16 آذر 1397
همدان

گنجنامه همدان و هر آنچیزی که باید درباره آن بدانید

فهرست مطالب

گنجنامه همدان

اگر علاقه به این دارید تا در آخر هفته خود یک مکان فوق العاده شگفت انگیز و زیبا را ببینید و هم تفریح کنید هم در تاریخ کشتی بزنید پیشنهاد دلتابان به شما گنجنامه همدان می باشد. یکی از بهترین مقاصد گردشگری این روز ها که امکان ندارد نخواهید از آن بازدید کنید. راهنمای سفر به گنجنامه را که توسط دلتابان برای شما جمع آوری شده است را با دقت بخوانید و برای همین آخر هفته پیش رو برنامه یک سفر فوق العاده را با دوستان و یا خانواده خود بریزید.

شهرت تاریخی این مجموعه به حضور دست نوشته هایی است که قدمت آن ها به زمان داریوش و خشایار شاه هخامنشی باز می گردد. این سنگ نگاره ها بر دل کوه الوند در پنج کیلومتری غرب همدان قرار گرفته اند. همچنین زبان آن ها نیز پارسی باستان، عیلامی و بابلی نو می باشد که در سه ستون بیست سطری نگاشته شده اند. نام های دیگری نیز از دیرباز تاکنون بر این مجموعه نهاده اند که دو نام جنگ نامه و گنجنامه از مشهور ترین آن ها به شمار می رفته است. با شنیدن گنجنامه مردم گمان بر وجود راز گنجی پنهان می برده اند و جنگ نامه نیز تداعی گر جنگاوری و کشور گشایی های شاهان بوده است.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

 رزرو آنلاین هتل

 گنجنامه همدان

آبشار گنجنامه همدان

این مکان تنها به وجود یک سنگ نوشته خلاصه نمی شود. وجود جاذبه های طبیعی نظیر آبشار و باغ های زیبا نیز در اطراف آن این مکان را به یکی از اصلی ترین قطب های گردشگری شهر همدان بدل کرده است. آبشار گنجنامه ارتفاعی دوازده متری دارد و از آب های بالادستی کوه الوند سرچشمه می گیرد. از این رو در فصول پر بارش این آبشار زیباتر و پر آب تر از قبل نیز می شود. البته در زمان سرما نیز این آبشار یخ زده و یکی از زیباترین مناظر طبیعی را فراهم می آورد. پیشنهاد ما برای بازدید از آبشار گنجنامه همدان فصل بهار می باشد. زمانی که گل های رنگارنگ در اطراف دشت روییده است و آبشار نیز پر آب می باشد این دقیقا همان منظره ای است که نباید از دستش بدهید.

 خرید آنلاین بلیط هواپیما

 گنجنامه همدان

گنجنامه همدان تنها جایی برای دیدن چند سنگ نوشته تاریخی نیست بلکه حالا به یک دهکده تفریحی بدل گردید است که از انواع مختلف امکانات رفاهی گرفته تا تفریحات مختلف می توانید در آن پیدا کنید. دلتابان به شما پیشنهاد رفتن به این مکان را هم به صورت خانوادگی و هم به صورت جمع های دوستانه می دهد.

تله کابین همدان

یکی از پر طرفدار ترین بخش های گنجنامه همدان تله کابین آن می باشد که طول مسیر رفت و برگشت آن 3400 متر و ارتفاع آن از سطح دریا 2800 متر می باشد. می توانید بر این تله کابین سوار شده و دشت های وسیع پای کوه الوند را از بالا نظاره گر باشید. دلتابان به شما پیشنهاد می دهد که به هیچ عنوان استفاده از تله کابین گنجنامه همدان را از دست ندهید.

حال اگر می خواهید کمی هیجان را به رگ های خود تزریق کنید به سراغ سورتمه ریلی بروید می توانید مسیر 1150 متری را با سرعت 45 کیلومتر بر ساعت طی کنید و یک سورتمه سواری عالی را تجربه کنید.

شهربازی این مجموعه نیز دارای امکاناتی کامل برای بزرگسالان و کودکان می باشد و می توانید برای گذراندن وقت خود به این مکان نیز بروید و در کنار کودکان یک روز شاد را سپری نمایید.

غار آکواریوم گنجنامه همدان نیز از دیگر جاذبه های آن می باشد که دیدن آن را نباید از دست بدهید. انواع ماهی ها و خزندگان در یک آکواریوم در این غار جای گرفته اند که برای بازدید مکان بسیار جالبی بشمار می رود.

 تور گرجستان ارزان

 گنجنامه همدان

امکانات گنجنامه 

علاوه بر امکانات تفریحی که پیش تر ذکر کردیم اگر مایل هستید تا بیشتر از یک روز را در گنج نامه همدان سپری کنید می توانید به سراغ اقامت در هتل بروید. در اطراف گنجنامه همدان می توانید تعداد زیادی هتل برای اقامت پیدا کنید پس نگران جای اقامت نباشید و اگر نتوانستید در یک روز همه جاذبه های گنجنامه همدان را ببینید می توانید شب را استراحت کرده و با انرژی بیشتر صبح فردا دوباره به بازدید مشغول شوید.رستوران و بازارچه صنایع دستی نیز از دیگر امکانات گنجنامه می باشد .

چگونه به گنجنامه همدان بروید؟

برای دسترسی به گنجنامه نیز می توانید از شهر همدان حرکت کرده و به سمت عباس آباد بروید به میدان عباس آباد که برسید ابتدای جاده گنجنامه می باشد می توانید به کمک تابلو های راهنما مسیر خود را به گنجنامه پیدا کنید.

 گنجنامه همدان

نظرات کاربران