21 بهمن 1397

بالی

معرفی کامل و آشنایی با جزیره بالی

بالی یکی از مهمترین و زیباترین جزایر اندونزی می باشد که به دلیل داشتن مراکز گردشگری متعدد توجه بسیاری را به خود جلب نموده است.آب و هوای این جزیره مناسب است و دلیلی برای جذب گردشگران می باشد. کوه های آتشفشانی سبب بوجود آمدن مناطق حاصلخیز شده اند که به همین دلیل شاهد مزارع برنج فراوان دراین جزیره هستیم.درادامه توضیحات کامل تری از این قبیل ارائه کرده ایم:

 جزیره بالی 

بالی یکی از جزایر اندونزی است که توجه بسیاری از گردشگران را به خود جلب نموده است. بالی جزیره ای کوچک در بین مجمع الجزایر کبیر اندونزی می باشد که به جزیره خدایان معروف است. جزیره بالی یکی از پرگردشگرترین مناطق جهان به شمار می رود که مناسب بودن این جزیره برای سفر را نشان می دهد. این جزیره 5620 کیلومتر مربع وسعت دارد و به دلیل فعال بودن آتشفشان مردم از زمین های حاصلخیز آن بهره برداری می نمایند.

کوه گدوان آگانگ که به عنوان مادر کوه ها شناخته می شود در جزیره بالی واقع شده است و ارتفاعی بیش از 3000 متر دارد که فعال می باشد. در بخش های شمال و جنوبی کوه های مرکزی به دلیل حاصلخیزی زمین مزارع برنج به چشم می خورد که تماشای آن برای گردشگران نیز لذت بخش خواهد بود. مناطق گردشگری متعددی در این جزیره قرار گرفته اند که زیبایی های منحصر به فردی خواهند داشت. هر زمانی از سال شاهد بازدید خیل عظیم گردشگران از این جزیره هستیم که آب و هوای مناسب آن برای بسیاری از گردشگران خوشایند می باشد.

 تاریخچه جزیره بالی

تاریخچه مردم بالی به افرادی برمی گردد که 2500 سال پیش از میلاد به جزایر اندونزی کوچ کرده اند که از تبار نژادی ماقبل تاریخ بوده اند. هندوها 100 سال قبل از میلاد به این جزایر کوچ کردند و با آمدن آنها دوران افراد ماقبل تاریخ پایان یافت. دستور کوچ نشینی به بالی توسط ماجاباهیت در سال 1343 میلادی صادر شد. اما پس از 170 سال یعنی در سال 1500 میلادی که نفوذ مسلمانان در این جزایر بیشتر شد ماجاباهیت از بین رفت و هندوها به این جزیره کوچ کردند. سپس تمامی جزایر اندونزی اعم از بالی تحت استعمار هلند قرار گرفت و سپس توسط ژاپنی ها در سال 1942 استعماری بودن آن خاتمه یافت.

مشکلات اصلی پس از تسلط ژاپن بوجود آمد که بسیاری از معابد و بناها توسط ژاپنی ها تخریب شد و به کشتار دسته جمعی مردم پرداختند که نارضایتی مردم را به دنبال داشت. تا زمانی که جنگ جهانی دوم به اتمام رسید مردم بالی این رنج و سختی را تحمل کردند و پس از شکست ژاپن از آمریکا این کشور سست تر شد به همین منظور گروهی به سرکردگی سوکارنو که از آمریکا نیز کمک گرفته بود توانستند استقلال خود را بدست آورند. در سال های 2002 و 2003 در این جزیره توسط گروه های اسلام گرایانه بمب منفجر شد و منجر به کشته شدن 250 گردشگر گردید.

راه های سفر به جزیره

سفر به جزایر بالی از راه های مختلفی امکان پذیر خواهد بود که هم می توانید به صورت تکی اقدام نمایید و هم به وسیله تور از این جزیره دیدن کنید. هر ساله و در هر موقع شاهد فعالیت تورهای متنوعی برای گشت و گذار در این جزیره هستیم. تور بهترین انتخاب برای سفر به جزیره بالی خواهد بود چرا که مسئولین تور به دلیل داشتن آشنایی کامل از این جزیره می توانند بهترین مراکز را مد نظر بگیرند.

یکی از روش های شرکت در تور بالی مراجعه به وب سایت های اینترنتی رزرواسیون می باشد که از طریق این وب سایت ها می توانید انواع تورهای بالی را با ذکر مشخصات دقیق و قیمت مشاهده نمایید. پس از اطمینان از تور مورد نظر می توانید آنها را با یکدیگر مقایسه کنید و نسبت به رزرو اقدام نمایید. همچنین از طریق مراجعه به آژانس های مسافرتی نیز این امکان وجود خواهد داشت. باید در نظر داشته باشید که سفر با تور مزایای بسیاری دارد.

سفر به این شهر میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

[cn-suggest-posts sts=”جزیره نوزا لمبونگان بالی” stl=”https://deltaban.com/attraction/nusa-lembongan-bali/” sbs=”تور بالی (ساحل + جنگل)” sbl=”https://deltaban.com/wp-admin/post.php?post=74076&action=edit”]

مدارک مورد نیاز جهت سفر به جزیره

سفر به جزیره بالی نیازمند ارائه مدارکی خواهد بود که جواز عبور از مرزها را داشته باشید. از جمله مهمترین مدارک می توان به پاسپورت اشاره کرد که باید پس از در دست داشتن آن به سفارت اندونزی مراجعه کنید و ویزای کشور را دریافت نمایید. لازم به ذکر است که بیشتر هزینه های سفر مربوط به ویزا خواهد بود. کارت ملی و شناسنامه که به زبان انگلیسی ترجمه شده اند نیز نیاز است. افراد زیر 18 سال که بدون والدین خود قصد سفر دارند باید رضایت نامه والدین را به همراه داشته باشند. ارائه ضمانت نامه یکی دیگر از مدارک مورد نیاز می باشد که باید به صورت فیش حقوقی و یا سند ملک ارائه شود. افراد متاهل که قصد سفر با یکدیگر را دارند باید سند ازدواج خود را به مراکز مربوطه ارائه نمایند.

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید ، تور پاتایا و تور بانکوک هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند.این تور ها از پرطرفدار ترین تور های خارجی هستند .

شهرهای جزیره بالی

شهرهای جزیره بالی همگی از نظر تفریحی حائز اهمیت هستند و گشت و گذار در آنها لذت بخش خواهد بود. دنباسار بزرگترین و مرکز جزیره بالی می باشد که مرکز تفریحی، سیاسی این جزیره نیز می باشد. این شهر حدود 400.000 نفر را در خود جای داده است و اکثریت آنها از تبار هندوئیسم هستند. سینک راجا یکی دیگر از شهرهای بالی می باشد که پس از دنباسار قرار گرفته است و این شهر نیز مناطق گردشگری بسیاری در خود جای داده است که از جمله مراکز پر مخاطب این جزیره می باشد.

جمعیت این شهر در آخرین سرشماری بیش از 143.000 نفر بوده است. اوبود یکی دیگر از شهرهای بالی می باشد که در این جزیره جنگل ها و مراتعی دیدنی وجود دارد و مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است. جمعیت تمامی شهر های بالی روند رو به رشدی داشته است و هر روزه در حال افزایش است چرا که به دلیل سفر گردشگران بسیار به این منطقه کسب و کارهای کوچک اما پر درآمد در این منطقه به وجود آمده اند.

جغرافیای جزیره بالی

جزیره بالی در یک رشته جزیره قرار گرفته است که از غرب به جزیره جاوه و از شرق با لومبوک هم مرز است و بخش های شمال و جنوبی آن را آب تشکیل می دهد. اقیانوس هند و آرام در این جزیره به هم می رسند. آب و هوای بالی استوایی است اما در آن شاهد تغییرات آب و هوایی کمی هستیم. این جزیره در حالت کلی به دلیل قرار گرفتن در مدار استوا گرم است و دمای آن به صورت میانگین در روز 33 و در شب 20 درجه خواهد بود. سفر به بالی از نظر جغرافیا این امر را ایجاب می کند که فصل زمستان را انتخاب نمایید چرا که در این فصل شاهد وزش بادهای خنک هستیم و سفر لذت بخش تر خواهد شد.

تمامی زمین های این جزیره به دلیل آتشفشانی بودن آن حاصلخیز می باشد و مردم در تمامی نقاط آن مشغول به کشت برنج هستند.

 جمعیت و آداب و رسوم جزیره

جمعیت جزیره بالی طبق آخرین سرشماری در سال 2010 بیش از 380.000 نفر بوده است که اکنون نیز جمعیت این منطقه در حال افزایش می باشد. بیش از 92 درصد جمعیت جزیره بالی را هندوئیسم ها تشکیل می دهند که آیینی دیرینه دارند و بیش از میلیون ها نفر پیرو این دین هستند. حدود 5/5 درصد مردم این کشور نیز پیرو دین اسلام هستند. 1.3 درصد مردم آن نیز پیرو دین مسیحیت هستند.

طرز پوشش مردم جزیره بالی نیز حائز اهمیت است. مردم بالی به آبرو اهمیت ویژه ای می دهند. احوالپرسی در بالی منحصر به دوستان و آشنایان نخواهد بود و مردم آن به احوالپرسی رسمی و مودبانه علاقه دارند. آداب غذا خوردن در بالی می توان گفت مانند ایران است که از یک ظرف مشترک غذا به بشقاب های فردی کشیده می شود. مردم بالی جهت کسب و کار ابتدا قرار ملاقاتی با فرد مقابل می گذارند که بتوانند به صورت کامل با وی آشنا شوند و حتی ممکن است هیچ حرفی از کسب و کار گفته نشود.

مردم بالی عبور دادن شی یا دست از بالای سر آنها را توهین تلقی می کنند و رفتار ناخوشایندی خواهند داشت. همچنین نشان دادن کف کفش آنها را آزرده خواهد کرد. افراد زیر 18 سال به هیچ وجه اجازه سیگار کشیدن و حمل مواد مخدر نخواهند داشت و در صورت مشاهده با قوانینی سفت و سخت برخورد خواهد شد.

 اماکن گردشگری جزیره

در این جزیره اماکن گردشگری زیادی هستند که گردشگران را از جای جای این کره خاکی به خود جلب می کنند. جزیره بالی مملو از مناطقی است که ارزش دیدن دارند. تانا لات یکی از مهمترین مراکز گردشگری بالی می باشد که صحنه ای زیبا در هنگام غروب ایجاد خواهد کرد. شالیزارهای پلکانی تیگا لالنگ یکی دیگر از جاذبه های گردشگری بالی می باشد که منحصر به این جزیره است و زیبایی خاصی دارد. در منطقه تیگا لالنگ سه چشم انداز شالیزاری وجود دارد که در روستاهای کمبوهان و پچنگ قرار گرفته اند.

جنگل اوبود مانکی از مهمترین مراکز گردشگری اوبود به شمار می رود که در این جنگل انواع میمون های ماکاک قابل مشاهده هستند. همچنین این پارک با مجسمه ها و یادبودهای زیبا تزئین شده است که به لذت گشت و گذار در این جنگل خواهد افزود.

ساحل سانور یکی دیگر از مناطقی است که برای گردشگرانی که قصد خوشگذرانی در ساحل را دارند مناسب خواهد بود. این ساحل زیبا مورد توجه بسیاری از گردشگران قرار گرفته است و بسیاری از این ساحل زیبا لذت می برند. کوه باتور را نباید فراموش کرد چرا که دیدن این کوه با داشتن دریاچه ای تزیین شده و 4 دهانه آتشفشانی نیمه فعال دارد لذت بخش خواهد بود. مناطق گردشگری فراوانی در بالی وجود دارند که هر ساله گردشگران بسیاری را به خود جذب می کنند.

 هتل اس تی رجیس

هتل اس تی رجیس یکی از مهمترین هتل های بالی است که در حوضه دریا قرار گرفته است و زیبایی به خصوصی دارد. این هتل علاوه بر فراهم نمودن اقامت آرام تمامی امکانات تفریحی را برای گردشگران مهیا نموده است تا در طول سفر هیچگونه کمبودی نداشته باشید. از جمله امکانات این هتل می توان به خدمات کامل کارکنان این هتل، مجهز بودن به سالن رقص، مجهز بودن به سالن اجتماعات، تمیز کاری روزانه و پذیرش شبانه روزی اشاره کرد. در بخش میانی این هتل یک استخر آب گرم در نظر گرفته شده است که می توانید در هر زمانی از آن استفاده نمایید.

اتاق ها و ویلاهای لوکس این هتل فراموش نشدنی خواهد بود چرا که تمامی امکانات رفاهی جهت اقامت هرچه آرامتر گردشگران مهیا شده است. شما می توانید به خواسته خود اتاق، سوئیت یا هتل اجاره نمایید که تمامی این مراکز لوکس و مدرن می باشد. نمای زیبای هتل از دیگر ویژگی های آن است که زیبایی قابل ملاحظه ای دارد و مورد توجه گردشگران قرار گرفته است.

هتل ویسروی بالی

هتل ویسروی یکی دیگر از هتل های مشهور جزیره بالی می باشد که هر ساله گردشگران بسیاری را در خود جای می دهد. این هتل به دلیل قرار گرفتن در ارتفاعات و در میان جنگل آب و هوایی خنک دارد و برای اقامت مناسب خواهد بود. این هتل 5 ستاره از فضای جنگل بهترین بهره را برده است و زیبایی خاصی دارد. این هتل در یک دره میان جنگل قرار گرفته است که رودخانه ای از مقابل آن می گذرد. اقامت در این هتل آرامش کاملی به همراه خواهد داشت چرا که به دور از هیاهوی شهری قرار گرفته است و تنها صدای طبیعت و آب  به گوش خواهد رسید. مناطق گردشگری بسیاری در نزدیکی این هتل قرار گرفته اند که یکی از دلایل انتخاب این هتل می باشد.

مسئولین این هتل سعی خود را بر این داشته اند تا تمامی امکانات رفاهی گردشگران را فراهم نمایند. استفاده از فضای بیرون و ویو عالی اتاق ها از ویژگی هایی است که این هتل را متمایز کرده است.

مرکز خرید اوبود آرت مارکت

یکی از مهمترین مراکز خرید جزیره بالی را می توان اوبود آرت مارکت دانست که در این مرکز خرید می توانید تمامی اقلام مورد نیاز خود را خریداری نمایید. این مرکز خرید روبروی اوبود پالاس واقع شده است و هر روزه می توانید به این مرکز خرید مراجعه نمایید. معمولا محصولاتی که در این مرکز خرید به فروش می رسند می تواند سوغاتی های مناسبی باشد که با قیمت مناسب عرضه می شوند. روسری، کلاه، پیراهن، کیف های دست ساز، بادبادک و سبد از جمله اقلامی هستند که بیشتر در این مرکز خرید به چشم می خورند.

این مرکز خرید به دلیل قرار گرفتن در مرکز روستاهایی که به ساخت لوازم دست ساز مشغول هستند محصولات آنها را در فروشگاه های لوکس به فروش می گذارد. این مرکز خرید علاوه بر خرید می تواند شما را با فرهنگ مردم بالی نیز آشنا کند و گشت و گذار در این بازار لذت خاصی خواهد داشت.

[cn-suggest-posts sts=”کوه باتور بالی” stl=”https://deltaban.com/attraction/mount-batur-bali/” sbs=”خرید و رزرو آنلاین بلیط هواپیما ” sbl=”https://deltaban.com/flights/”]

مرکز خرید کالکشن بالی

این مرکز خرید یکی از لوکس ترین مراکز خرید جزیره بالی می باشد که تمامی محصولات لوکس و مدرن در آن به فروش گذاشته شده است. تمامی برندهای محبوب در این مرکز خرید شعبه دارند و می توانید به راحتی نسبت به خرید اقدام نمایید. مارک های محلی اندونزی نیز بخش دیگری از این مرکز خرید را تشکیل می دهند که قیمت پایین تری نسبت به اقلام مشابه خارجی خواهند داشت و کیفیت بالای آنها سبب انتخاب این محصولات خواهد شد. از این فروشگاه می توانید مواد غذایی به همراه انواع نوشیدنی ها را خریداری نمایید و همچنین از ماساژ در آب گرم های آن لذت ببرید. این مرکز خرید از ساعت 9 صبح تا 10 شب در اختیار گردشگران می باشد و هر روزه شاهد فعالیت آن هستیم.

رستوران این مرکز خرید نیز می تواند انتخابی مناسب برای شما باشد. لازم به ذکر است که در برخی فروشگاه های این مرکز خرید شاهد تخفیفات فصلی نیز خواهید بود که می توانید محصولات لوکس را با قیمت پایین خریداری نمایید.

نظرات کاربران