فراونکیرشه مونیخ

گشتی تاریخی در فراونکیرشه مونیخ

فهرست مطالب

معرفی مونیخ

مونیخ جاذبه های دیدنی کم ندارد. برای برنامه ریزی برای سفر به مونیخ باید حتما زمان زیادی را اختصاص به بازدید از جاذبه های دیدنی آن بدهید برای نمونه نیز می توان به فراونکیرشه مونیخ اشاره نمود یکی از جالب ترین جاذبه های دیدنی شهر مونیخ به شمار می رود. با دلتابان باشید تا با هم گشتی در تاریخ و معماری فراونکیرشه مونیخ بزنیم.

بلیط ماهان 

ساختمان فراونکیرشه مونیخ

فراونکیرشه مونیخ که به نام کلیسای بانوی من نیز شناخته می شود یکی از نماد های شهر مونیخ است که می توانید عکس آن را بر روی کارت پستال های این شهر نیز ببینید. اگر بخواهیم درباره تاریخ ساخت و زمان ساخت فراونکیرشه مونیخ صحبت کنیم باید بدانید که کل زمان ساخت بنا بیست سال به طول انجامید. این بنا که با آجر های قرمز تزئین شده است توسط طراح آلمانی جرج وان هلزبچ ساخته شده است.

این کلیسا 109 متر طول و 40 متر عرض دارد. ارتفاع دو برج فراونکیرشه مونیخ به 99 متر می رسد. برج های این کلیسا هنوز هم یکی از بلندترین ساختمان های مونیخ هستند. این ساختمان بار ها در طول جنگ جهانی دوم آسیب دید و بخشی از سقف آن به خاطر بمباران متفقین خراب شده بود. بعد از جنگ این بنا در فاز های مختلفی تعمیر و بازسازی شد. فاز اول آن در 1953 کامل گردید.

ساختمان فراونکیرشه

طاق فراونکیرشه مونیخ

طاق یا بخش گنبدی شکل فراونکیرشه مونیخ در ابتدای ساخت کلیسا بر روی آن قرار نگرفته بود بلکه بعد از چند سال در 1525 تصمیم بر این گرفته شد که از بالا برج ها را با استفاده از گنبد هایی پیاز شکل مانند بپوشانند. شکل و طراحی این گنبد ها به شکل هشت وجهی بوده است که بعد از آن توسط کلیساهای مختلفی این طرح کپی و تکرار شد. طراح اصلی این گنبد ها ایده اولیه ساخت این چنین شکل هایی را از کتابی به نام Peregrination Terram Sanctam برداشت کرده بوده است.

فضای داخلی فراونکیرشه مونیخ

در اواخر قرن هفدهم زمانی که آلمان به مهد نوآوری تبدیل شده بود این مکان بر اساس معماری دوره باروک ساخته شده است. در داخل فضای اصلی فراونکیرشه مونیخ پر بود از المان های مربوط به این دوره بعد از اینکه این کلیسا به عنوان یک مکان مذهبی مهم شناخته شد تمام نماد های باروک از آن جمع گردید تا به شکل یک کلیسای ساده در بیاید. تعداد زیادی از مهم ترین آثار و اشیا تاریخی در طول بمباران های جنگ جهانی ناپدید شده اند. ولی هنوز هم تعداد زیادی از کار های تاریخی هنری در این مکان موجود می باشند. دلیل آن نیز جای دادن این اشیا در مکانی امن قبل از بمباران بوده است.

فضای داخلی فراونکیرشه

دیدنی های فراونکیرشه مونیخ

برخی از مهم ترین کارهای هنری که هم اکنون در فراونکیرشه مونیخ نگهداری می شوند شامل یک نقاشی توسط جم پولاک که از حدود سال 1510 در این مکان قرار گرفته است. بخش های مربوط به ایستادن گروه کر کلیسا به زیبایی با چوب های منقش کار شده اند که قدمت آن ها به 1502 باز می گردد. همچنین تعدادی زیادی از وسایل مربوط به عصر های جدید تر در طراحی در فراونکیرشه مونیخ قرار دارند. ارگ کلیسا در 1994 به عنوان بخشی از دکوراسیون داخلی این کلیسا ساخته شد.

از دیگر آثار معروف موجود در این مکان می توان به آرامگاه امپراطور لادویگ چهارم اشاره نمود. این مقبره توسط سنگ های تیله ای سیاه ساخته شده است که در کنار آن نه شمشیر قرار گرفته است.

دیدنی های فراونکیرشه

رد پای شیطان در فراونکیرشه مونیخ

یکی از جالب ترین و دیدنی ترین بخش فراونکیرشه مونیخ مربوط به یک رد پا در این کلیسا می باشد که رد پای شیطان شهرت یافته است. بر طبق افسانه ها، طراح اصلی با شیطان عهد بسته بود که شیطان نتواند هیچ پنجره ای را از داخل این کلیسا ببیند به شرط آنکه شیطان در ساخت این بنا به وی کمک کند. بعد از کامل شدن این بنا، طراح شیطان را به وسط کلیسا کشاند دقیقا در جایی که هیچ پنجره ای قابل دیدن نیست در حالی که بقیه اهل کلیسا در جایی می نشستند که نور زیادی از طریق پنجره ها به آن ها می رسید.

شیطان نیز در قسمت وسط این کلیسا پای خود را در سنگ ها فشار داد دقیقا در جایی که بتوان آن را به وضوح دید. این رد پا تا به امروز نیز به طور واضح قابل مشاهده می باشد و به یکی از هیجان انگیز ترین قسمت های فراونکیرشه مونیخ تبدیل شده است.

رد پای شیطان

 

 

جهت بازدید برترین خدمات دلتابان به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

نظرات کاربران