9 آذر 1397

موزه ملی تاریخ

موزه ملی تاریخ ویتنام دوره های مختلفی از تاریخ کشور ویتنام را در خود جای داده است. افراد علاقمند به بازدید این موزه می توانند در هانوی مهمان موزه باشند. موزه ملی تاریخ ویتنام که دقیقا در مرکز هانوی واقع شده زمان آن به قرن بیستم می رسد.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور ترکیه ارزان و  تور ارمنستان ارزان  هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های جذاب سفر کنید.

 

موزه ملی تاریخ ویتنام در شهر هانوی

هانوی شهری در شمال ویتنام و پایتخت این کشور است. هانوی با زیبایی های طبیعی و تاریخی زیادی که دارد موجب می شود افراد زیادی از نقاط مختلف دنیا به این جا سفر کنند. این شهر جاهای دیدنی زیادی دارد که با اطلاع از آن ها می توانید سفری جذاب برای خود بیافرینید. هانوی دارای هتل های زیبایی است مخصوصا اگر محله ای قدیمی را انتخاب کنید می توانید از معماری های فرانسوی نیز بیشتر لذت ببرید.

برای دیدن شهر نیازی به تاکسی ندارید چون با قدم زدن در شهر که پر از محله های پیچ مانند و تو در تویی است نهایت لذت را خواهید برد. محله قدیمی آن جا نزدیک دریاچه ای به نام هوان کیم است که برای سپری کردن اوقات آرام هنگام صبح فوق العاده است و غروبی پر جنب و جوش و لذتبخش دارد. هانوی به عنوان مرکز خرید هم شهرت زیادی دارد. معبد، کلیسا و جاذبه های دیگری چون موزه ملی تاریخ ویتنام در این شهر انتظار شما را می کشد.

 

معماری موزه ملی تاریخ ویتنام

موزه ملی تاریخ ویتنام یکی از مکان های بسیار خاص است که در قرن بیستم توسط فرانسویان ساخته شده است از این رو معماری که در این موزه به کار رفته بیشتر متعلق به فرانسویان است. در واقع ساختمان موزه به عنوان موسسه ای تحقیقاتی در جهت باستان شناسی خاور دور به وسیله فرانسوی ها اداره می شد. به هنر معماری ای که در این بنا به کار گرفته شده، ایندوچین می گویند. سبب چنین نامگذاری این است که در این بنا هم هنر فرانسوی و اروپایی دیده می شود و هم ترکیبی از هنر چینی و ویتنامی را در خود دارد.

بعد ها این موسسه تبدیل به موزه شد و برای بازدید از عموم آزاد گردید. نمایشگاه موزه ملی، دوران پیش از تاریخ ویتنام تا انقلاب 1945 را برجسته می کند و تاریخ ملی و هنرهای شرقی را در برمی گیرد. طراحی این ساختمان را شخصی به نام هبرارد انجام داده است.

 

ساختمان و نمایشگاه های موزه

سیاستی که در این ساختمان به کار گرفته شده است به این گونه است که دو بالکن و دو دیوار به صورت جفت طرح ریزی شده است که این کار موجب تهویه طبیعی ساختمان می شود و آن را از نور خورشید در امان نگه می دارد.

مساحت موزه بیش از 2200 متر مربع است. نمایشگاه ها به ترتیب زمان تقسیم بندی شده اند که دارای چند بخش است. بخش اول دوره ای پیش از تاریخ را که مربوط به عصر حجر است؛ دربر می گیرد. بخش دوم زمان تشکیل کشور در دوران سلسله تران را شامل می شود. در بخش سوم نمایشگاهی از سلسله هو در زمان انقلاب 1945 را خواهید دید. بخش چهارم مجسمه های سنگی چامپا را نمایش می دهد و در کل مصنوعاتی را در خود به نمایش گذاشته است.

این نمایشگاه ها در ساختمان اصلی قرار دارند که با هدف برجسته کردن کمونیسم و پررنگ نشان دادن کشورهای تحت سیطره فرانسه به عنوان حکومت هایی بی رحم، برپا شده اند. این موزه مجموعه ای از تاریخ ویتنام را نشان می دهد که بالغ بر چند هزار آیتم را در دل خود جای داده است.

 

آثار و اشیای دیدنی موزه تاریخ ملی ویتنام

از آثار مهمی که در این موزه وجود دارد اشیای برنزه ای است که از دوره دانگ سان باقی مانده است که دوره زمانی قرن سه پیش از میلاد تا قرن سه پس از میلاد را در برمی گیرد. نمایشگاه های دوران نوسنگی و عصر برنز را با وسایلی نظیر سر تبر و آثار دوره چام را برای عموم به نمایش گذاشته است. در این موزه مجسمه کوان ام  و الهه رحمت وجود دارند. این الهه با وجود هزار چشم و بازو ظاهری دیدنی دارد یا ممکن است برای برخی ها دیدن چنین شکلی رعب آور باشد. آثار باستانی دیگری هم در این موزه وجود دارند آثاری که مربوط به دوران پادشاهی ویتنام و دوران امپراطوری های خمرها و چام هاست.

جواهرات سلطنتی، تاج پادشاهی، تخت، لباس ها و دیگر وسایلی که از آن دوران به یادگار مانده است. وسایل دیگری هم هستند که نماینده فرهنگ ویتنام اند مانند درام ها که برای بسیاری از افراد جالب می نمایند. در طبقه همکف می توانید ابزارآلات سنگی یا وسایلی سفالی و زیورآلاتی از این قبیل را مشاهده کنید که مربوط به سال 1400 میلادی است. در طبقه اول نمایشگاهی از زمان سلطنت دین و لی  تا آخرین امپراطوری ویتنام را می توانید مشاهده کنید. اقلام تزئینی مانند ظروف سرامیکی یا جعبه ها و ظروف میناکاری شده در این طبقه به تماشا گذاشته شده اند. کتیبه ای هم در هنگام حفاری های باستان شناسی کشف شده است که به معرض نمایش گذاشته شده است.

 

بازدید از موزه تاریخ ملی ویتنام

این موزه اطلاعات تاریخی ویتنام را با سراسر مردم جهان به اشتراک گذاشته و سعی کرده است تا جایی که می تواند اطلاعات خوبی ارائه دهد گرچه ممکن است این داده ها باز هم ناکافی باشند. اگر بخواهید در مورد دورانی که کمونیسم حکومت می کرد اطلاعاتی به دست آورید بد نیست به این موزه سری بزنید. از دیگر آثار قابل توجهی که هنگام تماشای نمایشگاه ها با آن روبرو خواهید شد آثاری است که از دوران جنگ با فرانسه به جا مانده است اشیایی که عمرشان به زمان درگیری ویتنام با فرانسه می رسد. اگر قصد سفر به ویتنام و شهر هانوی را دارید نباید از این موضوع غافل شوید.

این موزه از ساعت 8 صبح تا ظهر و بعد از ظهر تا عصر آماده میزبانی از شماست و جالب است بدانید در این موزه برای گردشگران کافه باغی در نظر گرفته شده است که مسافران بتوانند از فضای آن جا بیشتر لذت ببرند. در سفر به این شهر و استفاده از مکان های گردشگری مانند موزه ملی تاریخ ویتنام با برنامه ریزی درست که شامل هزینه ها و اطلاعاتی مانند آب و هواست؛ سفری بهینه و لذتبخش داشته باشید.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید پرواز چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو آنلاین هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

نظرات کاربران