استنلی پارک ونکوور

جذابیت های گردشگری استنلی پارک ونکوور

نمایی اسنلی پارک

استنلی پارک ونکوور “Stanley Park” یکی از بهترین جاذبه های گردشگری شهر ونکوور کانادا می باشد که می توانید بهترین لحظات را در آن سپری نمایید. این پارک زیبا علاوه بر اینکه یک فضای مناسب برای تفریح و گشت و گذار می باشد، دارای بخش هایی لذت بخش نیز برای مسافران است که می توانید در این بخش ها به تفریح و سرگرمی بپردازید. کانادا به یکی از قطب های گردشگری جهان تبدیل شده و دلیل آن وجود جاذبه های گردشگری بی نظیر در تک تک شهر های کشور می باشد.

استنلی پارک ونکوور  یکی از بهترین های ونکوور می باشد که خواهید توانست از انواع تفریحات و سرگرمی ها در آن لذت ببرید. یکی از مهمترین ویژگی های این پارک را می توان بزرگ بودن وسعت دانست و به همین دلیل بخش های متعددی را می توانید برای یک پیک نیک ساده انتخاب نمایید و درختان سربه فلک کشیده و سرسبزی های چمنزار ها عقل و هوشتان را خواهد برد. یکی از شلوغ ترین بخش های Stanley Park را می توان ساحل دوم آن دانست چرا که در این ساحل امکان شنا فراهم بوده و می توانید یک آب تنی حسابی در آن داشته باشید. در ادامه با دلتابان باشید تا سفری کوتاه به این پارک زیبا داشته باشیم، همچنین می‌توانید از خدمات ویزا کانادا بهره‌مند بشوید.

اطلاعات عمومی استنلی پارک ونکوور

سازه هایی در استنلی

پارک استنلی واقع در شهر ونکوور، با جاذبه‌های طبیعی و تاریخی متعددی که دارد، مکان بی نظیری برای گردش محسوب می شود.

استنلی پارک ونکوور یکی از جاذبه های دیدنی کشور کانادا به شمار می‌رود. با آن که باورش کمی سخت است اما استنلی پارک از سنترال پارک نیویورک نیز بزرگ تر است.  در خیابان جورجیا در سمت غربی پارک می توانید از بخش اطلاعات شهری نقشه ای از پارک تهیه کنید که شما را در این مسیر راهنمایی کند.

ستون‌های توتِم

مجسمه ای در استنلی

فرهنگ اقوام اولیه بخش مهم وجذابی از تاریخ استنلی پارک ونکوور را به خود اختصاص می دهد. جالب است بدانید قسمتهایی از پارک در گذشته محل سکونت اقوام اولیه بوده است. توتم‌ها و دروازه‌های براکتن پوینت (Brockton Point) در اواخر دهه ۱۸۸۰ بوجود آمده اند. در دهه ۱۹۸۰ نمونه های اصلی را برای جلوگیری از صدمه دیدن برداشته و به جای آن مشابه آنها را در پارک قرار داده اند.  براکتن پوینت در شرق استنلی پارک ونکوور و در ۲/۳ کیلومتری ابتدای خیابان جورجیا واقع است.

تالاب گمشده

تالابی زیبا با نیلوفر آبی

بر خلاف نام گمشده، این تالاب در ابتدای پارک، در غرب ورودی خیابان جورجیا از مرکز شهر ونکوور قرار دارد و براحتی می توان آن را یافت. جریان‌ آب از این تالاب در گذشته به بیرون راه می یافت به همین دلیل و دسترسی آسان جاده استنلی پارک ونکوور در دهه ۱۹۲۰ ساخته شد. قصیده‌ای برای تالاب گمشده الهام بخش نام گذاری این تالاب است که شعری از  یک شاعر محلی به نام پائولین جانسن است. تماشای طاووس‌ها و سایر جانداران در کنار این تالاب بسیار لذت بخش خواهد بود.

اگر فقط چند ساعت قصد گردش در استنلی پارک ونکوور را دارید، حتما سری به سد دریایی یا سیوال بزنید. مناظر زیبا و دیدنی پارک استنلی ونکوور مانند خلیج کوچک بورارد، کوه‌های ساحل شمالی و پل لاینز گیت برای تجربه عکاسی بسیار مناسب هستند. همچنین دیدنی‌های جالبی مانند مجسمه دختری در لباس شنا که یک پری دریایی  ساخت لک ایمردی است را از دست ندهید. صخره ۳۲ میلیون ساله سیواش را نیز که از دل آب بیرون آمده را می توان جذاب یافت.

باغ‌ های گل استنلی

باغ شکسپیر در استنلی پارک ونکوور به غنچه‌ها و گل‌های زیبای بسیار زیبایش معروف است. این باغ با بیش از ۳۵۰۰ گیاه در فصول گرم گردشگران علاقه مند به گل و گیاه را به سمت خود می‌کشانند. تنوع گونه های گیاهی و گل های متنوع در این پارک بسیار زیاد است و با توجه به فصل تغییر می کند.  گیاهان همیشه سبز نیز جایگاه ویژه ای در این پارک دارند. باغ تد و مری گریگ را در فصل بهار از دست ندهید این باغها با گل های زیبایشان در این فصل بسیار تماشایی اند.

کالسکه سواری در پارک

مسیر دور پارک استنلی

درشکه سواری برای کودکان و بزرگترها به یک میزان هیجان انگیز است. بدین ترتیب بدون آنکه زیاد خسته شوید  مناطق بیشتری از استنلی پارک ونکوور را می توانید ببینید. اسب‌ها در کنار جزیره مرد مرده، پل لاینز گیت، طاق لامبرمن، ستون‌های توتم، مناظر دیدنی مرکز شهر ونکوور و بسیاری جاذبه‌های دیگر پارک، وجود دارند.

آکواریوم ونکوور

آکواریوم زیبا در استنلی پارک

یکی از بهترین جاذبه های گردشگری استنلی پارک ونکوور را می توان آکواریوم زیبای آن دانست که در این آکواریوم می توانید انواع گونه های مختلف از آبزیان را مشاهده نمایید. اغلب آبزیان این آکواریوم را نهنگ ها، پنگوئن ها تشکیل داده اند و می توانید به بهترین شکل ممکن با نحوه زندگی این حیوانات آشنایی کسب نمایند.

اما اسم بردن این دو موجود، دلیلی بر این امر نیست که تنها پنگوئن و نهنگ در این آکواریوم نگهداری می شود بلکه می توانید بیش از 50 هزار گونه موجود مختلف آبی و خاکی را در این آکواریوم مشاهده کرده و تحقیقاتی در رابطه با نوع زندگی آنها داشته باشید. در صورتی که می خواهید از نزدیک با این موجودات دریایی در ارتباط باشید باید از چندی قبل نسبت به رزرو نوبت بازدید از آکواریوم وقت بگیرید و امکان شرکت کردن در جلسات تحقیقاتی نیز در این آکواریوم وجود خواهد داشت.

قطار در پارک استنلی

قطار سواری در دور پارک

قطارهای مینیاتوری متنوعی برای گردشگران و دسترسی راحت آنها به جاذبه های استنلی پارک ونکوور وجود دارد سفری هیجان انگیز از میان جاذبه ها و جنگل ها این مسیر دو کیلومتری را خاطره انگیز می کند. مسیر حرکت قطارها با توجه به فصل و الزامات آن تغییر می کند. مسیر حرکت قطارها در تابستان به سمت فرهنگ اقوام اولیه تغییر می کند. در زمستان و در زمان تعطیلات رقطارها از مسیر شب های روشن عبور می کنند. مسیری جادویی که مملو از چراغ های روشن هستند و تعطیلات را با شما جشن می گیرند.

تفریحات استنلی پارک

دوچرخه سواری در پارک

در استنلی پارک ونکوور تفریحات و بخش های گردشگری متعددی انتظار شما را می کشند و می توانید بسیاری از جاذبه های متنوع جهان را در این پارک مشاهده کنید. چنانچه به عکس برداری علاقه دارید بی شک استنلی پارک انتخابی مناسب برایتان خواهد بود. یکی از بهترین بخش های استنلی پارک ونکوور را می توان سد دریایی یا همان سیوال دانست که این منطقه می تواند بهترین زیبایی ها را برایتان به تصویر بکشد.

لاینز گیت نام پلی است که بر روی این سد کشیده شده و بی شک زیبایی چشم نوازی داشته و همه دیده ها را غرق در خود خواهد ساخت. بخصوص در مواقعی که چراغ های پل روشن می شوند زیبایی آن دوچندان خواهد شد. مشاهده مجسمه ها، سنگ ها، کوه ها و… که در این منطقه واقع شده اند بهترین لحظات را برایتان به ارمغان خواهند آورد.

گردش در پارک استنلی

برای گشت و گذار در استنلی پارک ونکوور و بازدید از کلیه جاذبه های آن می توانید از کالسکه های اسب سواری استفاده کنید. این کالسکه ها با نام تور کالسکه ای شناخته شده اند و مانند یک تور مسافرتی، گردشگران را در این پارک خواهند گرداند. در تمامی بخش های استنلی پارک می توانید شاهد وجود این کالسکه ها باشید و با گشت و گذار به همراه تور کالسکه ای می توانید از جاذبه هایی مانند: ستون های توتم، پل لاینز گیت، مناظر زیبای شهر، طاق لامبر من و… دیدن نمایید و بی شک مسئولین کالسکه می توانند راهنمای بسیار مناسبی برای شما باشند.

نظرات کاربران