معروف ترین غذاهای فرانسوی

آشنایی با غذاهای فرانسوی

غذاهای فرانسوی بسیار زیاد هستند و تنوع بسیاری نیز دارند. اما شاید برخی از آن‌ها با ذائقه ی ما ایرانی‌ها جور در نیاید. به همین خاطر شناخت انواع غذاهای فرانسوی در سفر به فرانسه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ما نیز در این مقاله قصد داریم تا شما را با بهترین و معروف‌ترین غذاهای فرانسوی که شهرت جهانی نیز دارند، آشنا کنیم.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور لحظه آخری دبی هم میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشند. این تور پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه است و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور  جذاب سفر کنید.

 

بهترین غذاهای فرانسوی

یکی از مهم‌ترین نکات در هر سفری و به خصوص در سفر به فرانسه، توجه به تغذیه و خوراک است. شاید بتوانید از بازدید کردن از مراکز گردشگری بگذرید، اما نمی‌توانید از تغذیه به این راحتی‌ها عبور کنید. البته از آن جایی که ما ایرانی‌ها به تغذیه‌ ی خود اهمیت بسیاری می‌دهیم و ذائقه ی خاصی نیز داریم، این کار کمی حساس‌تر است. به همین خاطر ما در این مقاله می‌خواهیم شما را با معروف‌ترین و بهترین غذاهای فرانسوی که مناسب ذائقه ی یک ایرانی است، آشنا کنیم. معروف‌ترین غذاهای فرانسوی شامل سوپ پیاز، بوف بورگونیون، فلامیش، خوراک اردک، راتاتویی، کوک آن وین، گالتس، پیسالادیر، تارت تاتین و … می‌شود. پس در سفر به فرانسه لازم نیست حساسیت زیادی به خرج دهید و نگران تهیه ی غذایتان باشید. ما در این جا بهترین و مشهورترین غذاهای فرانسوی را به شما معرفی می‌کنیم. امیدواریم از خوردن این غذاهای خوشمزه لذت ببرید.

سوپ پیاز

سوپ پیاز یک غذای کاملاً سنتی و قدیمی فرانسوی است. هرچند که در گذشته این غذا به عنوان یکی از ساده‌ترین غذاها به شمار می‌رفته، اما در حال حاضر سوپ پیاز از جمله غذاهاییست که در اکثر رستوران‌های معروف یافت می‌شود. مواد تشکیل دهنده ی این غذا بسیار مغذی و مفید می‌باشند. مواد تشکیل دهنده ی سوپ پیاز شامل عصاره ی گوشت، پیاز، نان تست یا نان فرانسوی، شکر، سیر و ادویه می‌باشد. همان‌طور که می‌بینید تمامی مواد اولیه ی آن بسیار مفید و سالم هستند و یک غذای به نسبت سبک به شمار می‌آید. اگر ذائقه ی بسیار حساسی دارید، ما به شما سوپ پیاز را معرفی می‌کنیم. بهترین زمان استفاده از سوپ پیاز، وعده ی شام می‌باشد. در مجموع سوپ پیاز از جمله سالم‌ترین غذاهای فرانسوی است که ارزش یک بار امتحان کردن را دارد.

 

سوپ پیاز فرانسوی

بوف بورگونیون

یکی دیگر از غذاهای اصیل فرانسوی بوف بورگونیون است. این غذا آن‌قدر معروف است که شهرت جهانی دارد و به عنوان یکی از غذاهای بین‌المللی در رستوران‌های بزرگ طبخ می‌شود. البته دستور پخت های مختلفی برای این غذا ارائه شده است. اما در دستور پخت متداول آن معمولاً از مواد اولیه گوشت، هویج، پیاز، کرفس، عصاره گوشت، روغن زیتون، آرد، نعناع، سبزی‌های معطر و ادویه استفاده می‌شود. شکل و ظاهر غذا بسیار زیبا و دل‌چسب است و هر کسی را وادار می‌کند که آن را میل نماید. اگر شما هم در سفر به فرانسه به دنبال یک غذای سالم، اصیل، در دسترس و مناسب بودید، توصیه می‌کنیم، حتماً بوف بورگونیون را امتحان کنید.

 

بوف بورگونیون

راتاتویی

راتاتویی یکی از آسان ترین غذاهای فرانسوی است که به صورت خوراک سرو می شود. شما این غذای ساده و سنتی فرانسه را می توانید در وعده ی شام سرو نمایید. طرز تهیه ی این غذا شباهت بسیار زیادی به غذاهای سنتی ایرانی یعنی یتیمچه دارد. مواد اولیه راتاتویی نیز شباهت بسیار زیادی به این غذا دارد و شامل کدو، بادمجان، پیاز، فلفل، گوجه فرنگی، هویج و سبزیجات معطر می شود. البته در بعضی دستور پخت ها از قارچ یا ژامبون مرغ نیز استفاده می شود. حال با ترکیب این مواد اولیه ی رنگارنگ ببینید چه غذای خوشمزه و زیبایی تهیه می شود.

خوراک راتاتویی نیز در بسیاری از رستوران های بین المللی و سنتی فرانسه طبخ می شود و از جمله در دسترس ترین غذاهای فرانسوی می باشد. البته نکته ای که در طبخ این غذا بسیار مهم است، زمان پخت و سایز قطعه بندی سبزیجات می باشد. سبزیجات را به مدت زیاد و با سایز کوچک نباید طبخ کرد؛ چرا که سبزیجات خیلی سریع له شده و شکل و فرم زیبای خود را از دست می دهند.

 

راتاتویی فرانسوی

خوراک اردک

اما بهتر است برویم سراغ یک غذای فرانسوی دیگر که البته شاید به نسبت دیگر غذاهای فرانسوی که به آن ها اشاره کردیم، کمی گران و طرز تهیه ی آن سخت تر باشد. اما این را فراموش نکنید که خوراک اردک یکی از خوشمزه ترین غذاهای فرانسوی است. در تهیه ی این غذا از موادی نظیر اردک، روغن زیتون، آبلیمو، فلفل دلمه، گوجه فرنگی، کره، پیاز و ادویه استفاده می شود. زمان پخت این غذا کمی بیش تر است و باید گوشت، به خوبی بپزد. اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که به تغذیه خود اهمیت ویژه می دهید و می خواهید گران ترین و خوشمزه ترین غذاهای ملل را تهیه کنید، به شما خوراک اردک فرانسوی را پیشنهاد می کنیم که یکی از بهترین غذاهای فرانسوی می باشد.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل ارزان نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

 

خوراک اردک

نظرات کاربران