10 تیر 1397

خیابان آربات قدیم

مسکو پایتخت کشور روسیه و یکی از شهرهای زیبای جهان می باشد که جاذبه های فراوانی دارد. خیابان آربات از قدیمی ترین خیابان های شهر مسکو می باشد. این خیابان مشهور بین میدان آرباتسکایا واروتا و میدان اسمولنسکایا واقع شده است. خیابان آربات قدیم همچون آهنربایی قوی، گردشگران را به خود جذب می کند. خیابان آربات از دیدنی های مسکو بوده که با نقاش ها، شاعرها و نوازنده ها و سوغاتی های زیبایش بیشتر شبیه یک فروشگاه هنری می باشد.این خیابان روح شهر مسکو را در خود دارد و هر کدام از سازه ها و خیابان های مجاور آن، داستانی برای خود دارند. در این مقاله قصد داریم پیشینه و جاذبه های خیابان آربات قدیم را بررسی نماییم.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور ترکیه ارزان و  تور ارمنستان ارزان  هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های جذاب سفر کنید.

 

خیابان آربات قدیم

خیابان آربات شهر مسکو از خیابان های قدیمی و محبوب برای گشت و گذار می باشد. خیابان آربات شامل خیابان قدیمی و جدید است و علت این نامگذاری کمک به گردشگران تور مسکو برای دسترسی آسان به آربات قدیم می باشد. طول خیابان آربات قدیم بیش از یک کیلومتر بوده و قدم زدن در آن بسیار هیجان انگیز می باشد. شاید این خیابان بنایی تاریخی نباشد اما دارای فضایی سرزنده و در حال تغییر است. با گشت و گذار در خیابان آربات مسکو کارهای هنری زیبا و وسایل دست ساز فوق العاده ای را خواهید دید. اما این تنها دلیل شهرت این خیابان نیست.

در خیابان آربات قدیم افرادی با فرهنگ های گوناگون جماهیر شوروی سابق را ملاقات خواهید کرد. علاوه بر این می توانید روس های واقعی را از نزدیک بشناسید. روس های بومی مردمانی روشن فکر و خوش اخلاق هستند. گشت و گذار در خیابان آربات فرصتی مناسب برای شناخت واقعی مسکو می باشد. این روزها آربات را به عنوان خیابانی مشهور و مهم که فاصله کمی با میدان سرخ، تئاتر بلشوی و کلیسای سنت باسیل دارد، می شناسند.

 

پیشینه خیابان آربات قدیم

پیشینه این خیابان به قرن پانزده میلادی باز می گردد. خیابان آربات هم مثل نقاط دیگر مسکو در آتش سوزی مهیب سال 1812 به طور کامل نابود شد و بعدها بازسازی شد. در سال 1960 میلادی خیابان آربات جزو مسیرهای مهم تجاری بوده و بسیاری از درباریان در آن ساکن بودند. آربات از مهم ترین خیابان های مسکو محسوب می شد و در جهت حمل و نقل مورد استفاده قرار می گرفت.

در سال 1980 به محل سکونت هنرمندان، نویسندگان و اشراف تبدیل شد و به عنوان شناخته شده ترین و معتبرترین خیابان مسکو شناخته می شد. در دوره حکومت اتحاد جماهیر شوروی، خیابان آربات محل زندگی بسیاری از مقامات بلند پایه دولتی بوده است. از سال 1986 به بعد، این خیابان کامل به عابرین پیاده اختصاص پیدا نمود و هنرمندان و نقاشان متعددی را به سمت خود جذب کرد. خیابان آربات در سال 2016 بازسازی شده و به نوعی ارتقا پیدا کرد. ایستگاه های مترو متعددی برای دسترسی به خیابان آربان قدیم وجود دارد. ایستگاه مترو اسمولنسک و ایستگاه مترو آرباتسکایا دو ایستگاه نزدیک به آربات قدیم هستند که در خط سوم متروی شهر مسکو قرار دارند. خیابان آربات بین این دو ایستگاه کشیده شده و دارای طول یک کیلومتر می باشد.

 

دیدنی های خیابان آربات قدیم

با عبور از خیابان آربات متوجه تاریخ پر فراز و نشیب آن خواهید شد. به دلیل زندگی کردن هنرمندان زیادی در خیابان آربات قدیم، این خیابان جاذبه گردشگری مهمی محسوب می گردد. علاوه بر کارهای هنری و دست ساز که زیبایی فوق العاده ای دارند سازه های قدیمی و تاریخی این خیابان، گردشگران زیادی را به این منطقه می کشاند. ساختمان های اطراف خیابان هر کدام داستانی برای گفتن دارند.

الکساندر پوشکین به همراه همسر خود ناتالیا در یکی از ساختمان های خیابان آربات به شماره 53 زندگی می کرده است. در دویستمین سالگرد تولد الکساندر پوشگین، مجسمه او و همسرش را در این خیابان نصب نمودند. رستوران تاریخی پراگ که در سال 1890 تاسیس شده و هنوز پابرجا است، دیوار صلح که به وسیله صدها کاشی تزیین گردیده است، خانه ملینیکوف، مجسمه بولات اکودژاوی شاعر، رمان نویس و آهنگساز، خانه اسپاسو، خانه موزه ی پوشکین و کلیسای واقع در خیابان آربات قدیم، از دیدنی ها و جاذبه های گردشگری این خیابان قدیمی و مشهور می باشند که همه سالانه گردشگران زیادی را از سراسر دنیا به سوی خود می کشاند.

 

سوغاتی های خیابان آربات مسکو

یکی از مکان های معروف مسکو که سوغاتی های خاص و زیبایی دارد، خیابان آربات قدیم می باشد و بیشتر گردشگران به همین دلیل به این خیابان مراجعه می کنند. فاصله این خیابان تا کاخ کرملین با پای پیاده تقریبا 10 دقیقه می باشد. گردشگران می توانند بعد از بازدید از کاخ کرملین، سری به خیابان آربات بزنند و ضمن لذت بردن از اجرای موسیقی زنده و دیدن جاذبه های توریستی این خیابان تاریخی، برای عزیزانشان سوغاتی تهیه نمایند.

یکی از سوغاتی هایی که در این مکان می توانید تهیه نمایید، انواع عروسک های ماتروشکا است که مشهورترین سوغاتی روسیه و نماد این کشور می باشد. کارهای دست ساز، کارهای ساخت چوب، روسری های روسی، پشمی و … از سوغاتی های خیابان آربات قدیم به شمار می روند. فروشگاه ها و مغازه ها از ساعت 10 صبح تا 10 شب و یا بیشتر باز می باشند و به گردشگران و افراد بومی خدمت رسانی می کنند.

 

رستوران ها و کافه های خیابان آربات

کافه ها و رستوران های زیادی در خیابان آربات وجود دارند که انواع نوشیدنی و غذاهای مختلف را سرو می کنند. رستوران های روسی، ایتالیایی، قفقاز و ژاپنی و آفریقایی همه روزه پذیرای گردشگران این خیابان هستند. در اواخر بهار تا آغاز پاییز، این خیابان صبح های بسیار زیبا و جذابی دارد. شما می توانید با نشستن در فضای باز و میل کردن نوشیدنی تان حس یک اشراف زاده قرن نوزده میلادی را داشته باشید.

معروف ترین رستوران این خیابان که پراگ نام دارد از سال 1890 مشغول به کار می باشد. این رستوران مکانی محبوب برای اجتماع هنرمندان بود و آنتوان چخوف اولین موفقیت خود را در رستوران پراگ جشن گرفت. ایلیا رپین به مناسبت بازسازی نقاشی خود ایوان وحشی و پسر او ایوان، در رستوران پراگ جشنی برگزار نمود و لئو تولستوی نیز فصلی از رمان رستاخیز را در این رستوران خوانده است. دسر نمادین روسیه نیز در سال 1974 توسط این رستوران اختراع شد. اگر به عنوان مسافر تور روسیه به مسکو سفر کردید حتما به خیابان آربات برای دیدن جاذبه ها و خرید سوغاتی و خوردن غذایی لذیذ در رستوران پراگ، سر بزنید و از فضای زیبا و جذاب آن لذت ببرید.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو آنلاین هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

نظرات کاربران