دانشگاه های سوییس
29 مهر 1397
سوئیس

دانشگاه های سوییس

دانشگاه های سوئیس

پیشرفته بودن سوئیس موجب شده کوچکی آن به چشم نیامده و در جهان امروزه به­ عنوان یکی از کشورهای فعال در تمامی عرصه ­ها به ­ویژه عرصه علوم مختلف شناخته شود. تحصیل در دانشگاه ­های سوئیس از مهم­ترین دلایل توجه افراد به این کشور به شمار می­رود. سوئیس دارای دانشگاه­ها معتبر متعددی است که جایگاه ویژه ­ای را در سطح جهانی داشته و توانسته ­اند توجهات بسیاری را به خود جلب کنند. در ادامه برخی از معتبرترین دانشگاه­ های سوئیس را نام خواهیم برد.

 

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید ، تور پاتایا و تور بانکوک هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند.این تور ها از پرطرفدار ترین تور های خارجی هستند .

 

دانشگاه ای­تی­اچ زوریخ یکی از دانشگاه های سوئیس

یکی از دانشگاه­های سوئیس که از اعتبار بالایی برخوردار است دانشگاه ای­تی­اچ زوریخ است. این دانشگاه در سطح جهانی جایگاه 9 برترین دانشگاه را به خود اختصاص داده و از قدمت بالایی برخوردار است. اغلب رشته­ هایی که در دانشگاه ای­تی­اچ زوریخ تدریش می­شود رشته­ های فنی و مهندسی و علوم طبیعی است. متقاضیانی که تمایل دارند تحصیلات کارشناسی خود را در دانشگاه ای­تی­اچ زوریخ ادامه دهند باید نسبت به زبان آلمانی تسلط کافی داشته باشند. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا در دانشگاه ای­تی­اچ زوریخ به زبان­های انگلیسی و آلمانی بوده و متقاضیان باتوجه به زبانی که تسلط دارند می­توانند رشته تحصیلی خود را نیز انتخاب کنند.

دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان از دانشگاه های سوئیس

 یکی دیگر از دانشگاه­ های سوئیس که دارای اعتبار جهانی است دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان است که در رنکینگ جهانی توانسته جایگاه 12 را برای خود کسب کند. جایگاه این دانشگاه در رشته­ های فنی و مهندسی رتبه 12 بوده اما درخصوص رشته­ های علوم طبیعی جایگاه 11 را به دست آورده است. اکثر رشته­ هایی که در دانشگاه پلی تکنیک فدرال لوزان تدریس می­شوند به زبان فرانسوی هستند اما دانشجویان می­توانند رشته ­هایی را نیز به زبان انگلیسی انتخاب کنند.

 

دانشگاه بازل

اغلب دانشگاه­های سوئیس دارای قدمت بسیار زیادی هستند که دانشگاه بازل یکی از مهم­ترین و قدیمی­ترین آن­ها به شمار می­رود. قدمت این دانشگاه حدود 500 سال بوده و به­ عنوان یکی از دانشگاه­ های کهن در کشور سوئیس معرفی می­شود. دانشگاه بازل یکی از مراکز تحقیقاتی و علمی مشهور بوده و در رده­ بندی جهانی توانسته جایگاه 98 را برای خود کسب کند. دانشجویانی که به تحصیل در دانشگاه بازل اشتغال دارند از امکانات تحصیلی و آموزشی بسیاری برخوردار می­شوند.

 

دانشگاه زوریخ

بزرگترین دانشگاهی که در کشور سوئیس وجود دارد دانشگاه زوریخ است که در رده­ بندی جهانی جایگاه 73 را به خود اختصاص داده است. دانشجویانی که در دانشگاه زوریخ تحصیل کرده ­اند به درجات بالای علمی دست یافته ­اند که در این میان حدود 12 نفر از دریافت کنندگان جایزه نوبل را می­توان نام برد که از دانشجویان این دانشگاه بوده­اند. علاقه­مندان به تحصیل در رشته­ های مختلف می­توانند دانشگاه زوریخ را انتخاب کنند اما در این دانشگاه علاوه ­بر رشته ­های مختلف دانشجویان می­توانند تحصیلات خود را در عرصه پژوهش­های پزشکی و آزمایشگاهی جهان ادامه دهند. چراکه دانشگاه زوریخ در این زمینه­های تحصیلی توانسته پیشرفت­های جهانی بسیاری را به دست بیاورد.

دانشگاه های سوئیس

دانشگاه ژنو

از دیگر دانشگاه­های سوئیس که قدمت بالایی دارد می­توان دانشگاه ژنو را نام برد. این دانشگاه یکی از دانشگاه­ های قدیمی این کشور بوده و در قرن 16 میلادی تاسیس شده است. درحال حاضر دانشگاه ژنو توانسته در جایگاه 98 بین­ المللی قرار بگیرد. دانشجویانی که قصد تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه ژنو را دارند باید به زبان فرانسه تسلط کامل داشته باشند اما تحصیل در دوره ­های کارشناسی ارشد و دکترا به زبان انگلیسی و فرانسوی بوده و دانشجویان باید به این دو زبان تسلط کافی داشته باشند. دانشگاه ژنو یک یاز مراکز تحقیقاتی مشهور بوده و همین مسئله موجب شده دانشجویان بسیاری از کشورهای مختلف متقاضی تحصیل در این دانشگاه باشند.

دانشگاه ژنو

دانشگاه برن

یکی دیگر از دانشگاه­های قدیمی که در سوئیس وجود دارد دانشگاه برن بوده و در قرن شانزدهم میلادی تاسیس شده است. درحال حاضر دانشگاه برن توانسته جایگاه 101 را در بین برترین دانشگاه­های جهانی به خود اختصاص دهد. اغلب دانشجویان بین­المللی که علاقه­مند به تحصیل در رشته­های علوم انسانی هستند می­توانند دانشگاه برن را انتخاب کنند. رشته ­هایی همچون روانشناسی و جامعه­شناسی، اقتصاد و حقوق به همراه رشته­های پزشکی در دانشگاه برن آموزش داده می­شود و طرفداران مختص به خود را دارند. درحال حاضر حدود 188 دانشجو در دانشگاه برن به تحصیل اشتغال دارند.

 

دانشگاه لوزان

در بین دانشگاه ­های سوئیس می­توان دانشگاه لوزان را نام برد که در سال 1537 میلادی از آن برای تدریس علوم الهیات و تحت عنوان مدرسه استفاده می­شد اما در سال 1890 به­عنوان یک دانشگاه مورد استفاده قرار گرفت. درحال حاضر حدود 13 هزار دانشجو در دانشگاه لوزان به تحصیل اشتغال دارند و 2 هزار محقق نیز به انجام کارهای تحقیقاتی مشغول هستند. دانشگاه لوزان دارای هفت دانشکده بوده که دروسی را در رشته­ های زیست ­شناسی و پزشکی، هنر، تجارت و اقتصاد، محیط زیست و علوم زمین­شناسی، حقوق و الهیات و چند رشته دیگر آموزش می­دهند.

دانشگاه های سوئیس

پردیس اصلی دانشگاه لوزان دارای ساختمان­های متعددی است که پارک­ها و باغ­های زیبا و سرسبزی نیز در آن­ها وجود دارد. در بخش مرکزی پردیس اصلی دانشگاه لوزان کتابخانه اصلی واقع شده که تصویری زیبا را از کوه ­های آلپ و قله مون بلان به نمایش می­گذارد. در شهر لوزان زبان فرانسه بیشترین استفاده کننده را دارد و اغلب رشته ­هایی که در دانشگاه لوزان آموزش داده می­شوند به زبان فرانسه هستند. دانشگاه لوزان درمقایسه با دانشگاه­های دیگر شهریه کمتری دریافت می­کند و دانشجویان برای هرسال تحصیلی تنها باید مبلغی در حدود 12000 دلار را به­عنوان شهریه پرداخت نمایند.

دانشگاه­های سوئیس از اعتبار بالایی برخوردار بوده و اغلب متقاضیان تمایل دارند از امکانات تحصیلی ارائه شده توسط این دانشگاه­ها بهره­مند شوند. تحصیل در مقاطع کارشناسی ارشد و دکترا بیشترین متقاضیان را داشته و اغلب دانشجویان برای تحصیل در این مقاطع وارد دانشگاه­های سوئیس می­شوند.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

نظرات کاربران