19 بهمن 1395

فرانسه

آشنایی با کشور فرانسه

فرانسه در غرب اروپا با دنیایی از دیدنی‌ها و تنوعی بی‌نظیر بهشت موعود هر گردشگری است. گوناگونی جاذبه‌ها، جادوی این کشور است.

چشم‌اندازهای طبیعی فرانسه نظیر قلل مرتفع رشته کوه آلپ، سواحل دلربای جنوبی و جنگل‌های سیاه شما را مجذوب خود خواهند نمود.

آثار تاریخی، موزه‌های حیرت‌انگیز، معماری‌های بی‌نظیر، غنای فرهنگی و جاذبه‌های تفریحی این کشور هر گردشگری را وسوسه می‌کند.

با دلتابان همراه شوید تا آنچه که باید را آنچنان که باید تجربه کنید.

پاریس فرانسه

پاریس شهر نور و روشنایی، قرن‌هاست که به عنوان یک مظهر فرهنگی می‌درخشد. پاریس علاوه بر این که پایتخت فرانسه است، پایتخت هنر، مد، غذا و ادبیات جهان نیز هست. موزه‌ها، معماری و گالری‌های این شهر شهرتی جهانی دارند. رستوران‌های پاریس و کافه‌های دنج و راحت آن مکانی مناسب برای لذت بردن از غذاهای لذیذ و قهوه‌های معروف آن هستند. برج ایفل سال‌هاست که میزبان گردشگران سراسر دنیاست. از فراز کلیسای “قلب مقدس” چشم‌انداز پاریس پیش روی شما خواهد بود. شانزه‌لیزه بهشت علاقمندان خرید است و حس خوب یک خرید لوکس را برای شما به ارمغان خواهد آورد. تجربه سواری بر کشتی کروز بر روی رودخانه سن فراموش نشدنی است. معماری کلیسای نوتردام هم شما را محسور خود خواهد نمود. این‌ها و صدها جاذبه دیگر منتظر شماست تا سفری به‌یادماندنی برایتان به ارمغان آورد.

شهر نیس

به آسانی می توان فهمید که چرا نقاشان امپرسیونیست و اشراف انگلیسی مجذوب شهر نیس بوده اند. این شهر دیدنی با آب و هوای آفتابی و مناظر خیره کننده ، هر بازدید کننده ای را متحیر خود می‌کند.

نیس که از یک سو در کنار آبهای خلیج آنژه و از سوی دیگر در کوهپایه های مَریتام آلپ قرار گرفته است در طول سال آب و هوایی ملایم و دلنشین دارد.

انگلیسی ها اولین کسانی بودند که در 1820 برای تفریح و استراحت زمستانی به اینجا می آمدند. امروزه اینجا هنوز هم مقصدی متداول برای بازدیدکنندگان است.

این شهر که به عنوان مرکز فرنچ ریویرا شناخته می شود ، نقطه بسیار خوبی برای آغاز گشت و گذار در سواحل کوت دآزور  به شمار می آید.

نیس جایی است برای لذت بردن از زندگی، برای بهره بردن از زیبایی باغها و دریا، و جذب کردن انرژی فرحبخش مدیترانه‌ای نیس دارای شخصیتی ایتالیایی شاخص دارد که به ویژه در قسمتهای قدیمی شهر قابل لمس است.

خواه قدم زدن بر روی سنگفرشهای قدیمی خیابانها یا خرامیدن در پرومناد دز آنگله یا همان معبر انگلیسیهای معروف باشد هر بازدیدکننده ای با زیبایی، فرهنگ و محیط دیدنی نیس به وجد خواهد آمد.

مکان های دینی و مذهبی فرانسه

نیس مرکز غیر رسمی کوت دازور و از مکان های دیدنی و جذاب فرانسه است که به تمام گردشگران توصیه می شود از آن بازدید کنند. نیس همواره میزبانی بین‌المللی بوده است و شهری توریستی، تفریحی، فرهنگی می باشد. فرودگاه نیس، کوت داز برترین فرودگاه خارج از پایتخت است. نیس همواره از قرن نوزدهم برای ثروتمندان و جویندگان آفتاب مکانی شگفت انگیز بوده است. این شهر قدیمی شگفت انگیز و خیره کننده با معماری منحصر به فرد و رستوران های فوق العاده اش حرف های زیادی برای گفتن دارد.

هیجان انگیزترین کشور اروپا

فرانسه متنوع‌ترین و هیجان‌انگیزترین کشور اروپا برای کشف است. زیبایی‌های ملایم اینجا در کنار بازی نورها، یکنواختی زندگی روزمره را به جذابیتی استثنایی تبدیل کرده است. در اینجا گردشگران با ترکیبی از زیبایی‌های طبیعی و سازه‌های دست بشر پذیرایی می‌شوند که در هیچ جای دیگر اروپا نمی‌توان آنها را یافت. جنگل‌های باشکوه، سواحل بی‌انتها، دره‌های ژرف و مرتفع‌ترین رشته کوه‌های اروپا، فرانسه را از سر تا پا همچون یک دخترک زیبا آراسته‌اند. در این کشور است که می‌توانید ترکیبی بی‌نظیر از عجایب معماری و هنری را کشف کنید: کلیساهای قد برافراشته، کاخ‌های ویلایی مزین به لوسترهای فاخر و موزه‌هایی که مملو از سمبل‌های فرهنگی دنیای غرب هستند.

مشخصات اقلیمی فرانسه

کشور فرانسه از نظر موقعیت جغرافیایی در اروپای غربی واقع شده‌است. جمهوری فرانسه با کشورهای بلژیک، لوکزامبورگ، آلمان، سوئیس، ایتالیا، موناکو، اسپانیا و آندورا دارای مرز خشکی است. فرانسه همچنین، دارای سواحلی در کنار دریای مدیترانه و اقیانوس اطلس است.

جمهوری فرانسه بزرگترین کشور اروپای غربی و سومین کشور در کل اروپا از نظر مساحت می‌باشد. فرانسه با حدود 67 میلیون نفر جمعیت دومین کشور پرجمعیت  پس از آلمان در اتحادیه اروپا محسوب می‌شود. پایتخت کشور فرانسه شهر پاریس است که بزرگ‌ترین شهر و نیز مرکز تجاری و فرهنگی و سیاسی فرانسه به شمار می‌آید.

جغرافیای سیاسی فرانسه

جمهوری فرانسه کشوری دموکرات و سکولار است و حکومت آن را مردم تعیین می‌کنند. قانون اساسی فرانسه در 4 اکتبر 1958 و با انتخاب مردم رسمیت یافته است. پس از انقلاب فرانسه، در یک همه‌پرسی، اعلامیه حقوق شهروندی تدوین شد که از اولین اسناد جهانی در نوع خود به شمار می‌آید. تحولات فرانسه پس از قرون وسطی این کشور را به یکی از قدرت های اروپا تبدیل کرد. در قرون 17 و 18 فرانسه مهد پرورش هنرمندان و اندیشمندان از سراسر جهان بود تا جایی که این دوران به عصر روشنگری فرانسه شهرت یافت. فرانسه با جایگاه چهارمین کشور در گنجینه‌ی یونسکو از نظر میراث فرهنگی سالانه پذیرای 83 میلیون گردشگر خارجی است.

زبان، دین و واحد پول فرانسه

زبان مردم این کشور فرانسوی و واحد پول آن یورو است. دین مردم فرانسه مسیحیت است و این کشور دارای اقلیت 4 درصدی مسلمانان سنی است.

فرهنگ فرانسه

فرانسه مهد فرهنگ غرب و مرکز پرورش اندیشمندان و هنرمندان در اروپا است. فرهنگ پربار فرانسه هنرمندان فرانسوی بسیاری پرورش داده که در عصر خود جزء مشهورترین چهره های هنری جهان بوده اند.

آب و هوای فرانسه

کشور فرانسه دارای آب و هوای معتدل کوهستانی و مدیترانه ای است و این ویژگی موجب شده شهرهای فرانسه آب و هوای متفاوتی داشته باشند. در مناطق ساحلی مدیترانه آب و هوا مدیترانه ای و در ساحل اقیانوس اطلس مرطوب است. در اقلیم کوه های آلپ آب و هوای سرد و کوهستانی را شاهدیم در حالیکه در سایر مناطق آب وهوا معتدل است.

چرا فرانسه مقصد گردشگران است؟

موقعیت جغرافیایی مناسب، آب و هوای معتدل و جاذبه‌های طبیعی بی‌نظیر و نیز وجود مراکز تجاری، فرهنگی، آموزشی و تاریخی فرانسه را به مقصد بسیاری از گردشگران، اندیشمندان و دانشجویان تبدیل کرده است. همچنین، امنیت بالا، شهرهای زیبا، آثار تاریخی، موزه‌های جهانی و فرهنگ متفاوت از جمله ویژگی‌های خاص کشور فرانسه برای گردشگران است.

مهمترین شهرهای فرانسه

فرانسه شهرهای بسیاری دارد که هر کدام دارای جذابیت‌های خاصی هستند. اما، مهم‌ترین آن‌ها عبارتند از:

  • پاریس
  • مارسی
  • تولوز
  • نیس
  • نانت

شماری از جاذبه های توریستی کشور فرانسه

در اینجا لازم است برای آشنایی خوانندگان تعدادی از مراکز توریستی فرانسه را نام ببریم.

  • طاق پیروزی
  • کاخ ورسای
  • پل میلانو
  • کلیسای فونتونی
  • نوتردام پاریس
  • برج ایفل

صنعت گردشگری کشور فرانسه

فرانسه با حدود 84 میلیون گردشگر در سال 2013 محبوب ترین مقصد گردشگران بوده‌است و سومین کشوری است که بیشترین درآمد را از طریق گردشگری کسب نموده‌است. فرانسه از سال 1998 تا کنون سه بار به عنوان اولین کشور توریستی جهان شناخته شده.

خدمات اقامتی در کشور فرانسه

صنعت هتلداری فرانسه دارای بالاترین امتیاز و استاندارد در اروپاست و هتل های فرانسه بیشترین امکانات رفاهی را برای گردشگران خارجی دارند.

هدف سفر به کشور فرانسه

‌سفرهای توریستی صرفا با هدف گردشگری تنها یکی از اهداف گردش در فرانسه به شمار می‌آیند. جالب است بدانید برپایی فستیوال‌ها و جشنواره‌های بزرگ جهانی از جاذبه‌های مهم صنعت گردشگری فرانسه است و هرساله بسیاری از گردشگران را به سوی فرانسه روانه می‌سازد. تجارت از دیگر جاذبه‌های فرانسه است و هر‌ساله تجار زیادی برای یک شب اقامت وارد خاک فرانسه می‌شوند. ادامه تحصیل در دانشگاه‌های فرانسه به ‌ویژه تحصیل دررشته‌های هنری نیز دانشجویان را به فرانسه می‌کشاند.

بهترین زمان برای رفتن به کشور فرانسه

بهار (از آپریل تا ژوئن) و پائیز (از سپتامبر تا نوامبر)، ماه های جولای و آگوست شلوغ ترین زمان برای گشت و گذار در پاریس است.

دلایل اصلی برای بازدید از فرانسه:

گردشگری، تعطیلات، خرید

نظرات کاربران