بهشت است.
با اقامت در زوریخ که یکی از گرانترین شهر های دنیاست و یکی از شهر های به نام دنیا به لحاظ کیفیت و استانداردهای بالا زندگی میباشد میتوانید از جاذبه های متعدد شهر لذت ببرید ،
جاذبه هایی مثل موزه فیفا برای فوتبال دوستان و یا باغ وحش دیدنی شهر برای خانواده ها با بچه و یا قایق سواری بر روی رودخانه بینظیر شهرزوریخ و…
به شهر لوسرن سری بزنید که در نزدیکی زوریخ است شهری در تقابل سنت و مدرنیته
همچنین مسافرینی که زوریخ را به عنوان مقصد انتخاب میکنند میتواننددر تورهای اختیاری پایتخیت سوییس (برن ) و بهشتی دیگر بین ۲ دریاچه به نام شهر رویایی اینتر لاکن شرکت کنند.
وجود رودخانه راین در نزدیکی شهر زوریخ و بازدید از راین خروشان از دیگر جذابیت های سفربه زوریخ است سفری که تا تجربه نکنید آن حس زیبا رو نمیگیرید و پس از تجربه اش دیگر از یاد نمیبریدش.
زبان مردم روریخ آلمانی بوده ولی به انگلیسی هم مسلط هستند و مشکل زبان نخواهید داشت.

ولتاژ برق مثل ایران پریز ۲ شاخه میباشد.
شماره های اضطراری:
آمبولانس۱۴۴
در سوییس بخشی از هزینه آمبولانس را مردم از جیب خودشان موظفند پرداخت کنند
پلیس ۱۱۷
آتش نشانی ۱۱۸
نجات هوایی ۱۴۱۴ REGA
فرهنگ غذا در سوییس کاملا بر گرفته از کشور های همسایه هست ولی غذای معروف سوییسی ها پنیر فوندو است که در ظرفهای کوچکی آب شده سرو میشود و نانهای مخصوصی را داخل پنیر مذاب فرو برده و میل میشود.
سوغات سوییس:
شکلات ، ساعت و چاقوهای کوهستان که البته اکر از فروشگاه های سوغات فروشی خریداری شود میتوانید نام خودتان را روی آن حک کنید
با اینکه زوریخ قطب اقتصادی و یکی از مهمترین شهر های سوییس است ولی جمعیتی حدود ۴۰۰ هزار نفر دارد آمار رشد جمعیت در سوییس منفی است سن ازدواج بالا و تعداد فرزندان کم میباشد.
آب و هوا معتدل زمستانهای برفی و پاییز هزار رنگ زوریخ را تبدیل به بهشت میکند فصل بهار و تابستان هم مطبوع و دلنواز میباشد
سوییس به دلیل وجود رشته کوه های آلپ مرکز ورزشهای زمستانی بوده و سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا برای شرمت در جشنواره های ورزشهای زمستانه رهسپار سوییس میشوند.

عروس شهر های اروپا ، پاریس ( فرانسه) :
در شهر پاریس ۲ فرودگاه وجود دارد البته پرواز ماهان و ترکیش به فرودگاه شارلدو گل میروند اگر با ایر لاین دیگری سفر میکنید شاید مقصدتان فرودگاه اورلی باشد .
از فرودگاه شارل دو گل تا شهر پاریس ۲۵ کیلومتر فاصله دارد اگر با تورهای دلتابان به پاریس سفر میکنید ترانسفر منتظر شماست ، در غیر این صورت میتوانید از اتوبوس های شاتل استفاده کنید
و یا از مترو که البته به نه صورت مستقیم با عوض کردن خط مترو میتوانید خو را به مرکز شهر برسانید
تاکسی وسیله دیگری است که از فرودگاه شارل دو گل به مرکز شهر با نرخ ثابت ۵۵ یورو در حرکت است .
فرودگاه اورلی در فاصله ۱۳ کیلومتری شهر پاریس قرار دارد ومیتوان ازمترو و اتوبوس وتاکسی برای ترانسفر به مرکز شهر استفاده کرد.
همانطور که میدانید غذاهای فرانسوی از معروفترین و متنوع ترین غذاهای دنیاست ، نان باگت به عنوان نان ملی فرانسوی ها به ثبت رسیده ، تنوع فراوان پنیر ، سوپ پیاز و خوراک حلزون که خوراکی معروف و‌گران در فرانسه محسوب میشود .استیک فرانسوی هم از غذاهای دیگر مشهور بوده که پیشنهاد میکنم امتحان کنید.
در پاریس در خیابان معروف شانزه لیزه رستوران ایرانی به نام jet set وجود دارد .
خیابان معروف شانزه لیزه با بوتیک های شیک ، رستورانها و کافه های متعدد بی شک معروفترین خیابان دنیاست که هر ساله در سال نو میلادی تزیینات زیبایی میشود این خیابان حد فاصل طاق پیروزی و میدان کونکورد است .
قدم زدن در پاریس شما را به دل تاریخ میبرد میتوانید مدت ها در خیابان های شهر پیاده روی کرده و عکاسی کنید و متوجه گذر زمان نباشید.
با بازدید از موزه لوور، برج ایفل، باغ تویلری، رود سن، کاخ ورسای و دیگر جاذبه های شهر از سفرتان به پاریس لذت ببرید
اگر با فرزندانتان به پاریس میروید پارک رویایی دیزنی لند را از دست ندهید که خود میتواند دلیلی برای انتخاب پاریس باشد.
کلیساهای متعدد شهر با معماریهای متنوع ، منطقه هنرمندان و کوچه پس کوچه های دیدنی همه و همه پاریس را به مقصدی متفاوت تبدیل کرده که در روییای هر گردشگری بازدید از پاریس وجود دارد.
از مراکز خرید دیدنی در‌ پاریس گالری لافائت است که  خود بنا هم جاذبه دیدنی دارد
سالن اپرا پاریس یکی از بناهای دیدنی شهر میباشد که علاقه مندان به هنر از بازدید آن غافل نشوند.
آب شیرآشامیدنی نمیباشد بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.
سوغات‌ پاریس عطر است که میتوانید بهترین عطر ها را در گالری لافایت تهیه کنید
پاریس مهد مد دنیاست و همه ساله فشن شو های خاص در پاریس برگزار میشود مردم پاریس خوش پوش هستند و به ضاهرشان اهمیت میدهند.
در پاریس شب ها شو مختلف برگزار میشود همراه با موزیک ورقص هایی که مربوط به فرهنگ فرانسوی میباشد پیشنهادمیشود به عنوان سرگرمی شبانه با هماهنگی راهنما بلیط را تهیه کرده و با فرهنگ غنی فرانسه در قالب شو و رقص و آواز اشنا شوید.
استفاده از مترو در پاریس رایج است و میتوانید از بلیط های ۱۰ تایی استفاده کنید که کمی ارزانتر میشود در هنگام استفاده از مترو مواظب کیف پول و اشیا با ارزشتان باشید در پاریس دزدی به وفور دیده میشود.
زبان مردم پاریس فرانسوی بوده البته در مراکز توریستی که رفت و آمد دارید اکثرا انگلیسی میدانند ولی افراد مسن انگلیسی بلد نیستند و شاید در برخورد با آنها دچار مشکل زبان بشوید.
واحد پول یورو بوده و از همراه داشتن اسکناس ۵۰۰ یورویی بپرهیزید چون در بسیاری از فروشگاه ها ورستورانها پذیرفته نمیشود.
پریز برق ۲ شاخه بوده و میتوانید از شارژرهای معمولی خودمثل ایران استفاده کنید.
درمراکز توریستی شهر مثل محله مونمارت ( تپه هنرمندان) گروه هایی را مشغول شعبده بازی خیابانی میبینید که توریستها را دعوت به بازی میکنند از آنها دوری کرده و دعوتشان را قبول نکنید چون در این بازیها مبالغ هنگفتی متضرر میشوید.
آب و هوای پاریس در بهار مطبوع و بارانی ،تابستانهای گرم و شرجی، پاییز خنک وبارانی و زمستانهای سردی دارد.
مردم فرانسه به فوتبال علاقه زیادی دارند و تیم ملی فوتبال موفقی دارند که سالها هم برایشان قهرمانی را هدیه برده است
مردم فرانسه روحیه انقلابی بالایی دارند از اینرو در اکثر مواقعی که به پاریس سفر میکند شاهداعتراضات خیابانی حتی در اندازه های کوچک خواهید بود.

جاذبه های دیدنی بارسلونا ( اسپانیا):

فرودگاه بارسلونا ال پارات نام دارد و تا مرکز شهر ۱۰ کیلومتر فاصله دارد از پر تردد ترین فرودگاه های اروپا و دومین فرودگاه بزرگ اسپانیا پس از فرودگاه مادرید میباشد. اگر با تور های دلتابان سفر میکنید ترانسفر فرودگاهی تان از قبل با مدرنترین اتوبوس ها هماهنگ شده در غیر این صورت روش های دیگری برای رسیدن به مرکز شهر وجوددارد از جمله اتوبوس های اکسپرس مربوط به فرودگاه که هر ۱۰ دقیقه یکبار حرکت میکند این اتوبوس ها wifi داردو شما را تقزیبا نیم ساعته به مرکز بارسلونا میرساند.
مترو خط L9 از فرودگاه با عوض کردن یک خط به مرکز شهر می آید
تاکسی یکی از دیگر روش ها برای رسیدن به مرکز شهر و محل اقامتتان میباشد که با تاکسی متر محاسبه میشود و روز ها حدودا ۳۵ یورو و نرخ شب کمی گرانتر محاسبه شده و حدودا ۴۳ یورو تا مرکز شهر میشود.
اگر با پرواز ماهان بصورت مستقیم به بارسلونا سفر میکنید میزان بار قابل حمل ۳۰ کیلوگرم در بخش بار و ۸ کیلوگرم بار دستی در ابعاد مجاز کابین میباشد .
واحد پول یورو میباشد بهتر است اسکناس ۵۰۰ یورویی همراه نیاورید چون در اروپا بسیاری از رستورانها و فروشگاه ها و مغازه ها از گرفتن اسکناس ۵۰۰ یورویی امتناع میکنند.
اسپانیا یکی از مقاصدی است که هر گردشگر حرفه ای در برنامه خود دارد و بازدید از شهر زیبای بارسلونا به عنوان مهمترین بندر اروپا که با جذابیت های خاص و منحصر به فردش عروس شهر های ساحلی لقب گرفته خالی از لطف نیست . وجود ساحلی تمیز و بینظیر در بارسلونا یکی از ویژگی هایی است که علاقه مندان به شنا و ورزشهای ساحلی را در فصول گرم سال روانه بارسلونا میکند.
در بارسلونا بازدید از کلیسا با شکوه خانواده مقدس ( ساگرادا فامیلیا) را از دست ندهید کلیسایی که سالانه بیش از ۵ میلیون گردشگر به دیدن آن می آیند.
بارسلونا شهری با معماری خاص معمار معروف آنتونی گائودی و دیدنی های خاصی مثل پارک گوئل ، کاسا میلا،کاسا باتیو، محله زیبای باری گوتیک، خیابان معروف لارامبلا و ورزشگاه معروف و پر طرفدار نیو کمپ تنها بخش کوچکی از دیدنی های این شهر جادویی هستند.
بارسلونا یکی از مقاصد جذاب برای خرید به شمار میآید مراکز خرید متعدد وجود برندهای معروف و به نوعی تولید داخلی مثل زارا ، مانگو و … علاقه مندان به خرید را به بارسلونا میکشاند ، مراکز خریدی چون دیاگونال مال،گران ویا، آرنا و مارماگنوم تنها چند مورد جزیی از تعداد کثیر این مراکز خرید هستند.
آب شیر آشامیدنی نمیباشد بهتر است از آب معدنی استفاده کنید.
اگر غذاهای دریایی دوست دارید بارسلونا یکی از مقاصدی است که غذاهای دریایی خوشمزه دارد، غذای معروف والنسیایی که البته در اکثر رستوران های بارسلونا یافت میشود پائیا نام دارد غذایی که با برنج ، ماهی مرکب و میگو کالاماری و صدف تهیه میشود و معروفترین غذای اسپانیایی است 
در سفر به بارسلونا از برنامه نمایش فلامینگو حتما دیدن کنید و راز زندگی کولی های گیتار به دست را کشف کرده و هنر بی مانندشان را از نزدیک شاهد باشید .
در بارسلونا خیلی مواظب کیف پولتان ، موبایل دوربین و اشیا با ارزش باشید کیف قاپی و دزدی های گروهی در بارسلونا خیلی دیده میشود پول اضافی خود را در صندوق امانات هتل گذاشته و با خیال راحت از زیبایی های شهر لذت ببرید.
زبان مردم بارسلونا ، کاتالان میباشد مه با زبان اسپانیایی که زبان رسمی کشور است متفاوت است 
آب و هوای بارسلونا متعادل بوده زمستانهای نسبتا سرد ، پاییز مطبوع ، بهار بهترین زمان و تابستانهای گرم که بهترین زمان آب تنی در سواحل جذاب شهر میباشد .
در بارسلونا همیشه توریست های زیادی میبینید و گردشگران در تمام فصول به بارسلونا سفر میکنند .
سیستم حمل و نقل مترو ، قطارهای شهری و تاکسی عبور و مرور را در شهر آسان میکند و اینها همه دلائلی برای سفر به بارسلونای زیبا هستند.
مذهب رسمی بیش از ۷۰ درصد مردم اسپانیا مسیحی کاتولیک بوده درصدی بی دین ، یهودی و مسلمان نیز وجود دارد.
اگر به بازدید از موزه علاقه مندید میتوانید از موزه هنر ملی کاتالونیا و موزه تاریخ بارسلون دیدن کنید.

 

 

 

تورهای مشابه

تورهای همین سبک را با هم مقایسه کنید

تور لوکس برزیل ویژه کارناوال

تیر 1402

تور فرانسه، اسپانیا، ایتالیا (3 شب پاریس، 3 شب بارسلون، 3 شب رم)

تیر 1402

تور فرانسه، هلند، آلمان (4 شب پاریس، 3 شب آمستردام، 3 شب هامبورگ)

تیر 1402