سوغات تبریز
20 آذر 1397
داخلی

بهترین سوغات تبریز را بشناسید

فهرست مطالب

سوغات تبریز

یکی از بهترین بخش های هر سفری خرید کردن است مخصوصا اگر به شهری سفر می کنید که دارای سوغات خاصی است و می خواهید برای اطرافیان خود سوغات خریداری نمایید. اگر به تبریز می روید از سوغات تبریز غافل نشوید. این شهر یکی از زیباترین شهر های ایران است و از صنایع دستی و خوردنی های مختلف چیزی کم ندارد و همین موضوع نیز دست شما را برای خرید باز می گذارد. همراه دلتابان باشید تا در بازار های تبریز بگردیم و بهترین سوغات تبریز را به شما معرفی کنیم.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

 

خوردنی ها

بهترین بخش خرید کردن در تبریز خرید سوغاتی های خوردنی آن می باشد. به حدی تنوع را شاهد خواهید بود که برای خرید گیج می شوید. از هر طمع و مزه ای نیز می توانید سوغات تبریز را خریداری نمایید. می توانید به سراغ باقلوا و یا قرابیه بروید. اگر به شیرینی زیاد علاقه دارید نوقا، راحت الحلقوم نیز می تواند بسیار مناسب شما باشد. اما اگر می خواهید برای افراد دیابتی چیز مناسبی از بین سوغات تبریز تهیه نمایید می توانید به سراغ آجیل و یا لبنیات مختلف بروید. دیگر لازم به تعریف نیست که پنیر تبریز چقدر معروف است. همچنین عسل نیز در این شهر خواهان زیاد دارد. اریس، لوز، شکلات تسبیحی و حلوای گردویی نیز از دیگر خوردنی های خوشمزه در تبریز می باشد که می توانید هم بخورید هم به عنوان سوغات بیاورید.

تور گرجستان

 سوغات شهر تبریز

صنایع دستی تبریز

از دیگر بخش های بی نظیر در تبریز که به عنوان سوغات تبریز شناخته می شود صنایع دستی آن است. می توانید انواع مختلفی از این نوع کار ها را به عنوان سوغات به دیگران هدیه دهید.

فرش دستباف

شهرت تبریز در فرش های دست باف ترک آن می باشد که کیفیتی مثال زدنی دارد. کارگاه های متعدد تولید فرش دستباف در تبریز هر ساله با تیراژ بالا قالی و فرش دستباف تولید می کنند که به خارج از کشور نیز صادر می شود. شما می توانید اقدام به خرید تابلو فرش های نفیس به عنوان سوغات نمایید. همچنین تبریزی ها انسان های مبتکری هستند و تلفیقی از چرم و فرش را نیز به وجود آورده اند که به ورنی بافی شهرت دارد. ورنی بافی نیز یکی دیگر از مهم ترین سوغات تبریز به شمار می رود که پیشنهاد می کنیم حتما به سراغ خرید آن بروید.

 سوغات تبریز

صنایع چرم تبریز

کفش های چرمی تبریز آنقدر مشهور هستند که ممکن نیست به این شهر بروید و هوس خرید یک جفت از آن ها به سرتان نزند. بهترین نوع کارهای چرم هم از نظر نوع چرم و مرغوبیت آن و هم از نظر کیفیت ساخت در تبریز تولید می شود. می توانید دیگر منسوجات چرمی را نیز خریداری نمایید و از زیبایی و کیفیت بالای آن ها لذت ببرید. مطمئنا چرم تبریز یکی از با ارزش ترین سوغات تبریز می باشد.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

 سوغات تبریز

قلم زنی

هنر قلم زنی و کار روی فلز از دیرباز یکی از پیشه های متداول در ایران بوده است می توانید شهر های مختلفی در ایران را بیابید که در آن ها قلم زنی به عنوان یک هنر و شغل رایج گردیده است. شما نیز می توانید در سفر به تبریز قلم زنی های فوق العاده این شهر را به عنوان یکی از بهترین سوغات تبریز به یادگار خریداری نمایید. با این کار می توانید به ماندگاری و ترویج این هنر گران بها کمک شایانی نمایید.

منبت کاری

منبت کاری و کار روی چوب از دیگر هنر های مرسوم در ایران است که در تبریز نیز می توانید وسایل منبت کاری شده را به زیباترین شکل ها و طرح ها پیدا کنید. در بناهای تاریخی این شهر نیز آثار گران بهایی از منبت کاری دیده می شود که همین موضوع دلیلی بر اصالت این هنر است. همچنین به صورت متداول نیز مردم از منبت کاری های این شهر به عنوان سوغات تبریز خریداری می نمایند.

تور پاتایا

tabriz

همچنین از دیگر سوغاتی ها می توان به گلیم بافی این شهر نیز اشاره نمود که همانند فرش دستباف خواهان زیادی دارد و مردم زیادی برای خرید گلیم های ممتاز به این شهر می روند.

سرامیک و سفال نیز دیگر سوغات تبریز است که باز هم توانسته است به یکی از سوغاتی های خوب در این شهر تبدیل شود. همچنین کیفیت بالای تولید سفال های تبریز نیز به واسطه خاک مرغوبی که در آن ها استفاده می شود یکی دیگر از دلایل شهرت آن به شمار می رود.

حال که با تمام سوغات تبریز آشنا شدید پیشنهاد دلتابان این است که از خرید آن ها غافل نشوید. با خرید سوغات و صنایع دستی این شهر به رشد فرهنگی کمک کرده و به عنوان یک کالای ایرانی باکیفیت از آن ها استفاده کنید.

نظرات کاربران