امامزاده هاشم

امامزاده هاشم از جاذبه های مذهبی رشت

امامزاده هاشم رشت با امکانات مختلفی از جمله زائرسراهای مختلف هر روزه میزبان توریست و گردشگران داخلی و خارجی است. از مهمترین ویژگی های این امامزاده موقعیت جغرافیایی و مکانی آن در ایران  است که در اطراف جنگلی انبوه از درختان تبریزی جای گرفته است.

امامزاده هاشم رشت از جاذبه های تاریخی و مذهبی

در رشت جاذبه های مختلفی برای تفریح و سرگرمی وجود دارند که در لیست مهمترین آنها امامزاده هاشم از اهمیت و محبوبت ویژه ای میان مسافران و گردشگران برخوردار است. جالب است بدانید که موقعیت مکانی این امامزاده از جمله دلایلی است که باعث شده سفرهای بسیاری در سال به رشت انجام شود.

 مقبره این امامزاده که جزو نوادگان امام علی (ع) است در روستایی که جزو توابع شهرستان رشت است مانند نگینی با ارزش می درخشد و زائران بسیاری را به سمت خود می کشاند. آب و هوای عالی اطراف این منطقه از دلایل دیگری است که پای توریست و گردشگر را به سمت امامزاده می کشاند. اگر اهل سفرهای زیارتی و سیاحتی هستید توصیه می کنیم سفر به روستای امامزاده هاشم رشت را از دست ندهید. با دلتابان همچنان همراه باشید تا بیشتر با این جاذبه تاریخی و مذهبی آشنا شوید.

دلتابان ارائه دهنده کلیه خدمات گردشگری اعم از تور های داخلی و خارجی آماده است تا سفر های داخلی و خارجی شما عزیزان به شما خدمت رسانی کرده و لحظات به یادماندنی برای شما رقم بزند، تور ترکیه ، تور پاتایا ، تور گرجستان ، تور ارمنستان تور های خارجی پر طرفدار و تور های مشهد و کیش از تور های داخلی محبوب برای گردشگران است ، اطلاعات تکمیلی را در لینک زیر دنبال کنید.

تور گرجستان

 امامزاده هاشم

جاذبه های اطراف امامزاده رشت

امامزاده هاشم رشت یک قطب گردشگری موثر برای جذب توریست فراوان به این منطقه به شمار می رود. در اطراف این امامزاده می توان جاذبه های طبیعی بسیاری را نیز مشاهده کرد که این موضوع نیز می تواند به اهمیت موقعیت مکانی این منطقه بیفزاید. از مهمترین جاذبه های طبیعی که در ضلع جنوبی این امامزاده قرار گرفته می توان به پارک جنگلی سردار جنگل اشاره کرد.

این پارک خود به تنهایی یکی از قطب های گردشگری در رشت به شمار می رود و قرار گرفتن آن در اطراف امامزاده هاشم رشت می تواند اهمیت موقعیت مکانی آن را پر رنگ تر نماید. سفید رود نیز در بخش شرقی این امامزاده به چشم می خورد و جزو جاذبه های طبیعی اطراف این منطقه به شمار می رود.

خرید آنلاین بلیط هواپیما

rasht.city

موقعیت این امامزاده

امامزاده هاشم رشت دارای موقعیت مکانی و جغرافیایی ویژه ای در این شهر است. قرارگیری این امامزاده در دل جنگل انبوه از مهمترین دلایلی است که موقعیت جغرافیایی آن را تحت تاثیر قرار داده است. جنگلی که با درختان سر به فلک کشیده صنوبر و کاج و گونه های مختلف گیاهی اطراف این امامزاده را بیش از پیش زیبا و دلنشین نموده است.

 جالب است بدانید که امامزاده هاشم در مسیر جاده قزوین رشت جای گرفته است و این موضوع برای جذب بیشتر توریست بسیار قابل بحث خواهد بود. مسجد و صحن دو بخش اصلی این امامزاده را تشکیل می دهند که هر کدام دارای گنبدی زیبا می باشند. طبیعت بکر و زیبا، دسترسی مناسب و آب و هوای مطبوع از جمله دلایلی محسوب می شوند که می توانند موقعیت مکانی و جغرافیایی این امامزاده را تحت تاثیر قرار دهند.

رزرو آنلاین هتل

 امامزاده هاشم رشت

تاریخچه امامزاده رشت

طبق گفته های مدیر امامزاده رشت برای این بقعه تاریخچه دقیقی نمی توان عنوان کرد اما طبق شواهد و مدارک به دست آمده تاریخچه این بنا به سال چهارم هجری قمری بر می گردد. البته مدارک دقیق و کاملی برای اثبات این موضوع در دسترس نیست. بنای خشتی که با تخریب اطراف این امامزاده در سال 1349 به دست آمد که از گنبدی تخم مرغی شکل برخوردار بود حاکی از قدمت این بنای تاریخی است که در بندهای ابتدایی این بخش به آن اشاره شد.

 روستایی که امامزاده هاشم رشت در آن وجود دارد طبق تحقیقات انجام شده از قدمتی چند صد ساله برخوردار است و سال ها پیش از یافتن مقبره با نام عسکر سرا کمدم خوانده می شد که پس از سال ها با نام امامزاده هاشم رشت معرفی شد. یادآور شویم که این امامزاده چند بار مورد مرمت و بازسازی قرار گرفته است.

 امامزاده

امکانات امامزاده 

در اطراف امامزاده رشت امکانات مختلف رفاهی در نظر گرفته شده است که برخی به اتمام رسیده و تعدادی نیز در حال اجرایی شدن است. 52 مغازه در بازارچه این امامزاده وجود دارند که امکان خرید را برای توریست و گردشگران فراهم می کنند. پارکینگ با متراژ 3000 متر نیز از دیگر امکانات این منطقه توریستی و مذهبی است.

 جالب است بدانید که در اطراف این امامزاده کتابخانه، نمازخانه و همچنین درمانگاه نیز تاسیس شده است. طبق گفته های مدیر این بقعه هتلی نیز برای اقامت توریست و گردشگران در این منطقه در حال تاسیس است. چندین زائرسرا نیز در اطراف امامزاده هاشم رشت وجود دارد که جزو امکانات رفاهی آن محسوب می شوند.

نظرات کاربران