کلم پلو از معروفترین غذاهای شیراز

غذاهای شیرازی

آشنایی با غذاهای شیرازی

غذاهای شیرازی از لذیذترین غذاهای ایرانی هستند که تنها با یک بار امتحان کردن شیفته‌شان خواهید شد. طعم و مزه خاص این غذاها در کنار سالاد شیرازی و سبزی تازه می‌تواند یکی از سنتی ترین و لذیذترین غذاهای ایرانی باشد. با ما همراه باشید تا شما را با لیستی از بهترین و لذیذترین غذاهای این شهر اصیل آشنا کنیم.  

تصویری از میز غذاهای شیرازی با چشم انداز حوض و حیاط خانه های قدیمی

غذاهای شیرازی

شیراز شهری زیبا و پرجنب و جوش است که شاعران، هنرمندان، نویسندگان و دانشمندان زیادی را در خود پرورش داده است. این شهر جاذبه های گردشگری زیادی دارد که می تواند به واسطه آنها گردشگران زیادی را در خود جای دهد.

ماه اردیبهشت یکی از بهترین ماه ها برای سفر به شیراز است ماهی که عطر شکوفه های بهار نارنج فضای کوچه و خیابان را پر می‌کند و می‌تواند یک خاطره دل انگیز از سفر را برای شما به ارمغان آورد.

یکی از مهم ترین قسمت های سفر به شیراز چشیدن غذاهای سنتی شیراز است. ممکن نیست کسی به شیراز سفر کند و از کلم پلوی شیرازی در کنار سالاد شیرازی امتحان نکند. 

غذاهای شیرازی یکی از محبوب ترین غذاهای ایرانی هستند که طعم فوق العاده ای دارند. با ما همراه باشید تا شما را با چند نمونه از این غذاها آشنا کنیم.  

شکر پلو از غذاهای شیرازی

یکی از معروفترین این غذا‌ها، شکر پلو است البته شکر پلو در شهرهای دیگر هم پخته می‌شود اما شیوه اصیل و منحصر به فرد آن به صورت شیرازی است. به طور کلی در شیراز متناسب با منطقه، غذاهای شیرین زیاد استفاده می شود.

اگر شما هم جزء کسانی هستید که به غذاهای شیرین و البته سالم علاقه دارید شکر پلوی شیرازی را حتما امتحان کنید. این غذا از برنج، مغز پسته، بادام، پوست نارنگی، زعفران و شکر تهیه می‌شود که در بین خانواده‌های شیرازی هم بسیار محبوب است.

شکر پلو شیرازی

رب پلو شیرازی

یکی دیگر از غذاهای شیرازی بسیار پرطرفدار که شیوه طبخ ساده‌ای هم دارد رب پلو است. این غذا بدون استفاده از گوشت تهیه می‌شود و استفاده سالاد شیرازی و ترشی در کنار آن نقش بسیار مهمی دارد.

موادی که برای تهیه رب پلو مورد استفاده قرار می‌گیرد شامل برنج، رب انار، کشمش، گردو، پیاز و شکر هستند در واقع استفاده از رب انار و گردو در رب پلو باعث شده که ارزش غذایی بالایی بدست آورد و به یک غذای سالم و مقوی در بین شیرازی ها تبدیل شود. 

رب پلو 

اشکنه شیرازی 

شاید اسم اشکنه شیرازی را زیاد شنیده باشید اشکنه یکی دیگز از غذاها است که البته در بسیاری از شهرهای ایران نیز طبخ می‌شود. این غذا یکی از غذاهای سنتی شیراز است که معمولا قدیمی‌ها و مردم محلی آن را تهیه می کنند.

برای پخت اشکنه شیرازی از پیاز، شنبلیله، نعناع خشک، تخم مرغ و ادویه جات استفاده می‌شود. اشکنه شیرازی غذایی بسیار سبک است که تست کردن آن برای یکبار هم که شده به شما توصیه می‌شود.

اشکنه شیرازی 

دو پیازه آلو 

یکی دیگر از غذاهای بسیار پرطرفدار و ساده، دوپیازه آلوی شیراز است. برای تهیه دوپیازه آلو از سیب زمینی، رب گوجه، گوجه فرنگی، پیاز داغ و ادویه استفاده می شود.

در شیراز برای پخت دوپیازه آلو سیب زمینی را آب پز کرده و سپس خرد می‌کنند بعد همراه با رب گوجه و گوجه تفت می‌دهند. این غذا شکل و ظاهر بسیار ساده‌ای دارد اما یکی از غذاهای شیرازی بسیار اصیل است که معمولا به عنوان وعده شام همراه با نان تازه و سبزی مورد استفاده قرار می‌گیرد. در سفر به شیراز حتما دوپیازه آلوی شیرازی را تست کنید. 

دو پیازه آلو شیرازی

لوبیا پلو 

لوبیا پلو یک غذای معروف ایرانی است که در اکثر شهرها پخته می‌شود اما شیوه پخت این غذا در شیراز متفاوت است.

شیرازی ها برخلاف سایر شهرها برای پخت لوبیا پلو از لوبیا چشم بلبلی استفاده می‌کنند. این غذا با برنج، لوبیا، زعفران، شوید، نمک و فلفل و دارچین تهیه می‌شود که در کنار آن از گوشت و یا مرغ سرخ کرده نیز استفاده می‌کنند. 

لوبیا پلو شیرازی

کلم پلوی شیرازی 

کلک پلوی شیرازی، به طور کلی در بین غذاها، جایگاه ویژه‌ای دارد. یکی از غذاهای اصیل که اکثر مردم ایران هم آن را می‌شناسند کلم پلوی شیرازی است. برای تهیه کلم پلو از برنج، گوشت چرخ شده، پیاز، کلم قمری، آرد نخود چی، سبزی های تازه از جمله ریحان، تره، ترخون و شوید استفاده می شود.

کلم پلوی شیرازی یک غذای بسیار مقوی و با ارزش غذایی بالا است که معمولا بر روی سفره شیرازی به همراه سبزی تازه و سالاد شیرازی سرو می‌شود. 

کلم پلو شیرازی

در سفر به شیراز حتما به رستوران‌های آنجا سری بزنید و غذاهای لذیذ و محلی آنها را تست کنید.

با مطمئن ترین آژانس هواپیمایی سفری خاطره انگیز به شهر شیراز داشته باشید.

سفر به این مکان می‌تواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد. در صورتی که علاقمند به سفر‌های هوایی هستید می‌توانید با خرید بلیط چارتر از دغدغه‌های سفر خود کم کنید. هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز می‌تواند پیشنهاد خوبی باشد.

نظرات کاربران