معرفی چند مورد از سوغاتی های رشت

فهرست مطالب

سوغاتی های رشت

سوغاتی های رشت را می توان برای عزیزان و دوستان خود خریداری نمود تنها کافیست از سلیقه آن ها جویا شد و بهترین هدیه را برای آن ها تهیه کرد. برنج، زیتون، ماهی سفید، کلوچه فومن و همچنین صنایع دستی از جمله سوغاتی های شهر رشت محسوب می شوند. در ادامه با دلتابان همراه باشید تا بیشتر با این سوغاتی ها آشنا شوید.

ماهی سفید و کلوچه فومن

هر شهر و استانی سوغاتی های مخصوص به خود را دارد و در این میان می توان به سوغاتی های رشت از جمله ماهی سفید و کلوچه فومن نیز اشاره کرد. محال است به شمال کشور سفر کرده باشید و تعریف ماهی های سفید و تازه این شهر را نشنیده باشید. درست متوجه شدید، ماهی سفید از اصلی ترین سوغاتی های این شهر شمالی است و غذاهای مختلفی را می توان با استفاده از آن پخت نمود.

این ماهی از مرغوب ترین ماهی های رشت به حساب می آید اما در زمان خوردن می بایست مراقب تیغ های فراوان آن بود. کلوچه فومن از دیگر سوغاتی های رشت محسوب می شود که سال هاست مورد توجه توریست و گردشگران داخلی و خارجی این شهر قرار گرفته است. این کلوچه با طعم دلچسبی که دارد می تواند بهترین سوغاتی برای عزیزان شما محسوب شود.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

تور گرجستان

 سوغاتی های رشت

رشته خشکار و زیتون 

زیتون ناب و اعلای رشت را می توان یکی از سوغاتی های پرطرفدار این شهر معرفی کرد. جالب است بدانید که این شهر مرکز پرورش زیتون شناخته می شود و به خاطر همین انواع مختلف آن در این شهر به فروش می رسد. زیتون معمولی، با هسته و بی هسته و همچنین زیتون پرورده از انواع سوغاتی ها به شمار می روند.

 رشته خشکار نیز یکی دیگر از انواع سوغاتی های شهر رشت به شمار می رود. این سوغاتی در اغلب قنادی و شیرینی فروشی های شهر رشت به فروش می رسد و در میان اهالی این شهر نیز بسیار محبوب و دوست داشتنی است. جالب است بدانید که این شیرینی در سفره ماه مبارک رمضان مردمان این شهر به چشم می خورد. در ادامه به معرفی دیگر سوغاتی ها خواهیم پرداخت.

تور پاتایا

 سوغاتی های رشت

برنج و رب انار 

در سفر به شهر رشت دیگر نگران خرید سوغاتی های این شهر نخواهید بود چرا که انواع مختلفی از سوغاتی ها در رشت قابل خریداری می باشند. برنج نیز از مهم ترین سوغات شناخته می شود و اغلب آن را با نام برنج ایرانی می شناسند. عطر و طعم بی نظیر این برنج باعث شده است نه تنها گردشگران داخلی بلکه توریست خارجی نیز در سفر به این شهر این برنج را خریداری نمایند.

 رب انار نیز در لیست سوغاتی جذاب شهر رشت قرار می گیرد. به دلیل وجود درختان انار بسیار در مراتع و جنگل های شمال کشور ایران از رب آن برای پخت غذاهای مختلف از جمله فسنجان رشتی بسیار استفاده می شود. در سفر به رشت از خرید رب انار جنگلی غافل نشوید. طعم ملس را می توان با این رب به غذاهای مختلف بخشید.

تور مشهد با هواپیما

 سوغاتی های رشت

صنایع دستی

سوغاتی های رشت تنها به خوراکی های این شهر ختم نمی شوند بلکه صنایع دستی از مهم ترین و محبوب ترین سوغاتی های این شهر به شمار می روند. دست بافت های پشمی از صنایع دستی رشت محسوب می شوند که طرفداران بسیاری را نیز میان توریست جذب نموده اند. پاپوش های رنگی را می توان جزء دست بافت های پشمی به شمار آورد که نه تنها در شمال کشور بلکه در شهر های دیگری همچون تهران مورد استفاده قرار می گیرند.

 برای تهیه این محصولات از پشم دام استفاده می شود به طوری که در مراحلی پشم را به نخ تبدیل می کنند و با نخ مورد نظر به بافت انواع پاپوش و دیگر محصولات پشمی می پردازند. در ادامه به دیگر سوغاتی هایبیشتر شهر رشت که در دسته بندی صنایع دستی قرار می گیرند خواهیم پرداخت.

 سوغاتی های رشت

دیگر سوغاتی های رشت

همان طور که در بخش قبلی نیز عنوان کردیم صنایع دستی جزء سوغاتی ها به شمار می روند. حصیر بافی یکی از این موارد شناخته می شود. کلاه، ساک دستی و زیرانداز چند مورد از محصولاتی هستند که با استفاده از حصیر بافته و تهیه می شوند. جالب است بدانید که حصیر بافی امروزه در شمال کشور به عنوان یک شغل اصلی و درآمد زا تلقی می شود.

چموش دوزی، مروار بافی، رشتی دوزی و چند مورد دیگر نیز از مشاغل رشت شناخته می شوند که محصولات تولید شده توسط آن ها به عنوان سوغاتی به فروش می رسند. چادر شب بافی نیز با استفاده از دستگاهی به نام پاچال تهیه می شود که می توان آن را به عنوان یک سوغاتی خریداری نمود.

نظرات کاربران