غذاهای سنتی تبریز

محبوب ترین غذاهای سنتی تبریز

غذاهای سنتی تبریز

شهر تبریز را همه با تعریف های مختلفی می شناسند، برای نمونه شهر بدون گدا. ولی بیشترین چیزی که در ذهن ما ایرانی ها بعد از شنیدن نام تبریز می آید غذاهای سنتی تبریز به خصوص کوفته تبریزی می باشد. در ادامه همراه دلتابان باشید تا علاوه بر کوفته تبریزی معروف با دیگر غذاهای سنتی تبریز نیز آشنا شوید و حتما در سفر به شهر تبریز آنها را امتحان کنید.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

رزرو آنلاین هتل

کوفته تبریزی از غذاهای سنتی تبریز

دیگر نیاز به تعریف و توضیح ندارد یک تبریز است. و یک کوفته تبریزی معروف. از بین تمام غذاهای سنتی تبریز کوفته تبریزی با اختلاف در صدر قرار دارد. اصلا مگر می شود به تبریز بروید و هوس امتحان کردن کوفته تبریزی نکنید. بدون شک درست کردن کوفته در این شهر چیزی نیست که بشود نمونه اش را در جای دیگر دید و یا پخت. کوفته تبریزی همچنین به سبب سبزیجات معطری که به آن اضافه می شود عطر و طعم مخصوص به خود را می گیرد. همچنین داخل هر یک از گلوله های بزرگ گوشت از آلو، گردو، زرشک و یا تخم مرغ آب پز استفاده می شود.

آش میوه

غذاهای سنتی تبریز یکی دو تا نیست. آش میوه نیز یکی دیگر از خوشمزه ترین غذاهای سنتی تبریز است که طعمی متفاوت با هر مدل آشی که تا کنون خورده اید دارد. البته در خود تبریز نیز پخت این آش از محله ای به محله دیگر متفاوت است. در این آش از حبوبات، میوه هایی نظیر آلو، زغال اخته، زردآلو، آلوچه، آلبالو، سبزی آش، هویج، رشته، کلم و گوجه استفاده می شود. برای اینکه بتوان طعمی ملس و کمی ترش به آش داد کمی سرکه نیز به آن اضافه می کنند.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

 غذاهای سنتی

آش ماست

آش ها یکی از بخش های جدایی ناپذیر در غذاهای سنتی تبریز هستند. دلیل آن نیز سادگی و دم دست بودن مواد اولیه در پخت آنها است. همچنین نسبت به سایر غذاها نظیر برنج و سرخ کردنی ها سالم تر می باشند. آش ماست نیز جزو همین دسته از غذاهای سنتی تبریز می باشد که با ترکیب حبوبات، سبزی، سیب زمینی، برنج، پیاز، آبگوشت، ماست، هویج و کلم پخته می شود. می توان در طبخ آن به جای ماست از کشک استفاده نمود که در آن صورت رشته به آن اضافه می کنند و نام آن را نیز از آش ماست به آش کشک تغییر می دهند.

tabriz.food

کوکوی لوبیا سبز

اگر بخواهیم کمی از بحث آش ها فاصله بگیریم می رسیم به یک کوکوی خوشمزه تبریزی که جزو پرطرفدارترین غذاهای سنتی تبریز به حساب می آید. خانم های تبریزی این کوکو را با استفاده از گوشت چرخ کرده، هویج، پیاز، تخم مرغ، زعفران و لوبیا سبز درست می کنند. به خاطر حضور همین مواد اولیه باید انتظار یک طعم متفاوت را نیز که تاکنون نچشیده اید را داشته باشید.

تور گرجستان ارزان

tabriz.city

دویماج

یکی از غذاهای سنتی تبریز که شاید در باقی شهرها نیز از آن چشیده باشید ولی مطمئنا طعم نسخه تبریزی آن را نمی دهد همین غذا است. این غذا در واقع کاربرد یک میان وعده مقوی و مفید را دارد و حتی می توان برای صبحانه نیز از آن استفاده نمود. در تهیه این غذا از پنیر محلی، گردو، سبزی خوردن، نان خشک تبریزی و کره استفاده می شود.

 غذاهای سنتی تبریز

آش گوجه فرنگی

باز هم برگردیم به سراغ آش های خوشمزه تبریزی که محبوب ترین غذاهای سنتی تبریز هستند. آش گوجه فرنگی یکی از خوشمزه ترین و در عین حال رنگین ترین آش ها است که می تواند شما را با طعم لذیذ خود شگفت زده کند. در پخت آن می توان از سبزی آش، حبوبات، بلغور، برنج و البته گوجه فرنگی استفاده نمود. همچنین با اضافه کردن کمی آبغوره به آن طعم ترشی ایجاد می شود که کاملا به جا و خوشمزه است.

 غذاهای سنتی تبریز

خورشت هویج از غذاهای سنتی تبریز

غذاهای سنتی تبریز به همین جا ختم نمی شوند. تبریزی ها خورشت های مخصوص خود را نیز دارند که یکی از آنها خورشت هویج است. پایه اصلی این غذا هویج است. در روش طبخ این خورشت آمده است که ابتدا هویج ها را خلالی خرد و سپس در روغن سرخ می کنیم. همچنین برای طعم ترش آن و خوشمزگی بیشتر آلو نیز به آن اضافه می کنند. گوشت و رب و پیاز نیز در لیست مواد تشکیل دهنده این خورشت نیز، حضور دارند.

 غذاهای تبریز

دلمه برگ مو

شاید بگویید در همه جا دلمه وجود دارد پس دیگر جزو غذاهای تبریز به حساب نمی آید. اما باید بدانید که روش طبخ آن و همچنین ادویه هایی که به آن اضافه می شود مختص تبریزی ها است که همین وجه تمایزی است بین دلمه برگ مو تبریزی و سایر نقاط کشور ایران .

دلتابان از شما دعوت می کند تا در سفر به شهر تبریز خوردن هیچ یک از غذاهای سنتی تبریز را از دست ندهید. این غذاها را در هیچ جای دیگر نمی توانید پیدا کنید. پس از این فرصت نهایت استفاده را بکنید.

نظرات کاربران