بازار بزرگ رشت

بازار بزرگ رشت و ویژگی های منحصر به فرد آن

فهرست مطالب

بازار بزرگ رشت با بخش های مختلفی همچون کاروانسرا، طاقی، مسجد و میدان های کوچک و بزرگ جزء برترین جاذبه های گردشگری این شهر در استان گیلان به شمار می رود. در ادامه با دلتابان همچنان همراه باشید تا بیشتر با این بازار سنتی آشنا شوید.

بازار بزرگ رشت

از مهمترین مراکز دیدنی و البته دوست داشتنی رشت که از دید توریست ها و گردشگران خارج نیست بازار بزرگ و سنتی این شهر می باشد. جالب است بدانید که هر ساله افراد بسیاری برای تفریح و خرید به بازار بزرگ مراجعه می کنند و در کنار تهیه لوازم و مواد خوراکی مورد نیاز خود به دیدن مناطق مختلف این مکان می پردازند.

از نکات مهم و قابل توجه این بازار تفاوت بارز آن با دیگر بازارهای سنتی کشور می باشد و این موضوع باعث جذب بیشتر توریست های داخلی و خارجی به این منطقه شده است. هر آنچه که تصور کنید می توانید در بازار بزرگ رشت ببینید و خریداری نمایید. تنوع محصولات در این بازار به قدری است که انتخاب را برای خریداران دشوار نموده است. در ادامه با دلتابان همچنان همراه باشید تا بیشتر بازار رشت را مورد بررسی قرار دهیم.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

تور مشهد

 بازار بزرگ رشت

بازارگردی ایده آل در بازار بزرگ رشت

از مهمترین دلایلی که باعث شده نام بازار بزرگ در میان بازارهای سنتی و قدیمی ایران خودنمایی کند جذابیت و حال و هوای وصف نشدنی این بازار می باشد. با ورود به این منطقه متوجه دلنشین بودن سبک معماری آن خواهید شد. برای یک بازارگردی ایده آل در استان گیلان مسلما هر مسافر و گردشگری بازار بزرگ و سنتی رشت را انتخاب خواهد نمود.

کیفیت مناسب تمامی محصولات و تازگی آنها باعث می شود که هر فردی برای خرید در این شهر به این مرکز مراجعه نماید خواه ساکن رشت باشد و یا مسافر این شهر دیدنی. روباز بودن بازار بزرگ رشت از مهمترین ویژگی های این مکان شناخته می شود و آن را تبدیل به بهترین جاذبه گردشگری در شهر رشت نموده است. اگر به دنبال ثبت خاطره‌ای متفاوت از یک بازارگردی در شهر زیبای رشت هستید ما به شما این بازار را پیشنهاد می کنیم.

تور لحظه آخری مشهد

 بازار بزرگ رشت

نقش اقتصادی، تجاری و فرهنگی بازار رشت

در میان بازارهای سنتی کشورمان بازار بزرگ از اهمیت بسیاری برخوردار است چرا که این مکان نقش پررنگی در اقتصاد این شهر دارد. بازار رشت با توجه به موقعیت مکانی مناسبی که دارد به عنوان یک قطب گردشگری شناخته می شود و این موضوع کمک شایانی به معرفی فرهنگ رشت به توریست ها و گردشگران داخلی و خارجی خواهد نمود.

در کنار این دو نقش مهم می توان به اهمیت تجارت از طریق این بازار اشاره داشت. افراد بسیاری از اطراف این بازار برای کسب روزی به آن مراجعه می کنند و این بیانگر نقش تجاری بازار بزرگ رشت در میان دیگر مراکز این شهر می باشد. بازار رشت دارای مساحت 24 هکتاری است که نشان دهنده وسعت این مکان می باشد.

 بازار بزرگ رشت

مغازه ها و دست‌فروش های بازار بزرگ

با ورود به بازار بزرگ رشت با مغازه ها و دستفروش های مختلفی مواجه می شوید که هر کدام محصولات مختلفی را برای فروش به مسافران و گردشگران عرضه می کنند. تنوع محصولات و تازگی آنها در این مکان ها کاملا مشهود است و این موضوع حال و هوای خاصی را به این بازار بخشیده است.

در این بازار می توان انواع مختلف میوه و سبزیجات تازه، لبنیات محلی، آینه و شمعدان مناسب سفره عقد، آجیل و خشکبار، انواع ترشیجات، انواع ماهی، برنج و پوشاک مناسب آقایان، بانوان و کودکان را خریداری نمود. از دیگر محصولات بازار بزرگ رشت زیورآلات مصنوعی است. در این بازار همچنین می توان وسایل و لوازم دکوری خانه ها را نیز به راحتی جستجو و خریداری کرد. از مهمترین ویژگی های بازار رشت معماری بخش های مختلف آن است که در بخش بعدی بیشتر به این موضوع خواهیم پرداخت.

تور لحظه آخری دبی

rasht.city

معماری بخش های بازار بزرگ رشت

در بازار بزرگ بخش های مختلفی وجود دارد که هر کدام از معماری بی نظیری برخوردار هستند. کاروانسرا، راسته، مسجد، چهار سوق و میدان های بزرگ و کوچک را می توان جزء بخش های مهم این بازار به حساب آورد. راسته مسگرها، ماهی فروش ها و همچنین راسته میوه فروشان از مهمترین بخش های این بازار شناخته می شوند.

 14 کاروانسرا با طاق های بلند و سکوی ها منحصر به فرد در بازار بزرگ به چشم می خورند. کاروانسرای محتشم، ملک، گلشن و چینی چیان از مهمترین کاروانسراهای این بازار به شمار می روند. سه طاقی سعادت، کوچک و بزرگ نیز با معماری منحصر به فرد در این بازار به چشم می خورند.

نظرات کاربران