21 بهمن 1397

برزیل

آشنایی با کشور برزیل

برزیل یکی از دیدنی ترین و بهترین کشورهای آمریکای جنوبی می باشد که سالانه میلیون ها نفر گردشگر و مسافر از این کشور بازدید می کنند. آب و هوای بی نظیر و استوایی این کشور سبب شده است تا توجه بیشتر گردشگران به سوی آن جلب شود. شما می توانید با سفر به کشور برزیل از جاذبه های بی نظیری همچون سالوادور اشاره کرد. از مشهورترین سوغاتی که می توانید برای دوستان و نزدیکان خود خرید کنید قهوه و لوازم آرایشی و بهداشتی می باشد.

کشور برزیل

کشور برزیل در آمریکای جنوبی واقع شده است که با داشتن 192 میلیون نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین و در عین حال وسیع ترین کشورهای آمریکای جنوبی به شمار می رود. این کشور با قرار گرفتن در بین مرکز آمریکای جنوبی و اقیانوس اطلس یکی از شرقی ترین کشور های قاره آمریکا محسوب می شود. کشور برزیل را به عنوان پنجمین کشور بزرگ در جهان بعد از چین، روسیه، کانادا و آمریکا می دانند. زبان رایج این کشور پرتغالی می باشد و واحد پول آن رئال می باشد همچنین مبادلات اقتصادی با این واحد پول صورت می گیرد. شهر برازیلیا پایتخت این کشور بوده و یکی از زیباترین و دیدنی ترین پایتخت های جهان به شمار می رود.

کشور برزیل برای سالهای طولانی مستعمره کشور پرتغال بود که همین عامل نیز سبب شد مردم محلی این کشور به زبان پرتغالی صحبت کنند؛ به همین دلیل می توان گفت تنها کشوری در قاره آمریکا است که به زبان پرتغالی گویش می کند. این کشور یکی از کشورهای چند ملیتی بوده و شما می توانید نژادهای مختلفی از جمله اروپایی، آفریقایی، آسیایی و سرخ پوستان آمریکایی اشاره کرد.

مذهب اصلی این کشور کاتولیک کلیسای روم است همچنین برزیل یکی از قدرتمند ترین و پیشرفته ترین اقتصاد جهان را دارد که این اقتصاد قدرتمند خود را به داشتن منابع طبیعی گسترده و زمین های کشاورزی وسیع مدیون است.

آب و هوای کشور برزیل

همانطور که اشاره شد کشور برزیل با قرار گرفتن و همجوار بودن با اقیانوس اطلس دارای آب و هوای اقیانوسی می باشد. تنوع آب و هوایی در این کشور بسیار زیاد بوده اما تعداد روزهای گرم آن بسیار بیشتر می باشد به طوری که به ندرت روزهای برفی و یخبندان در این کشور مشاهده می شود. قرار گرفتن جنگل های آمازون در این کشور سبب شده آب و هوای برزیل تا حدودی معتدل و ملایم باشد.

در حالت کلی می توان گفت هواشناسان آب و هوای این کشور را به پنج دسته تقسیم می کنند که از جمله آن می توان به کوهستانی، نیمه خشک در شمال شرقی، معتدل در جنوب، استوایی در شمال و گرمسیری در مرکز اشاره کرد. از بارزترین آب و هوایی که در این کشور به آن اشاره نمود استوایی می باشد. بیشتر مسافران و گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند مجذوب تنوع آب و هوایی این کشور می شوند چرا که می توانند با یک سفر خود از پنج نوع آب و هوای متفاوت بهره مند گردند.

وجود رودها، آبشارها، کوه های وسیع و مرتفع در این کشور سبب شده است که مردم محلی این کشور از گرمای طاقت فرسای استوایی در امان باشند و زندگی در این کشور راحت تر صورت بگیرید.

موقعیت جغرافیای کشور برزیل

کشور برزیل همانطور که اشاره شد در آمریکای جنوبی واقع شده است و با کشورهای مختلفی از جمله آرژانتین، پرو، گویان همینطور اروگوئه، ونزوئلا، بولیوی، پاراگوئه و سورینام هم مرز و همسایه می باشد. در کل می توان گفت این کشور با تمامی کشورهای آمریکای جنوبی هم مرز است. ارتفاع خاک برزیل از سطح دریا حدود 200 تا 800 متر بوده و منطقه هایی که از ارتفاع بیشتری برخوردار هستند در قسمت جنوب کشور قرار گرفته اند به طوری که می توان گفت بخش جنوبی این کشور ناهموار تر است.

اگر بخواهیم یکی از مهمترین ویژگی های جغرافیایی کشور برزیل را برای شما بازگو کنیم بایستی بگوییم که وجود رود آمازون در این کشور دلیل همین ویژگی منحصر به فرد برزیل می باشد. چرا که این رود دومین رود جهان بوده و از پر آب ترین و بزرگ ترین رودهای جهان به شمار می رود انتهای این رود به اقیانوس اطلس وصل می باشد.

مهمترین شهر های کشور برزیل

از مهمترین و مشهورترین شهرهای کشور برزیل می توان به شهرهای زیر اشاره کرد:

  • شهر سائوپائولو: این شهر با داشتن 12 میلیون نفر جمعیت یکی از پرجمعیت ترین شهر های این کشور بوده و به عنوان اصلی ترین شهرهای صنعتی در آمریکای جنوبی شناخته شده است. شما می توانید در این شهر فرهنگی از ملیت های مختلف را مشاهده کنید.
  • شهر ریودوژانیرو: این شهر با داشتن 450 سال قدمت خود دومین شهر بزرگ کشور برزیل می باشد که در سواحل اقیانوس اطلس واقع شده است و یکی از دیدنی ترین و گردشگر پذیرترین شهر های کشور برزیل می باشد.
  • شهر برازیلیا: در سال 1960 به شکل رسمی پایتخت این کشور شناخته شد و از مهمترین شهرهای سیاسی در آمریکای جنوبی به شمار می رود.

آداب و رسوم کشور برزیل

کشور برزیل دارای آداب و رسوم بسیار جالب و کهنی می باشند به طوری که شما می توانید تمامی جنبه ها و ویژگی های این فرهنگ را در جشن ها و کارناوال ها و مراسم های این کشور مشاهده نمایید. همانطور که اشاره شد مردمان کشور برزیل از نژادهای مختلفی تشکیل شده است به همین دلیل شاهد تنوع فرهنگی و خورده فرهنگی در این کشور هستیم. خانواده در فرهنگ کشور برزیل یکی از مهمترین ساختار های اجتماعی است.

خانواده های برزیلی بیشتر پرجمعیت بوده و روابط بسیار صمیمی و نزدیک با یکدیگر برخوردار هستند. آداب و معاشرت در این کشور به صورتی است که در ملاقات های اولیه با یکدیگر دست داده و اگر آقا باشند در چشم هم نگاه می کنند و اگر خانم باشند یکدیگر را می بوسند. اگر قصد ملاقات یک برزیلی در منزلش را دارید حتما یک هدیه کوچکی را تهیه کنید که یکی از بهترین هدیه ها گل ارکیده می باشد و سعی کنید رنگ ارکیده بنفش و سیاه نباشند.

اگر برای صرف شام دعوت شده اید بهتر است نیم ساعت دیرتر از زمان تعیین شده به منزل میزبان برسید. برزیلی ها عاشق رنگ های شاد و زیبا هستند و خانم های برزیلی به زیبا بودن ناخن هایشان علاقه وافری نشان می دهند. سالانه هزاران جشن و کارناوال که نشانگر فرهنگ عامه مردم کشور برزیل است در این کشور برگزار می شود از مهمترین کارناوال های این کشور می توان به جشن رقص قصر کوپاکابانا اشاره نمود.

جاذبه های گردشگری کشور برزیل

جاذبه های گردشگری بسیار زیادی در این کشور وجود دارد که هر یک ا این جاذبه ها در نوع خود بی نظیر بوده اند و توانسته اند نظر و توجه گردشگران را به سوی خود جذب کنند. از مهمترین جاذبه های گردشگری کشور برزیل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

تئاتر آمازوناس: این تئاتر با نام تئاتر آمازون نیز شناخته می شود که در قلب جنگل های آمازون واقع شده است. این تئاتر با سنگ های مرمر ایتالیا و فولاد انگلستان طراحی و ساخته شده و مبلمان داخل آن نیز از پاریس سفارش داده شده است. این تئاتر به مدت چندین سال تعطیل بود و هیچ گونه نمایشی در آن اجرا نشد.

فرناندو نورنها: یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی این کشور بوده و از منظره حیات وحش بسیار بی نظیری برخوردار می باشد. این مجمع الجزایر در سال 1503 توسط آمریکا کشف شد و بعدها به استعمار پرتغالی ها در آمد. جمعیتی که در این جزیره ساکن هستند در حدود 3500 نفر هستند و از بکر ترین و شگفت انگیزترین مناظر برخوردار می باشد.

سواحل سالوادور: بیشتر گردشگرانی که به این کشور سفر می کنند با نام این مکان آشنا هستند و بازدید از آن را در اولویت های خود قرار می دهند. شما می توانید در این مکان از ورزش ها و تفریحات آبی بهره مند شوید. شب هنگام برنامه های موسیقی و اجراهای زنده در این مکان صورت می گیرد که بسیار دیدنی و هیجان انگیز می باشد.

بهترین هتل های کشور برزیل

با توجه به آمار ورودی گردشگران به این کشوربا تور برزیل، مسئولان گردشگری کشور برزیل سعی بر آن دارند تا بهترین وبا کیفیت ترین خدمات و امکانات را در اختیار گردشگران و توریست ها قرار دهند. از مهمترین زیر ساخت هایی که در صنعت گردشگری مورد بحث می باشد وجود بهترین هتل ها برای اقامت گردشگران است.

این کشور با داشتن بهترین هتل های خود توانسته است نظر و رضایت کامل گردشگران و مسافران خود را جذب کند.از مهمترین هتل هایی که در این کشور وجود دارد می توان به هتل ایپانما، هتل وسترن پریمر، هتل یو 2 اینترسیتی، هتل ایمیلیانو و هتل بریستول ایز پلاس اشاره کرد. هر یک از هتل های کشور برزیل با ارائه مدرن ترین و با کیفیت ترین خدمات به مسافران خود سعی بر آن دارند تا سفری بی نظیر را در خاطرات گردشگران خود بر جای بگذارند.

بسیاری از هتل های این کشور منظره هایی روبه دریا و اقیانوس اطلس دارند که این امر سبب شگفت انگیز و بی نظیر بودن هتل های این کشور شده است. از امکانات و خدمات ارائه شده در این می توان به مواردی زیر اشاره کرد:

  1. استخر و سونا
  2. پذیرش 24 ساعته
  3. کارکنان چند زبانه و حرفه ای
  4. خدمات توریستی
  5. تبادلات ارز پول
  6. نگهداری چمدان
  7. سیستم گرمایشی و سرمایشی

بهترین رستوران های کشور برزیل

مسئولین کشور برزیل با توجه به ورود مسافران و گردشگران بی شمار به کشور تصمیم های مهمی در زیرساخت های خود گرفته اند و امروزه با وجود رستوران های بسیار در سطح کشور شاهد راه اندازی رستوران های متعددی در انواع و اقسام کشور می باشیم در این بخش می خواهیم به معرفی برخی از رستوران های کشور برزیل بپردازیم:

رستوران آسمان: رستوران آسمان یکی از لوکس ترین رستوران های کشور برزیل می باشد که با داشتن محوطه و محیطی باز به بهترین شکل ممکن از مسافران و توریست ها پذیرایی می کند قبل از هر کاری بایست برای سپری کردن لحظاتی به یاد ماندنی در این رستوران اقدام به رزرو میز در این رستوران کنید.

رستوران موکوتو: رستوران موکوتو یکی دیگر از مدرن ترین و شیک ترین رستوران های برزیل بوده و شما با حضور در این رستوران می توانید دست پخت لذیذ بهترین سر آشپزهای برزیل را میل نمایید. این رستوران یکی از معروف ترین رستوران های سائوپائولو می باشد که در اغلب روزهای سال پر تردد و شلوغ می باشد.

رستوران دریایی: اگر علاقه بسیاری به غذاهای دریایی دارید پیشنهاد می کنیم رستوران دریایی را در اولویت انتخاب های خود قرار دهید در این رستوران انواع مختلف غذاهای دریایی به صورت حرفه ای پخته و سرو مهمانان می شود البته در نظر داشته باشید که قیمت غذاهای این رستوران تا حدودی گران می باشد.

بهترین مراکز خرید برزیل

از بهترین مراکز خرید کشور برزیل می توان به بازار شاپینگ اشاره کرد که یکی از لوکس ترین و معروف ترین بازارهای خرید در این کشور می باشد. از دیگر بازارهای خرید نیز می توان بازار خرید ولیج مال، مرکز خرید لبلون و مرکز خرید فیرا هیپی د آیپانما اشاره کرد. شما می توانید در هر یک از بازارهای خرید این کشور سوغات بسیار زیبا و جالبی را برای دوستان و آشناهای خود خریداری کنید. قهوه و شیرینی بریگادیرو و صنایع دستی اشاره کرد.

نظرات کاربران