تصویر مسجد آبی مشهد

بهترین زمان سفر به مشهد

آب‌ و هوای مشهد تأثیر مستقیم بر روی سفر سیاحتی زیارتی تور مشهد دارد. به‌عنوان‌ مثال در فصل بهار وقتی‌ که هوا مناسب است سفر به مشهد  بسیار انتخاب خوبی است. حال اگر دوست دارید در زمان خلوت سفر کنید و حرم آقا را بادل سیر زیارت کنید بهتر است زمستان به شهر مشهد سفر کنید. این امر به حس و حال شما برای سفر کردن نیز بستگی دارد. با این ‌همه در مقاله پیش رو سعی بر آن داریم تا شما را با آب‌ و هوای مشهد و بهترین زمان سفر به مشهد در فصول مختلف آشنا کنیم. حال قبل از خرید بلیط هواپیما مشهد و یا رزرو هتل خود، ابتدا با ما در این مطلب همراه باشید.

نمایی از یک مسجد در مشهد

 سفر به مشهد در فصل بهار

مشهد در هر فصلی از سال برای زیارت مهیا است. ازآن‌جایی‌ که همه ما ایرانی‌ها بر این امر اعتقاد داریم که سال جدید را با ورود به حرم امام رضا می‌توان برای یک سال متبرک کرد باید بگوییم اوج سفرها به این شهر در فصل بهار صورت می‌گیرد. آب‌وهوای مشهد با شروع فرودین ماه قابل وصف نیست و همین امر شوق ‌و ذوق سفر را در دل زائرین پررنگ‌تر از گذشته می‌کند. به شما توصیه می‌کنیم به روستای ییلاقی جاغرق نیز سری بزنید. طبیعتی بکر که در فصل بهار دیدنی‌های مختص به خود را از آن شما می‌کند.

 سفر به حرم نور در فصل تابستان

اگر به هر دلیلی در فصل بهار قادر به زیارت امام رضا نشدید بدون شک فصل تابستان زمان مناسبی برای شما خواهد بود اما با توجه به اینکه این فصل، فصل تعطیلی مدارس است، برای سفر به مشهد زمان شلوغی است ولی حال و هوای حرم  با وجود زائرین زیاد، وصف نشدنی است. برای سفر به مشهد هر فصلی از سال زیبایی‌ها و معایب مختص به خود را دارد که ذکر آن می‌تواند شمارا به یک انتخاب درست برساند. شما به‌اتفاق خانواده می‌توانید فصل تابستان را برای تفریح و زیارت آقا انتخاب کنید. 

پاییز و زیارت امام رئوف

شهر مشهد در فصل پاییز دیدن دارد. باید به شما بگوییم برگ‌ریزان تماشایی پاییز برای عشاق حال و هوای دیگری دارد. به شما توصیه می‌کنیم به روستای زشک، پارک ملی تندوره و روستای جاغرق در این فصل سفر کنید تا پاییز را به شکلی متفاوت به نظاره بنشینید. شکی در این نیست که شهر مشهد در هر فصلی از سال تماشایی است. این انتخاب شما است که چه زمانی را برای سفر انتخاب می‌کنید. ازآنجایی‌که بیشتر مردم با شروع فصل پاییز درگیر مدارس فرزندان خود هستند باید بگوییم رزرو هتل در مشهد برای شما بسیار ساده می‌شود. آب‌وهوا هم در کنار این امتیاز مثبت حسی شاعرانه از سفر شما خواهد ساخت.

زمستان، بهترین زمان سفر به مشهد از نظر خلوتی

آب‌ و هوای مشهد یا هر شهر دیگر در فصل زمستان سرد است. اگر اهل ریسک هستید و دوست دارید تمام فصل‌های مشهد را به نظاره بنشینید زمستان شاید ایده خوبی برای سفر باشد. بارش برف در صحن حرم را بعید می‌دانم کسی آرزو نداشته باشد ببیند. گویی در این ساعت و فصل از سال دعاهایمان زودتر به گوش خدای رضا می‌رسد. شما به‌راحتی می‌توانید به رزرو هتل مشهد در زمستان بپردازید زیرا زیاد بار ترافیکی در این فصل سال مشاهده نمی‌شود. اگر به دنبال رزرو آنلاین هستید به شما وب‌سایت دلتابان را پیشنهاد می‌دهیم. آب‌ و هوای مشهد حس و حال شما از سفر را تغییر می‌دهد. بهار، تابستان، پاییز یا زمستان هرکدام خاطره‌ای جدید برای شما می‌سازد.

تصویری از حرم مطهر امام رضا در بررسی بهترین زمان سفر به مشهد

 

 

 

نظرات کاربران