بهترین زمان سفر به کیش

بهترین زمان سفر به کیش

جزیره کیش به دلایل بسیاری یکی از مقصد‌های انتخابی گردشگران، از سراسر ایران است. آب و هوای گرمسیری کیش ، هوای پاک، دریایی زمردین، آثار باستانی، مناظر زیبا، مراکز خرید متنوع و جشنواره‌های مختلف باعث شده است که جزیره کیش در ده سال اخیر یکی از مقصدهای پربازدید گردشگران از سراسر ایران و منطقه شود. اما همیشه این سوال وجود دارد که بهترین زمان برای سفر به کیش چه فصلی از سال است.  از آنجا که گردشگران شرایط و علایق مختلفی دارند، همچنین عدم وجود سرمای شدید و قابلیت استفاده 12 ماهه از ظرفیت گردش آبی در کیش، ماه‌های مختلفی را می‌توان به عنوان بهترین زمان سفر به کیش زیبا تعیین کرد.

کی بریم کیش

زمستان یکی از بهترین زمان سفر به کیش

در حالی که در فصل زمستان بسیاری از شهرهای ایران در سرما و برف به سر می‌برند، جزیره کیش دارای آب و هوایی معتدل و دلپذیر است. به طوری که می‌توانید بدون استفاده از لباس گرم به راحتی در جزیره به گشت و گذار بپردازید و از پیاده‌روی در ساحل لذت ببرید. باران‌های سیل‌آسای کیش در فصل زمستان اتفاق می‌افتد اما زودگذر است و پس از مدت بسیار کوتاهی متوقف می‌شود و دوباره آفتاب بر پهنه خلیج سایه‌گستر می‌شود.

کی بریم کیش؟

در انتهای فصل زمستان، قبل از اینکه سیل گردشگران نوروزی به کیش، نگین خلیج فارس سرازیر شوند، شاید یکی از بهترین زمان‌های حضور در جزیره است. یکی به دلیل اینکه جزیره در خلوت‌ترین زمان خود به سر می‌برد و دیگر اینکه هنوز هوا به اندازه‌ای گرم نشده که آزار دهنده باشد. به علاوه قیمت پروازها به دلیل کاهش تعداد مسافر پایین تور کیش است. اگر می‌توانید برنامه کاری خود را خالی کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که اسفند ماه را برای سفر به کیش انتخاب کنید.

فروردین یکی از بهترین زمان سفر به کیش

در ماه فروردین به دلیل تعطیلات نوروزی، جزیره بسیار شلوغ است و هزینه سفر به کیش و هتل‌ها به بالاترین میزان خود می‌رسد. در این زمان هوا کمی گرم شده است ولی به دلیل اینکه آب دریا هنوز سرد است، شب‌ها می‌توانید نسیم خنک بهاری را تجربه کنید.

از خرداد ماه تا مهر هوای جزیره بسیار گرم است و رطوبت به حد اشباع می‌رسد و روزها را طاقت‌فرسا و کلافه کننده می‌کند. اما برای کسانی که به ورزش‌های آبی از جمله جت اسکی، کیبل اسکی، فلای‌بورد و اسکوتر زیردریایی علاقمندند فصل تابستان فصل مناسبی برای سفر به کیش است. همچنین جشنواره‌هایی که از اواسط تیرماه آغاز می‌شود و تا اواسط شهریور ادامه دارد، تنور مسافرت به این جزیره گرم را داغ‌تر می‌کند. برنامه‌های متنوعی که شامل کنسرت‌، جنگ‌های شبانه و اهدای میلیون‌ها جایزه نقدی و غیرنقدی باعث شده است که گرمای تابستان برای گردشگران قابل تحمل شود. البته مراکز خرید مجهز به سیستم‌های تهویه مطبوع نیز در نادیده گرفتن گرمای تابستان بی‌تأثیر نیست!

کیش

 

وسط هفته بهترین زمان سفر به کیش

اگر بالاخره فصل و ماه حضورتان در جزیره کیش را انتخاب کرده‌اید، بهتر است وسط هفته را خالی کنید تا بتوانید حدود یک سوم از هزینه‌های رفت و برگشت و اقامت در هتل‌ها را نسبت به آخر هفته ذخیره کنید.

در نهایت برای شما که این پرسش برایتان پیش آمده که کی به کیش برویم؟، بهترین زمان را شرایط و هدف شما از سفر به کیش تعیین می‌کند. اگر به دنبال آب و هوای معتدل‌تر هستید، فصل زمستان را انتخاب کنید. خصوصاً اسفند که تعداد گردشگر کاهش پیدا می‌کند و هزینه سفر ارزان‌تر می‌شود. اگر ورزش‌های آبی و جشنواره‌ها و جایزه‌های متنوع را دنبال می‌کنید، بهتر است گرمای و شرجی را به جان بخرید و در میانه تابستان رهسپار کیش شوید.

آب و هوای کیش در فصول مختلف

آب و هوای کیش، ساحل نقره ای، آسمان درخشان و دریای نیلگون، خاطره ای بی نظیر را در ذهن تمام گردشگران این جزیره به یادگار گذاشته است. این یادگار، با نسیم خنک که از سمت دریای آبی و افق می وزد ماندگار می شود.

Weather in Kish Island

کیش در بیشتر روزهای سال هوایی گرم و در عین حال تمیز و پاک را تجربه می کند.

درصد بالای اکسیژن موجود در هوا، مانع از خستگی گردشگران، حتی پس از ساعت ها تفریح و گشت و گذار می شود. بیشتر گردشگران، زمستان کیش را ترجیح می دهند؛ اما آب و هوای کیش در هر فصل تجربه ای متفاوت و منحصر به فرد را برای گردشگران به ارمغان می آورد. برای سفر به کیش تردید نکنید و در هر فصلی قرار دارید از زیبایی فوق العاده جزیره در آن فصل بهره مند شوید!

بهار و تابستان کیش، تلفیقی از نسیم خنک و هوای گرم

با ورود بهار، آب و هوای کیش به سمت گرما پیش می‌رود. در اوایل بهار می‌توان هوای خنک و رطوبت نسبتا پایین را احساس کرد. نسیم مطلوبی که از سمت دریا می وزد حس خنکی و شادابی دوباره را به گردشگران می دهد.

هوای کیش در اواسط خردادماه رو به گرمی می رود و این گرما در تابستان به اوج خود می رسد. اگر در جستجوی آب و هوای گرم و بهره مندی از گرمای خورشید هستید بهترین زمان سفر به این جزیره، تابستان است. کیش در تابستان روزهای گرمی را تجربه می کند. اما حتی گرمای تابستان هم مانع سفر گردشگران به سواحل نقره ای نمی شود. امکانات موجود در جزیره باعث شده است تا در گرم ترین روزهای سال نیز بتوان مدت زیادی در بازارهای خرید و اماکن عمومی به گشت و گذار پرداخت.

Weather in Kish Island in winter

آب و هوای کیش پاییز و زمستان معتدل، فصل سر آمدن انتظار

در پاییز و زمستان انتظارها به سر می رسد و جزیره شاهد تعداد بیشمار گردشگر است. در پاییز از شدت گرما کاسته می شود و از نیمه دوم آبان ماه، آب و هوای کیش بسیار مطلوب است.

جزیره در پاییز شاهد باران های تند و رگبارهای کوتاه است. برای سفر به جزیره پرطرفدار آب های نیلگون خلیج فارس در زمستان تردید نکنید! در زمستان از هوای معتدل و بی نظیر کیش حیرت خواهید کرد. کیش یکی از بهترین گزینه های سفر در بهمن و اسفند است. جزیره بی نظیر کیش، در زمستان بی‌نظیرتر از هر زمان دیگری می‌شود. در ماه دی و بهمن آب و هوای کیش مطلوب است. دمای ثبت شده در این ماه 27 درجه سانتیگراد است و بارندگی هر ماه حدوداً به 21 میلیمتر می‌رسد.

آب و هوای جزیره کیش

در هر فصلی که به کیش سفر کنید باد مطلوبی از سمت دریا می وزد و حس آرامش را چندین برابر می کند. این باد در هر فصل شدت خاص خود را دارد. هر چند کیش در نیمی از سال روزهای گرمی را تجربه می کند، اما دمای هوا در شب چنان مطلوب است که به تمام جاذبه های شب جزیره می‌‍افزاید و بهترین ترکیب برای گردشگری را به وجود می آورد. آب و هوای جزیره کیش هرگز مانعی برای سفر دوستداران زیبایی کیش نبوده است و در تمام روزهای سال این جزیره مملو از گردشگران تور کیش خوش ذوق و علاقه مند است.

جزیره کیش از بهترین جاذبه های جنوب کشور می باشد. وجود مکان های دیدنی بسیار گوناگون باعث شده تا سالانه میلیون ها مسافر به این جزیره زیبا سفر کرده و اوقاتی را در آن سپری کنند. بازدید از تمامی مکان های دیدنی کیش نیازمند داشتن خودرو برای نقل و انتقال شما است. در این مطلب به توضیح نیاز به اجاره ماشین در کیش و بایدها و نبایدهایی که در این زمینه وجود دارد می پردازیم.

بهترین زمان سفر به کیش

دلایل اجاره ماشین در کیش

این امکان برای مسافران وجود دارد که اتومبیل خود را از طریق کشتی وارد جزیره کیش کنند و در طول سفرشان در جزیره کیش از خودروی شخصی خود استفاده کنند اما هزینه این نقل وانتقال خیلی زیاد است.

از طرفی با ورود به جزیره کیش ماشین‌های بسیار لوکسی میبینید که قطعا وسوسه سوار شدن به آن ها را خواهید داشت. هزینه استفاده از این خودروها نسبت به هزینه های جانبی که برای آوردن خودروی خودتان صرف می کنید چندان زیاد نیست.

رنت اتومبیل یا همان اجاره خودرو امروزه به یکی از جاذبه‌های گردشگری کیش تبدیل شده است و بسیاری از افرادی که به ماشین علاقه زیادی دارند برای سواری گرفتن از بهترین خودروهای لوکس دنیا با قیمت خیلی مناسب به کیش سفر می‌کنند.

تجارت اجاره ماشین در کیش

اجاره ماشین در کیش به یک تجارت مهم تبدیل شده است و نظارت خاصی بر روی این شغل انجام می‌شود. بنابراین شما می‌توانید با مراجعه و یا تماس با شرکت های معتبر اجاره ماشین در کیش مدارک مورد نظر را ارائه داده و خورو مورد نظرتان را اجاره کنید.

بهترین زمان سفر به کیش

این خودروها می توانند با راننده و بدون راننده به شما اجاره داده شوند و حتی این امکان هم وجود دارد که شما قبل از ورودتان به جزیره کیش خودروی مورد نظر را به صورت اینترنتی کرایه کرده وقرارداد مورد نیاز را ایجاد کنید. سپس در هنگام ورودتان به جزیره زیبای کیش، مسئولی خودرو را در همان لحظه به شما تحویل داده و مابقی مدارک موردنیاز را از شما تحویل می‌گیرد.

هزینه اجاره ماشین در کیش

هزینه های اجاره ماشین در کیش

هزینه اجاره ماشین در کیش با توجه به کارخانه سازنده خودرو متفاوت است و قطعا هر چه خودرو لوکس‌تر و خاص‌تر باشد هزینه اجاره آن نیز بالاتر خواهد بود؛ این هزینه از 60 هزار تومان شروع شده و تا حدود 1 میلیون تومان در روز متغیر است.

در برخی از ماه‌های خاص سال بخصوص ایام تعطیلات نوروزی که کیش خیلی شلوغ می‌شود قاعدتا هزینه های اجاره خودرو نیز خیلی بالاتر می‌روند اما در صورتیکه در فصل های کم سفر و یا اواسط هفته به کیش سفر کنید علاوه بر اینکه دستتان در انتخاب خودرو خیلی بازتر است می توانید خودروهای خیلی شکیل را با قیمت های استثنائی اجاره کنید.

نحوه پرداخت هزینه های اجاره ماشین

باید توجه کنید که هزینه بنزین در مدت اجاره بر عهده اجاره گیرنده است و در صورتیکه هر گونه خسارت بدنه ای و داخلی به خودرو زده شود هزینه آن حتما باید توسط فرد پرداخت شود.

جهت جلوگیری از متحمل شدن هزینه های اضافی بهتر است که قبل از تحویل خودرو به طور کامل آن را بررسی کرده و حتی فیلمی از زوایای مختلف خودرو تهیه کنید تا از بروز مشکلات ممکن جلوگیری شود.

هر لحظه ای که متوجه وجود مشکل در خودرو شدید حتما با شرکت تماس گرفته و موضوع را با آن ها در میان بگذارید تا بعدا مشکلی در این باره به وجود نیاید. همچنین در صورت وجود مشکل جدی می توانید خودرو را به شرکت پس داده و یک ماشین دیگر دریافت کنید.

در صورتیکه در زمان استفاده فرد از خودرو جریمه ای دریافت شود پرداخت این جریمه برعهده اجاره گیرنده است و قابل ذکر است که مبلغ جریمه در جزیره کیش دو برابر دیگر شهرهای کشور است. برای این جریان در هنگام عقد قرارداد هزینه ای بابت جریمه های احتمالی دریافت می‌شود و در صورت نداشتن جریمه این هزینه به شما بازگردادنده می‌شود.

بهترین زمان سفر به کیش

مدارک مورد نیاز برای کرایه ماشین در کیش

در صورتی که قصد اجاره ماشین در کیش را دارید قطعا لازم است که مدارک هویتی معتبر و ضمانت نامه هایی را ارائه دهید. پس از آن با تنظیم قرارداد به تعداد روزهای توافق شده خودرو اجاره شده در اختیار شما خواهد بود.

  • گواهینامه معتبر
  • کارت شناسایی معتبر
  • یک فقره چک به ارزش خودرو انتخاب شده یا وجه نقد به عنوان ضمانت
  • مبلغی به عنوان ودیعه جریمه رانندگی خودرو که این مبلغ نزد ارائه دهنده خودرو به امانت نگهداری می شود که و حداقل ۳ روز و حداکثر ۱ هفته بعد از اجاره در صورت عدم خلافی به اجاره گیرنده بازگردانده می‌شود. (در صورت جریمه شدن پرداخت کامل مبلغ جریمه بر عهده فردی که خودرو را اجاره کرده است.)

مدارک وضمانت نامه های ارائه شده نزد اجاره دهنده خودرو باقی می‌مانند و پس از باز پس دادن خودرو و عدم وجود ایراد در خودرو این مدارک و ضمانت نامه‌های ارائه شده به فرد بازگردانده می‌شوند.

نظرات کاربران