دره ستارگان
20 آذر 1397
قشم

جاذبه های زیبا و خیره کننده دره ستارگان

فهرست مطالب

دره ستارگان یکی از شگفتی های طبیعت زیبای قشم ایران می باشد. این شاهکار کم نظیر و زیبای طبیعت  دارای قدمت بسیار زیادی است که محبوبیت بسیار زیادی در بین گردشگران و توریست ها دارد. دره ستارگان یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم محسوب می شود و در میراث فرهنگی یونسکو به ثبت رسیده است. دره ستارگان دارای آثار طبیعی بیشماری است که طبیعت گردان بسیار زیادی را مجذوب خود کرده است و دارای زیبایی های شگفت انگیزی است.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

تور ترکیه لحظه آخری

دره ستارگان

دره ستارگان

همانطور که گفته شد دره ستارگان در جزیره قشم واقع شده است. روستاییان بر این باور هستند که یک ستاره از آسمان به زمین افتاده است و این اشکال را به وجود آورده است. آنها معتقد هستند که اشکال ایجاد شده در دل سنگ ها و ماسه ها به دلیل فرود آن ستاره می باشد. به منطقه دره ستارگان به اصطلاح استاره افته نیز گفته می شود. این دره یک پدیده زمین شناختی منحصر به فرد می باشد که به علت فرسایش در اثر بادهای تند و گردش های هوا ایجاد شده است. این گردش و جریان هوا در داخل دره باعث ایجاد صداهایی می شود که اهالی روستا باور دارند که اجنه در این دره رفت و آمد می کنند و هر گز شب هنگام وارد این دره نمی شوند. جاذبه های دره ستارگان بسیار زیبا و منحصر به فرد می باشد و دارای پدیده های زیستی زیادی است.

تور لحظه آخری دبی

قشم

فرسایش عامل اصلی ایجاد دره 

بهتر است بدانید که دره ستارگان به علت فرسایش آب های سطحی، بارش باران های فصلی و گاهی اوقات تندبادها شکل گرفته است. یک فلات در بخش شمالی دره وجود دارد که در ارتفاع 7 تا 10 متری از کف دره قرار دارد. این فلات دارای جنس ماسه سنگ با سیمان های آهکی سست می باشد. این بخش پر از پوسته های فسیلی است. این فرسایش ها باعث ایجاد ستون های بسیار تیز و مخروط های دراز شده اند که در تمامی نواحی به هم ارتباط دارند. این دیواره های بلند بسیار سست هستند و زمین شناسان باور دارند بعد از هر بارش تند تغییراتی در آنها ایجاد می شود. البته میزان بارش باران در این مناطق کم است و امروزه یک پدیده نادر محسوب می شود.

جزیره قشم

مخروط ها و ستون های دره 

در دره ستارگان شاهد وجود ستون ها و مخروط های بسیار نوک تیز، دیواره های نواری، آرک ها و لایه های زیادی خواهید بود. وقتی در پایین دره می ایستید و به بالا می نگرید یک شگفتی منحصر به فرد از شکل گیری سنگ ها را در مقابل چشمان خود مشاهده می کنید که قدمتی 2000 ساله دارد. این مخروط ها و ستون ها طوری کنار هم قرار گرفته اند که با جریان باد و هوا صداهای شگفت انگیزی تولید می کنند و مانند دستگاه سازی نواخته می شوند. هر چه در این دره پیش بروید بیشتر غرق زیبایی های حیرت آور آن می شوید. در سفر خود به دره ستارگان شاهد یک شگفتی بی نظیر با چشم اندازهایی فوق العاده خواهید بود که نظیر ندارد.

تور لحظه آخری مشهد

gheshm

مکان های گردشگری نزدیک به دره

یکی از ویژگی های بسیار خوب دره در این است که در فاصله بسیار کمی از سایر نقاط گردشگری منطقه قرار دارد و به راحتی می توان از آنها نیز دیدن کرد. یک غار در فاصله کمی از غار نمکدان قرار دارد و گردشگران بعد از گشت و گذار در دره می توانند راهی بازدید از غار شوند. در این غار با کوه ها و سنگ های نمکی روبرو خواهید شد که بیاد ماندنی و منحصر به فرد هستند. چشم اندازهای غار نمکی عالی است و این غار نیز یکی از عجایب هفتگانه جزیره قشم محسوب می شود و هر ساله گردشگران زیادی از آن بازدید می کنند. در این غار قله های نمکی زیادی وجود دارد که شکلی خاص به غار بخشیده است.

بهترین زمان سفر 

اگر می خواهید به جزیره قشم سفر کنید و از زیبایی های دره دیدن کنید. بهتر است بهترین زمان سفر، یعنی فصل های سرد سال را انتخاب کنید. در فصل پاییز و اواخر زمستان و همچنین اول بهار بهترین زمان برای بازدید از شگفتی های دره می باشد.

در دره ستارگان یک موزه سنگی دایر شده است که سنگواره های زیادی در آن وجود دارد. انواعی از سنگ های ارزشمند متعلق به قشم و سایر نقاط کشور و کانی ها در آن وجود دارد. پس از بازدید از موزه و دره ستارگان می توانید سری به دستفروشان بزنید و از صنایع دستی که توسط هنرمندان جزیره بافته و تهیه شده اند خریداری نمایید.

نظرات کاربران