تپه هزار پیچ
19 آذر 1397
گلستان

جاذبه ها و زیبایی های منحصر بفرد تپه هزار پیچ

تپه هزار پیچ گرگان بر بلندی های شهر قرار دارد و دارای زیباترین چشم اندازهای ایران می باشد. تپه هزار پیچ در قسمت ورودی غرب شهر گرگان واقع شده است که یکی از بلندی های این شهر محسوب می شود. در این منطقه پوشش گیاهی، درختان و درختچه های زیادی وجود دارد که شرایط ایده آلی را برای تفریح و گشت و گذار ایجاد کرده اند. تپه هزار پیچ یکی از زیباترین جاذبه های گردشگری شهر گرگان است که از آن برای مصارف بسیار زیادی مخصوصا برای پاراگلایدرها استفاده می شود و جذابیت زیادی دارد.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

بلیط هواپیمای کیش

 تپه هزار پیچ

تپه هزار پیچ گرگان

همانطور که گفته شد تپه هزار پیچ یکی از مناطق گردشگری گرگان می باشد و دارای یک چشم انداز زیبا از خود شهر گرگان است. شرایط خاص و ایده آل این تپه منجر شده است که افراد ورزشکار از آن برای انجام ورزش های مختلف مانند چتربازی و پاراگلایدر استفاده کنند. پوشش گیاهی اطراف این مکان از درختان و درختچه ها می باشد. این منطقه یکی از تفریحگاه های بسیار قدیمی شهر به شمار می آیند و یک زیستگاه بسیار مناسب برای گونه های جانوری و گیاهی می باشد. مدتی پیش تعدادی از درختان این منطقه قطع شد اما دوباره درختکاری انجام شد و از پوشش جدیدی در منطقه استفاده شد.

 تپه هزار پیچ

ویژگی های تپه هزار پیچ

تپه هزار پیچ گرگان دارای ویژگی های بسیار زیادی است و هر روزه به آن افزوده می شود. اصلی ترین ویژگی تپه هزار پیچ در این است که هیچ گونه ساخت و ساز مسکونی در این منطقه شکل نگرفته است و فقط وسایل و ابزارهای صدا و سیما در آنجا قرار دارد. این منطقه عاری از هر گونه خانه می باشد. این منطقه دارای یک نام تاریخی به نام سوگله بوده است که در طی سال های اخیر نام تپه هزار پیچ را به خود گرفته است. ویژگی دیگر این منطقه به خاطر پوشش گیاهی و سرسبزی آن می باشد که چشم بیننده را به خود خیره می کند. بعد از دو منطقه گردشگری جنگل ناهارخوران و النگدره بهترین قسمت توریستی گرگان می باشد. امروزه این منطقه یکی از جاذبه های توریستی می باشد و مورد توجه افراد زیادی قرار گرفته است.

بلیط هواپیما چارتر

gorgan.city

استفاده پاراگلایدرها از تپه

امروزه این تپه یکی از مکان های مورد توجه مردم و گردشگران می باشد. از آنجایی که تپه هزار پیچ در بلندترین نقطه شهر قرار دارد دارای ارتفاع بسیار زیادی و به همین منظور برای چتربازی از آن استفاده می شود. امروزه ورزشکاران بسیار زیادی به این منطقه مراجعه می کنند و تمامی تجهیزات خود را به همراه می آورند و سعی می کنند از این فرصت استفاده کنند. این ورزشکاران بر فراز تپه های هزار پیچ می ایستند و یک صعود بر فراز درختان و سرسبزی منطقه انجام می دهند.

در قسمت های باز این منطقه می توان شاهد گلایدر سوارهای زیادی بود که بر فراز آسمان ها پرواز می کنند. در این منطقه مربیان زیادی وجود دارد که تجربه پروازی هیجان انگیز را برای همه افراد حتی کسانی که در این زمینه تجربه ندارند ایجاد می کنند. در این پوشش جنگلی مناسب با کوه های مرتفع و بلند می توان یک تجربه منحصر بفرد از پرواز را داشت.

ویزای کانادا

gorgan

پوشش جانوری تپه

همانطور که گفته شد در این منطقه درختان و درختچه های زیادی وجود دارد. این درختان و درختچه ها محل زندگی حیوانات و مخصوصا پرندگان بسیار زیادی است که سالیان درازی است این درختان و این منطقه را به عنوان سکونتگاه خود انتخاب کرده اند. جانوران بومی بسیار زیادی در این منطقه حضور دارند که اگر خوش شانس باشید می توانید شماری از آن ها را در سفر خود به این منطقه ببینید.

اقدامات انجام شده برای بهبود وضعیت تپه

روش های علمی و تکنیکی زیادی برای بهبود وضعیت این منطقه انجام می شود. در طی سال های اخیر شهرداری منطقه اقدامات زیادی برای بهبود شرایط انجام داده است. یکی از این اقدامات ایجاد پارکی به مساحت ده هکتار در منطقه می باشد که جذابیت نواحی اطراف را بیشتر کند. به همین منظور درختان بسیار زیادی در این نواحی در حال کشت می باشند.

امروزه این منطقه یکی از جاذبه های گردشگری استان مازندران می باشد و گردشگران زیادی از داخل و خارج کشور برای بازدید از این مناطق می آیند. پوشش گیاهی و جانوری منطقه بسیار منحصر بفرد می باشد و هر روزه به آن افزوده می شود.

شما نیز اگر می خواهید از زیبایی های منطقه دیدن کنید و ساعات خوشی را به همراه خانواده خود بگذرانید می توانید به تپه هزار پیچ گرگان بروید و اوج هیجان را تجربه کنید. تپه هزار پیچ دارای شگفتی های زیادی برای هر فرد می باشد.

نظرات کاربران