10 تیر 1397

تندیس نیکلای اول |میدان اسحاق

یکی از زیباترین و بهترین جاذبه های شهر سنت پترزبورگ، تندیس نیکلای اول در میدام معروف اسحاق می باشد که به عنوان نماد این شهر نیز به شمار می رود. تندیس نیکلای اول با داشتن زیبایی و طراحی بسیار جالب خود توانسته است توجه بسیاری از گردشگران و توریست ها را به سوی خود جذب کند. 

 

تندیس نیکلای اول

شهر سنت پترزبورگ یکی از دیدنی ترین و زیباترین شهرهای کشور روسیه می باشد که با داشتن بهترین و شگفت انگیزترین جاذبه های گردشگری خود، توانسته است توجه بسیاری از گردشگران را به سوی خود جذب کند. از مشهورترین این جاذبه ها می توان به تندیس نیکلای اول اشاره کرد. تندیس نیکلای اول در میدان اسحاق واقع شده و با طراحی و معماری فوق العاده خود توانسته به عنوان نماد این شهر شناخته شود. این تندیس در 7 جولای 1859 برای عموم مردم این شهر رونمایی شد. ارتفاع این مجسمه در حدود 6 متر می باشد و در روبروی کلیسای طلایی واقع شده و همین امر سبب شده که بهترین منظره برای گردشگران و توریست ها به وجود بیاورد.

البته در نظر داشته باشید که این مجسمه و تندیس در طول جنگ های جهانی اول و دوم دچار تخریب های بسیار زیادی شد هر چند که با استفاده از کیسه های شنی و تخته ها سعی بر آن داشتند که از این تندیس نهایت محافظت را داشته باشند. در پایان جنگ های جهانی، با استفاده از برنز قسمت های آسیب دیده این تندیس را مرمت سازی کردند و به شکل امروزی آن تبدیل کردند. در ادامه مقاله سعی بر آن داریم تا اطلاعات بیشتری را به حضورتان ارائه دهیم. با ما همراه باشید.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور ترکیه لحظه آخری و تور گرجستان ارزان هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های جذاب سفر کنید.

 

تاریخچه ی تندیس نیکلای اول 

تندیس نیکلای اول در بین سال های 1856 تا 1859 با نظارت اوگوست دو مونفران ساخته شده است. مونفران یکی از برجسته ترین و بهترین معماران روسیه در آن زمان می باشد. برای طراحی این تندیس انواع بسیاری از طرح ها ارائه شد که در آخر سر بر روی طرحی که نیکولاس بر روی اسبی که نشسته است تمرکز شد و با استفاده از گرانیت قرمز فنلاندی اقدام به ساخت این مجسمه بسیار باشکوه کردند.

این تندیس نماد بسیار بزرگی از قدرت، خرد و ایمان می باشد. برای طراحی چهره نیکلای بزرگ نیز از چهره فرزندان او استفاده ی هنرمندانه ای شده است. مجسمه سازی که توانسته است این اثر باشکوه را طراحی کند آقای پیتر کلود نام داشت که یکی از معروف ترین مجسمه سازهای کشور روسیه می باشد و آثار جهانی بسیار زیادی را خلق کرده است. قسمت زیرین اسب نیکولاس از سنگ مرمر سفیدی می باشد که از کشور ایتالیا آورده شده و با نهایت ظرافت و دقت بسیار خاصی در این تندیس به کار رفته است. تمام جزئیات این تندیس با ظرافت و دقت بسیار زیادی انجام شده و توجه هر بیننده ای را به سوی خود جذب کرده است.

 

بهترین زمان بازدید 

بهترین زمان برای بازدید از تندیس نیکلای اول، زمانی است که گردشگران و توریست ها به دنبال پاسخی برای این سوال هستند. اگر شما نیز به دنبال بهترین زمان برای بازدید از این میدان هستید می توانید هر چهار فصل سال را برای بازدید خود انتخاب کنید. فصل پاییز یکی از رویایی ترین و شگفت انگیزترین فصل ها می باشد که منظره بسیار زیبایی را هنگام غروب به وجود می آورد و گردشگران می توانند با انتخاب این فصل تصاویر بی نظیری را نیز ثبت کنند.

بسیاری از تورهای گردشگری که به سوی شهر سنت پترزبورگ برگزار می شوند در فصل های بسیار مختلف صورت می گیرد و گردشگران و توریست ها می توانند با توجه به علاقه خود یکی از این فصل ها را انتخاب کرده و سفر خود را به این شهر انجام دهند. بسیاری از هنرمندان و نقاشان در فصل های مختلف آثار بسیار بی نظیر و زیبایی را از این میدان به ثبت می رسانند که هر کدام از این آثار ثبت شده از زیباترین و منحصر به فرد ترین آثار هنرمندان می باشد.

 

امکانات موجود در پیرامون تندیس نیکلای اول

میدان اسحاق از زیباترین و دیدنی ترین میدان های شهر سنت پترزبورگ می باشد که با داشتن تندیس نیکلای اول توانسته است توجه میلیون ها گردشگر را به سوی خود جذب کند. توجه داشته باشید که گردشگران می توانند علاوه بر بازدید و تماشای این جاذبه ی بی نظیر و منحصر به فرد، از دیگر امکانات موجود در پیرامون تندیس نیکلای اول نیز بهره مند شوید.

از مهم ترین این امکانات و خدمات می توان به مواردی مانند رستوران های متنوع، کافی شاپ ها و هتل های متعدد اشاره کرد و گردشگران و توریست ها با اسکان گرفتن در این مکان ها می توانند منظره ی بسیار زیبایی از این تندیس را از این ساختمان ها مشاهده و تماشا کنند. این تندیس می تواند سهم بسزایی را در جلب توجه گردشگران به سمت این مکان داشته باشد و این موضوع سبب می شود مراکز خرید بسیار متنوعی در این میدان تاسیس شوند که این مراکز خرید بهترین گزینه برای بازدید گردشگران و توریست ها بوده و گردشگران می توانند با مراجعه به این میدان، خرید سوغاتی های خود را نیز انجام دهند.

 

نکات مورد توجه 

تندیس نیکلای اول از بی نظیرترین جاذبه های این شهر می باشد که گردشگران و مسافرانی که از این شهر بازدید می کنند، علاقه بسیار وافری را برای تماشای تندیس نیکلای اول از خود نشان می دهند. اما گردشگران و توریست ها بایستی یک سری نکات را در هنگام بازدید از این مکان مورد توجه قرار دهند که از جمله نکات مورد توجه در بازدید از تندیس نیکلای اول می توان به موارد زیر اشاره کرد:  

–        برای ثبت تصاویر بی نظیر و زیبا از این میدان می توانید دوربین عکاسی حرفه ای را به همراه داشته باشید.

–        از حکاکی هر گونه نوشته ای بر روی مجسمه به شدت خودداری کنید.

–        به عبور و مرور خودروها در این مکان نهایت توجه را داشته باشید تا مشکل ناگواری به وجود نیاید.

–        اگر با تورهای گردشگری سنت پترزبورگ قصد بازدید از این جاذبه را دارید بایستی در زمان تعیین شده میدان اسحاق را ترک نمایید.

–        احترام بسیار زیادی را به این تندیس داشته باشید چرا که تندیس نیکلای اول از اهمیت بسیار زیادی در میان مردم این شهر برخوردار می باشد.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط هواپیما چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو آنلاین هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

نظرات کاربران