10 تیر 1397

آرامگاه لنین

یکی از جاذبه های خوف انگیز گردشگری در شهر مسکو، آرامگاه لنین می باشد که سالانه گردشگران زیادی از سراسر دنیا به بازدید این محل می روند. این آرامگاه در میدان سرخ مرکز شهر مسکو واقع شده است که توریست ها به راحتی می توانند آن را پیدا کنند.

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید ، تور گرجستان  هم میتوانند پیشنهاد خوبی برای شما باشد. این تور پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه است.

برای مشاهده قیمت تور گرجستان نیز می توانید به سایت دلتابان مراجعه کنید.

 

آرامگاه لنین

شهر مسکو یکی از زیباترین شهرهای کشور روسیه بوده که دارای جاذبه ‌های گردشگری متعددی می باشد از این رو سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا جهت بازدید از این جاذبه ها به پایتخت کشور روسیه یعنی شهر مسکو سفر می‌ کنند.

در این بین مقبره ی آرامگاه لنین که در میدان سرخ این شهر قرار دارد از جمله مهمترین جاذبه های گردشگری شهر مسکو به شمار می رود. این آرامگاه محل نگهداری پیکر تاکسیدرمی شده ی ولادیمیر ایلیچ اولیانوف می باشد که اولین رهبر شوروی بوده است و از سال ۱۹۲۴ جسد ولادیمیر لنین به صورت مومیایی شده نگهداری شده و امروزه نیز این مکان به زیارتگاه بسیاری از پیروان وی تبدیل شده است. این مقبره هرمی شکل از جنس گرانیت و سنگ سیاه بوده که با این وجود گردشگران هنگام ورود به آن، با سازه ای سیاه و سرد مواجه خواهند شد که در نوع خود می تواند بی نظیر باشد.

 

بازدید از آرامگاه لنین

لادیمیر لنین همان طور که گفته شد اولین رهبر اتحاد جماهیر شوروی سابق بوده که در ۲۱ ژانویه ۱۹۶۴ از دنیا رفته است او در هنگام مرگش می پنداشت که مرگ پایان زندگی خواهد بود اما این چنین نیست. در آن زمان آرامگاهی چوبی در کنار دیوار کرملین برای نمایش پیکر وی قرار داده شد و در همان زمان تعداد بسیار زیادی از افراد، شش هفته پس از مرگ وی آرامگاهش دیدن کردند؛ اما در نهایت در سال ۱۹۲۹ برای حفظ و نگهداری پیکره لنین برای مدت بیشتری آرامگاه جدیدی از گرانیت و مرمر ساخت شود.

جالب است بدانید در هنگام جنگ جهانی دوم در سال ۱۹۴۱ پیکر لنین به شهر تیومن در سیبری انتقال داده شده که پس از خاتمه جنگ مجدداً این پیکر به مقبره لنین در میدان سرخ بازگشت داده شده است.

همچنین باید بدانید که پیکر ژوزف استالین نیز از زمان مرگ او یعنی در مارس ۱۹۵۳ در کنار پیکر انین قرار گرفته است که نهایتا در جریان استالین زدایی هنگامی که خروشچف رهبر بود پیکر استالین از آنجا برداشته شده و در آرامستان دیوار کرملین به خاک سپرده شد.

با این تفاسیر اگر قصد بازدید از آرامگاه و مقبره لنین را دارید باید بدانید که این آرامگاه هر روزه از ساعت ۱۰ صبح تا ۱ بعد از ظهر به روی عموم باز بوده و البته روزهای دوشنبه و جمعه تعطیل می باشد. جالب است بدانید هنوز هم برای دیدن بدن لخت لنین شاهد صف های طولانی در میدان سرخ می باشید چنین توجه داشته باشید. بازدید از این محل رایگان بوده و همه بازدیدکنندگان هنگامی که به مقبره می ‌رسند باید ادای احترام کرده و عکاسی و فیلمبرداری از این مکان ممنوع می باشد.

 

آرمگاه لنین یکی از جاذبه های خوف انگیز مسکو

بسیاری از افراد به دلیل وجود پیکر مومیایی در مقبره و آرامگاه لنین آن را یکی از ترسناک ترین جاذبه های مسکو و البته مشهورترین مومیایی مدرن جهان می شناسند. با این وجود از سراسر دنیا گردشگران جهت بازدید از آرامگاه لنین به مسکو سفر می کنند. هنگام مرگ لنین برای نگهداری از جسد گروهی از متخصصین در این زمینه، نگهداری از آن را بر عهده گرفتند که با این حال بدن ۸۵ ساله لنین برای اینکه ظاهری زنده داشته باشد در دمای و رطوبت خاصی قرار دارد.

در این آرامگاه برای حفظ کردن جسد لنین تابوت وی در دمای ثابت ۱۶ درجه سیلوس و رطوبت 80 یا ۹۰ درصد نگهداری می شود و به طور هفتگی کمی سفید کننده بر روی پوست وی ریخته شده تا قارچ ها و کپک های روی پوست را از بین ببرد. همچنین هر 18 ماه نیز مقبره لنین یک ماهی تعطیل می‌شود که در این یک ماه جسد را با گلیسرین حمام می کنند. در این مدت همچنین لباس های وی شسته شده و به دقت اتو می شود. همچنین جالب است بدانید هر سه سال یکبار کت وی را نیز تعویض می ‌کنند.

 

فضای آرامگاه لنین

با وجود این که گفته شد در فضای مقبره و آرامگاه لنین از سنگ مرمر استفاده شده است به طور کلی می‌توان گفت این فضا تقریبا تاریک و بدون نور بوده و تنها محل جنازه روشن شده است تا گردشگران به خوبی بتوانند از آن دیدن کنند. با این وجود می توان گفت عناصر به کار رفته در ساختار آرامگاه لنین از آرامگاه های باستانی چون مقبره کوروش الهام گرفته شده است. 

در سال‌های پیش از ۱۹۹۱ جنازه لنین در فضای بازی قرار داشته اما در آن زمان فردی به روی جنازه اسید پاشی کرده که این امر موجب شده تا جسد را در حفاظ شیشه ای بگذارند. همچنین در سال ۱۹۳۱ دیوارپوش گرانیتی به اطراف مقبره اضافه شده و مکانی برای مقامات دولتی روسیه برای دیدن جسد تعبیه شده است. در نگاه اول شاید شما هم فکر کنید که آرامگاه لنین و مقبره آن نسبتاً کوچک است اما لازم است بدانید که این مکان دارای اعماق پنهانی می باشد. به گونه‌ای که دو طبقه از این فضا در زیر زمین وجود دارد به همراه قسمت هایی دیگر که برای استراحت افراد برجسته می‌باشد و متاسفانه بازدید از آن برای عموم آزاد نیست.

 

وصیت نامه لنین

با وجود این که لنین می پنداشته پس از مرگش زندگی اش پایان می یابد در وصیت نامه اش نیز بیان کرده که او را به خاک بسپارند اما طرفداران و دوستدارانش به جای این کار او را مومیایی کرده و درون یک تابوت چوبی موقت قرار دادند و در آن زمان بدن وی قبل از تدفین برای نمایش عموم در معرض دید قرار گرفت. مردم روسیه با دفن جسد مخالفت کرده و دولت روسیه گفته است بیش از ۱۰۰۰۰ تلگراف با مضمون این که بدن این رهبر بزرگ را برای نسل های آینده حفظ کنند دریافت کرده است و در نهایت برای پاسخ به درخواست مردم در سال ۱۹۲۹ مقبره‌ای دائمی برای نگهداری جسد لنین تاسیس شد.

با این وجود جالب است بدانید به دلیل بحران‌های مالی اخیر خیریه ای که از جسد این رهبر محافظت می کرده، برشکسته  شده و امکان ارائه ی کت های ابریشمی برای آن را ندارد.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط هواپیما چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو آنلاین هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

 

نظرات کاربران