کلبه هور کیش

کلبه هور کیش

آشنایی با کلبه هور کیش

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش، در بخش غربی آن واقع شده است. کلبه هور کیش که در واقع صخره های سنگی هستند، کلبه هور نام  دارد. در کنار این صخره ها، امکانات رفاهی و آلاچیق هایی برای استراحت و تفریح شما گردشگران عزیز واقع شده است.

کلبه هور کیش

غواصی و ماهی گیری از جمله تفریحات رایج در این بخش از جزیره کیش است. در این قسمت از جزیره، آب های زلالی را می بینیم که برای لذت بردن از فضای زیر آب و تماشای آن، می توانیم با پوشیدن لباس غواصی به زیر آب رفته و  طبیعت زیبای زیر آب، انواع آبزیان، لاک پشت ها، صدف ها و مرجان موجود در آب را ببینیم و لذت ببریم. در شب های کیش، به دلیل صدای آرام و سکوتی که در این بخش از جزیره وجود دارد، می توان همراه خانواده و دوستان در این منطقه حضور داشته باشیم.

کلبه هور کیش

 

اگر به سفر های داخلی علاقمندید ، تور مشهد میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد . مشهد شهری زیارتی ، سیاحتی است که سفر به آن شهر قطعا جذابیت های زیادی را به همراه خواهد داشت

 

ویژگی های کلبه هور در جزیره کیش 

کلبه هور،در این بخش از جزیره آب های تمیز و زلالی را می بینیم که می تواند مکانی مناسب را برای غواصی گردشگران به وجود بیاورد. عمق سایت غواصی از شمال به جنوب بیشتر می شود و در بعضی از مناطق به 8 متر هم می رسد.

در روزهایی که دریا مواج نیست و وزش باد کم و نسبتا ملایمی داشته باشیم، علاقه مندان به ماهی گیری می توانند در این قسمت به تفریح و صید ماهی مشغول شوند و خاطرات جذابی رو برای خود و دوستان ایجاد کنند. از جانوران موجود در این بخش، می توان به ماهیان هامور، سرخو، سنگسر و انواع صدف ها و لاک پشت اشاره کرد که در این منطقه به وفور دیده می شوند.

ار جاذبه های دیگر گردشگری در کلبه هور کیش، وجود غاری به طول 5 متر است که در ساحل جنوبی قرار دارد و به هنگام مد کامل دریا، عبور از آن بسیار جذاب و لذت بخش خواهد بود.

در کلبه هور، آب آشامیدنی را به کمک نیروی باد از عمق زمین بیرون می کشند و با استفاده از انرژی خورشیدی، آن را قابل شرب و استفاده می کنند. هم چنین در این منطقه، آبرم کن خورشیدی و اجاق های خورشیدی تعبیه شده است و گردشگران عزیز می توانند از این سیستم ها، بازدید و برای مصارف خود استفاده کنند.  

kish.hoor

 

امکانات رفاهی کلبه هور در کیش

آلاچیق با شارژ های برقی، نیمکت، باربیکیو و نور افکن های بزرگ، از جمله امکانات رفاهی است که سبب می شود تا شما در کنار خانواده و دوستان لحظات جذاب و دل پذیری را داشته باشید. علاقه مندان اسب سواری هم می توانند با کرایه اسب های زیبای تعبیه شده در این منطقه، به تفریح و سرگرمی در کنار دوستان خود بپردازند. در نزدیکی کلبه هور کیش، رستوران کلبه درویش و رستوران شاندیز صفدری هم وجود دارد.

 

kish

لنج به گل نشسته کلبه هور کیش

در کنار ساحل کلبه هور  می توان لنج به گل نشسته ای را دید. برخلاف کشتی یونانی که نماد تجارت در جزیره کیش محسوب می شود. این لنج به گل نشسته نماد ماهی گیری و شغل مردمان این جزیره محسوب می شود. این لنج حدود 10 سال پیش در فاصله 200 متری ساحل جزیره به گل نشسته است و جذابیت خاصی را برای این منطقه از کیش برای مسافرین تور کیش به وجود آورده است.

کلبه هور کیش

از دیگر جذابیت های این کلبه هور کیش، برخورد آب مواج با صخره های این منطقه است. البته در این صخره ها، حفره هایی پیدا می شودکه دراثر برخورد آب به این صخره ها، آب از این حفره ها بالا می آید.این صخره ها برای گردشگران و توریست ها، بسیار هیجان انگیز است.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط هواپیما چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

برای اطلاع از جزئیات بلیط ماهان به سایت دلتابان مراجعه فرمایید.

 

نظرات کاربران (2)
  • روشا رضایی 3 مهر 1397

    کیش میتونه یکی از بهترین مقصدهای گردشگری مخصوصا برای نیمه دوم سال باشه که اب و هوا در کیش عاااااااااااااالیه غواصی یکی از لذت بخشترین تجربیاتیه که میتونین راحت بدستش بیارید

    پاسخ دادن
  • الهه 3 مهر 1397

    هتل هلیا واقعا عالی بود مرسی از پیشنهاد خوب دلتابان

    پاسخ دادن