دریاچه سد سقالکسار
21 آذر 1397
گیلان

دریاچه سد سقالکسار یک جاذبه گردشگری منحصر به فرد

دریاچه سد سقالکسار از جاذبه های طبیعی گیلان در ایران به شمار می رود. از مهم ترین دیدنی های این دریاچه خانه ای است که در دل آن جای خوش کرده است. قایق رانی و پیاده روی از جمله تفریحاتی است که می توان در این منطقه از آن ها لذت برد.

دریاچه سد سقالکسار از دیدنی های گیلان

جاذبه های طبیعی و بسیار زیبایی در گیلان به ثبت رسیده اند که هر کدام از جذابیت های منحصر به فردی برخوردارند. یکی از اماکن گردشگری در این شهر  سد سقالکسار نام دارد که به نوبه ی خود از زیبایی خیره کننده ای برخوردار است. دلتابان در این متن قصد دارد این مکان گردشگری را به شما عزیزان و مسافران شهر گیلان معرفی نماید.

در اطراف این دریاچه جاذبه های گردشگری دیگری نیز وجود دارند که می توان به شهرک تاریخی ماسوله، میدان شهرداری رشت، روستای امام زاده ابراهیم و همچنین قلعه رودخان اشاره کرد.  سد سقالکسار در ده کیلومتری جاده جیرده در مسیر رشت واقع شده است که از ساعات اولیه صبح تا ساعت 20 می توان از این دریاچه زیبا و منحصر به فرد دیدن نمود. در ادامه بیشتر این مکان توریستی را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

تور مشهد با هواپیما

 دریاچه سد سقالکسار

ویژگی های سد سقالکسار

برای سفرهای تفریحی به گیلان می بایست مکان های گردشگری مناسبی را در برنامه خود جای دهید که ما به شما سد سقالکسار را پیشنهاد می کنیم. این دریاچه نه تنها یک قطب توریستی محسوب می شود بلکه با سفر به این منطقه می توان از دیگر جاذبه های گیلان نیز دیدن نمود. در معرفی این دریاچه باید عنوان کنیم که موقعیت مکانی آن طوری است که در دل منطقه جنگلی خودنمایی می کند و در اطراف آن روستایی زیبا با نام سقالکسار وجود دارد.

طول این دریاچه 600 متر می باشد و اغلب آب آن از طریق بارش های سالیانه تأمین می شود. 64 متر میزان ارتفاعی است که دریاچه سد سقالکسار از دریا دارد. جالب است بدانید که در اطراف این دریاچه زباله ای به چشم نمی خورد و این موضوع باعث شده این دریاچه را پاک و تمیزترین دریاچه کشور نام گذاری نمایند.

تور مشهد

 دریاچه زیبا سد سقالکسار

جاذبه منحصر به فرد دریاچه سد سقالکسار

خانه ای که در میان سد سقالکسار جای خوش کرده منحصر به فرد ترین جاذبه ی این دریاچه نام گرفته است. با ورود به این منطقه با خانه ای مواجه خواهید شد که در وسط دریاچه سقالکسار قرار گرفته و دلایل مختلفی برای آن عنوان شده است.

برخی این خانه را قایقی می دانند که در وسط این دریاچه برای جذب توریست قرار داده شده و برخی نیز عنوان نموده اند این خانه به صورت اتفاقی در این مکان قرار گرفته و با پایین آمدن آب دریاچه به صورت واضح و کامل تر قابل رؤیت است. در هر صورت این خانه به هر دلیلی که در این مکان قرار گرفته باشد یک جاذبه ی منحصر به فرد در این منطقه محسوب می شود و سوژه ی بسیار جالبی برای ثبت تصاویر به یادماندنی است.

تور پاتایا

lake

امکانات دریاچه سد سقالکسار

برای سفر به سد سقالکسار می بایست قبل از انجام هر کاری امکانات و خدمات رفاهی منطقه ای که این دریاچه در آن جای گرفته است را مورد بررسی قرار دهید. در اطراف این دریاچه امکانات مختلفی از جمله سرویس بهداشتی در نظر گرفته شده است. برای پارک خودرو خود نیز می توانید از پارکینگ این منطقه برخوردار شوید. رستوران های مختلف با غذاها و خوراکی های محلی نیز جزء امکانات سد سقالکسار محسوب می شوند.

 از مهم ترین امکانات این دریاچه می توان به وجود قایق اشاره کرد تا افراد علاقه مند به قایقرانی بتوانند از آن استفاده نمایند. مغازه کوچک و همچنین نمازخانه از دیگر مواردی است که مسئولین این منطقه برای رفاه حال گردشگران و توریست ها در نظر گرفته اند. برای اقامت در اطراف دریاچه می توانید از خانه های روستایی و بومی استفاده نمایید.

سد سقالکسار

بهترین زمان سفر به دریاچه سد سقالکسار

برای سفر به سد سقالکسار می توانید روی هر چهار فصل سال حساب کنید. بهار با طبیعت زیبایی که به همراه خود دارد این دریاچه را بیش از پیش برای حضور گردشگران و توریست ها آماده می کند. تابستان نیز از فصولی است که در اطراف این دریاچه جای سوزن انداختن نیست چرا که هوای مطبوع و دل نشین، مسافران بسیاری را به این منطقه می کشاند.

 پاییز با برگ های هزار و یک رنگش فرصتی عالی برای دیدن منظره ای ناب از این دریاچه محسوب می شود. در زمستان نیز این منطقه بدون توجه به سرما و بارش های متوالی برخی از افراد را به سمت خود می کشاند. در هر فصل سد سقالکسار زیبایی منحصر به خود را دارد و این سلیقه و نظر شماست که بهترین زمان سفر به این دریاچه، چه فصلی است.

نظرات کاربران (1)
  • مجید 4 مهر 1398

    سلام سد سقالکساز بسیار زیباست و به هر کسی که مسیر فومن رشت را در نظر دارند برای مسافرت پیشنهاد میگردد

    پاسخ دادن