جاذبه های گردشگری قازان
20 آذر 1397
روسیه

جاذبه های گردشگری قازان

قازان که به شکل غازان و کازان هم دیده می شود، از شهرهای مهم کشور روسیه است. این شهر محل تلاقی دو رودخانه ولگا و کازانکا در قسمت اروپایی روسیه است. در سال 2009 این شهر را به عنوان پایتخت ورزشی کشور روسیه برگزیدند. این شهر میزبان مسابقات مهمی در سال های گذشته بوده است. از جمله این که میزبان مسابقات جام جهانی سال 2018 نیز بود. جاذبه های گردشگری قازان در میان گردشگران از طرفداران زیادی برخوردار است.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

تور گرجستان

معرفی جاذبه های گردشگری قازان

برخی از مهم ترین جاذبه های گردشگری قازان در ادامه آورده شده است.

کرملین قازان

مجموعه کرملین قازان در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. کرملین تنها قسمت باقی مانده از قلعه تاتارها در این کشور است. قدمت قسمت هایی از کرملین به قرن دهم میلادی مربوط می شود.

این کاخ روی یک تپه قرار دارد. در افسانه ها آمده است که کرملین محل زندگی اژدهای آتشین بوده که نقش حفاظت از دنیای زیرزمینی را بر عهده داشته است.

قیمت تور گرجستان

هرمیتاژ قازان

هرمیتاژ از موزه ‌های مشهور و جاذبه های گردشگری قازان است. در این موزه آثار گران بهای تاریخی بسیاری وجود دارد. این موزه از بناهای مجموعه کرملین است. مساحت آن حدود هزار متر مربع و در قرن نوزدهم ساخته شده است. این موزه در سال 2005 افتتاح شده است.

مسجد قل شریف

مسجد قل شریف از بزرگ ترین و اصلی ترین مسجدهای کشور روسیه به شمار می رود. این مسجد در قرن شانزدهم بنا شده است و آن را از نمادهای شهر قازان می دانند. این مسجد در زمان حمله ایوان مخوف از بین رفت و در سال 1996 دوباره بازسازی شد. از بالکن طبقه سوم آن می توان چشم اندازهای زیبایی را به تماشا نشست. مهم ترین بخش این مسجد که بیشتر از همه گردشگران را به خود جلب می کند، گنبد نیلوفری شکل و آبی رنگ و پنجره های بسیار آن است. در طبقه پایین مسجد نیز موزه اسلامی قرار دارد که به طور رایگان می توان از آن بازدید کرد.

معبد تمام ادیان

معبد تمام ادیان نیز از جاذبه های گردشگری قازان است. مجموعه ای از عبادتگاه های مسجد، کلیسا، کنیسه یهودیان، معبد بودایی و عبادتگاه هایی برای آیین های چینی و ژاپنی است. ایده ساخت آن متعلق به الدار خانوف از هنرمندان محلی روسی است. کار ساخت آن از سال 1994 شروع شده و هنوز به پایان نرسیده است. معبد تمام ادیان نماد صلح و دوستی در میان ادیان مختلف در کشور روسیه است. در این مجموعه معبدهای 16 دین تاریخ بشریت وجود دارد.  

تور مشهد

جاذبه های گردشگری قازان

برج سویوم ‌بایک

بر اساس افسانه ها، شاهزاده سویوم بایک خودش را از بالان این برج به پایین پرت کرده است. او نمی خواسته با ایوان مخوف ازدواج کند، برای همین این کار را می کند. اما تاریخ ساخت این برج که حدود صد سال پس از حمله ایوان مخوف است، صحت این داستان را رد می کند. به نظر می رسد این برج برای مسائل امنیتی در شهر بنا شده باشد. برج سویوم بایک که یکی از جاذبه های گردشگری قازان است در مجموعه کرملین قرار دارد. این برج نیز همراه با مجموعه کرملین در سال 2000 به عنوان میراث جهانی به ثبت رسیده است.

خیابان بائومان

خیابان بائومان از اصلی ترین خیابان های شهر قازان است. این شهر با کلاب ها و فروشگاه هایش شهرت دارد. البته وجود ساختمان های تاریخی در این خیابان آن را زیباتر کرده است. برای خرید سوغاتی محل بسیار مناسبی است. گاهی در این خیابان می توان شاهد رقص های خیابانی نیز بود.

بازار مرکزی قازان

بازار مرکزی از بازارهای قدیمی شهر است. در این بازار می توان از نزدیک فرهنگ مردم قازان را لمس کرد. این بازار مکانی مناسب برای خرید است.

نظرات کاربران