29 مهر 1397
سوئیس

اقامت کشور سوئیس

اقامت کشور سوئیس

اغلب افرادی که قصد مهارت از کشور خود را دارند سوئیس را به­ عنوان مقصد انتخاب می­کنند. اخذ اقامت سوئیس نیازمند آشنایی با شرایط مهاجرت و قوانینی است که از سوی مسئولان این کشور مشخص شده است. راه­های مختلفی برای اقامت  این کشور وجود دارد که متقاضیان با استفاده از آن می­توانند در این کشور اقامت داشته و زندگی کنند. زیبایی­ کوه­ها و طبیعت سوئیس باعث شده تا افراد بسیاری علاقه­ مند به اقامت در این کشور باشند. در ادامه برخی از راه های اخذ اقامت کشور سوئیس را عنوان خواهیم کرد.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور ترکیه ارزان و  تور ارمنستان ارزان  هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند. این تور های پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه هستند و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور های جذاب سفر کنید.

 

اقامت کشور سوئیس

 

اقامت کشور سوئیس از طریق ازدواج

یکی از راه­های اخذ اقامت کشور سوئیس از طریق ازدواج است که البته شرایط مختص به خود را داشته و متقاضیان باید نسبت به آن توجه ویژه­ای داشته باشند. اشخاص متقاضی دریافت اقامت کشور سوئیس چنانچه شرایط لازم را داشته باشند می­توانند با یکی از اتباع سوئیسی ازدواج کرده و شهروندی این کشور را دریافت کنند. وجود رفاه و پیشرفت بالا در کشور سوئیس باعث شده تا سالیانه افراد بسیاری این کشور را به­عنوان مقصد مهاجرت خود انتخاب کنند و ازدواج به یک شهروند سوئیسی موجب می­شوند روند اخذ اقامت کشور سوئیس نیز سریع­تر پیش برود.

 

شرایط ازدواج با شهروند سوئیسی برای اقامت کشور سوئیس

اشخاصی که تمایل دارند اقامت سوئیس را از طریق ازدواج به دست بیاورند باید شرایط تعیین شده از سوی دولت این کشور را نیز مدنظر قرار دهند. یکی از شرایط ازدواج با شهروند سوئیسی داشتن حداقل سن 18 سال است و متقاضیان باید تمام موارد لازم درخصوص ازدواج را مدنظر داشته و شرایط لازم را در حضور افسر اداره ثبت به انجام برسانند.

یکی از طرفین ازدواج باید تابعیت سوئیس را داشته و قادر به انجام مراحل ورود شخص متقاضی به کشور سوئیس باشد. مدارکی از سوی متقاضیان به اداره ثبت تحویل داده می­شود باید کامل بوده و صحت آن­ها تائید شود و هزینه لازم برای بررسی مدارک ارائه شده نیز پرداخت گردد.

اقامت در کشور سوئیس

 

اقامت کشور سوئیس از طریق سرمایه ­گذاری 

از دیگر روش­های دریافت اقامت سوئیس سرمایه­ گذاری در این کشور است که موجب می­شود متقاضیان در کمترین زمان بتوانند اقامت این کشور را به دست بیاورند. استاندارد زندگی در کشور سوئیس بسیار بالا بوده و متقاضیان می­توانند از امکانات آموزش عالی و بهداشت و درمان مناسب بهره ­مند گردد. اقامت از طریق سرمایه ­گذاری در سوئیس نیازمند رعایت شرایط و مواردی است که باید از جانب متقاضیان درنظر گرفته شود.

براساس قوانین دولت سوئیس اشخاصی که متقاضی دریافت اقامت در طریق سرمایه­ گذاری در سوئیس هستند می­توانند کسب­ وکار تازه­ای را در این کشور به راه انداخته و بلافاصله پس از آن اقامت سوئیس را نیز دریافت کنند. خرید ملک و داشتن تخصص در زمینه کاری از دیگر روش­های سرمایه­ گذاری در سوئیس محسوب شده و افراد براساس آن­ها می­توانند نسبت به دریافت اقامت کشور سوئیس اقدامات لازم را انجام دهند. 

 

اقامت کشور سوئیس از طریق سرمایه گذاری

چنانچه شخص متقاضی شرایط لازم برای سرمایه­ گذاری در سوئیس را داشته باشد می­تواند ویزای سرمایه­ گذاری این کشور را دریافت کرده و پس از مدت زمان مشخصی نسبت به دریافت تابعیت و شهروندی این کشور اقدام نمایند. اشخاصی که از تمکن مالی و شرایط اقتصادی مطلوبی برخوردار هستند می­توانند سوئیس را به­ عنوان یک گزینه ایده ­آل برای سرمایه­ گذاری مورد توجه قرار دهند. اطلاع از قیمت ملک و هزینه لازم برای سرمایه ­گذاری در سوئیس و شرایط زندگی در این کشور از جمله مهم­ترین مسائلی هستند که متقاضیان پیش از اقدام برای اخذ اقامت از طریق سرمایه­ گذاری در سوئیس باید نسبت به آن اطلاع کافی داشته باشند.

افرادی که اقامت سوئیس از طریق سرمایه­ گذاری را دریافت کرده باشند می­توانند تابعیت این کشور را نیز اخذ نموده و بدون ویزا به کشورهای منطقه شینگن سفر کنند. افراد متقاضی می­توانند اعضای خانواده وابسته خود را نیز وارد کشور سوئیس کرده و به همراه آن­ها در این کشور اقامت داشته باشند.

متقاضیان اخذ اقامت از طریق سرمایه­ گذاری در سوئیس می­توانند شرکت مدنی را به ثبت برسانند که حداقل باید 2 عضو داشته باشد. البته این امکان برای افراد وجود دارد که فعالیت­ های خود را به­ صورت حرفه ­ای و فردی انجام دهند و یا شرکتی را تحت عنوان شرکت­ تضامنی شخصی به ثبت برسانند. ثبت دفتر نمایندگی و یا شعبه ­ای جداگانه و یا ثبت شرکت سهامی از دیگر روش­ های سرمایه­ گذاری در سوئیس شناخته شده و موجب دریافت اقامت کشور سوئیس برای متقاضیان خواهد شد.

اخذ اقامت سوئیس

 

اقامت از طریق کار در سوئیس

از دیگر روش­های اخذ اقامت سوئیس از طریق کار است که متقاضیان براساس قانونی که در سال 1998 میلادی به تصویب رسیده باید شرایط لازم را داشته باشند. براساس قانون مصوب درصورت نیاز کارفرما اولویت کاری با افرادی است که تابعیت کشور های اتحادیه اروپا را دارند. چنانچه فرد موردنیاز از این کشورها پیدا نشد متقاضیانی که در خارج از اتحادیه اروپا حضور دارند می­توانند نسبت به دریافت مجوز کار در سوئیس اقدام نمایند.

افرادی که اجازه کار اروپا را دریافت کرده باشند می­توانند در اروپا نیز اقامت کنند و این نوع اقامت باتوجه به ملیت و کشور فرد متقاضی و نوع قرارداد کاری و یا صنعتی که فرد در آن به کار اشتغال دارد متفاوت است. شهروندان اروپایی باتوجه به توافق­نامه ­ای که بین سوئیس و اتحادیه اروپا در سال 2002 منعقد شده می­توانند به سادگی وارد کشور سوئیس شده و کار مناسبی را پیدا کنند.

اشخاصی که از تابعیت اتحادیه اروپا را دارند می­توانند به مدت 3 ماه در کشور سوئیس اقامت داشته و کار مناسبی را جستجو کنند. چنانچه پیدا کردن کار بیشتر از 3 ماه به طول بیانجامد شهروندان اتحادیه اروپا باید مجوز جستجوی کار و اقامت بیشتر از 3 ماه را دریافت کنند. این درحالی است که شهروندان خارج از اتحادیه اروپا باید براساس پیشنهاد کاری که از سوی کارفرمای سوئیسی دریافت کرده ­اند مجوز کار در سوئیس را دریافت کنند. افرادی که پیش­تر سابقه مدیریتی داشته و در زمینه شغلی خود از تجارب و تخصص بالایی برخوردار هستند و یا به کار در مشاغل تخصصی اشتغال دارند می­توانند به صورت ساده­ تری اقامت سوئیس را دریافت کنند.

 

پناهندگی به سوئیس

یکی از راه­های اخذ اقامت  سوئیس از طریق پناهندگی است و برخی از افراد نیز این راه را به ­عنوان بهترین گزینه درنظر می­گیرند. امنیت و آرامشی که در کشور سوئیس وجود دارد باعث شده تا هرساله افراد بسیاری متقاضی اخذ اقامت در این کشور باشند. اغلب روش­هایی که برای اخذ اقامت سوئیس انتخاب میشوند مستلزم پرداخت هزینه ­های بالایی هستند و همین موضوع موجب شده تا پناهندگی به سوئیس یکی از راه­ های ارزان­تر محسوب شود.

درخواست پناهندگی به سوئیس براساس دلایل مختلف بوده و یک یاز مهم­ترین آن­ها ترس از به خطر افتادن جان و یا تتحت تعقیب بودن از سوی دولت خود است. برخی افراد به دلیل داشتن عقاید و نظرات سیاسی مخالف با نظام سیاسی حاکم برکشور به دنبال ترک وطن و پناهندگی به سوئیس هستند. برخی دیگر نیز به دلیل وقوع جنگ در کشور و یا شرایط اقتصادی بدی که بر کشور آن­ها حاکم است پناهندگی به سوئیس را انتخاب می­کنند. ارائه امکانات و خدمات مطلوب از سوی دولت سوئیس باعث شده این کشور به­ عنوان گزینه­ای ایده­ آل برای افراد شناخته شود.  

پناهندگی به سوئیس

 

متقاضیان درخواست پناهندگی به سوئیس باید تقاضای خود را به اداره مهاجرت سوئیس که مسئول رسیدگی به امور پناهندگان است ارائه دهند. در اداره مهاجرت سوئیس فرمی که در اختیار پناهندگان قرار داده شده به­ صورت دقیق بررسی خواهد شد. در روند بررسی درخواست پناهندگی به سوئیس مشخص می­شود آیا ادعای فرد متقاضی صحت داشته و می­توان آن­را بررسی کرد یا خیر. نکته دیگری که در این روند بررسی تقاضای پناهندگی مورد توجه قرار می­گیرد دارا بودن شرایط لازم از سوی متقاضی است.

آن­ دسته از متقاضیانی که درخواست پناهندگیشان مورد تائید مقامات واقع شود می­توانند پناهندگی به سوئیس را دریافت کرده و وارد این کشور شوند. درمقابل متقاضیانی که با درخواست پناهندگی آن­ها موافقت نشود و فرم آن­ها موجه نباشد باید در سریع­ترین زمان این کشور را ترک کنند. پناهندگانی که اجازه بازگشت به کشور خود را نداشته باشند می­توانند به صورت موقت در کشور سوئیس اقامت کنند تا تصمیم نهایی درخصوص آن­ها گرفته شود.

 

قوانین اقامت کشور سوئیس برای پناهندگان

قوانینی که کشور سوئیس درامر پناهندگی دارد براساس مقرارتی وضع شده­اند که در کنواسیون ژنو در زمینه پناهندگی به ثبت رسیده­اند. در کنوانسیون ژنو قواعد و قوانین مهمی درخصوص پذیرش پناهندگان و رسیدگی به وضع آن­ها عنوان شده است. آن­دسته از اشخاصی که از آن­ها به­ عنوان پناهنده نام برده شده و یا حمایت سریع دولتی را دریافت نموده ­اند می­توانند به صورت موقت در کشور سوئیس اقامت داشته باشند.

متقاضیان می­توانند درخواست پناهندگی خود را در فرودگاه و یا مرزهای این کشور و یا حتی در داخل کشور سوئیس به مرکز رسیدگی به پذیرش پناهندگان ارائه دهند. در این­صورت اطلاعات فردی متقاضی ثبت شده و از او عکس و امضا گرفته خواهد شد و کلیه اطلاعات وارد سیستم داده­های ملی و اروپایی شده و مورد بررسی قرار خواهد گرفت. پس از این مرحله دبیرخانه دولت سوئیس که مسئول امور مهاجرت است مصاحبه ­ای را برنامه ­ریزی می­کند تا در این مصاحبه تصمیمات لازم درخصوص پذیرفتن درخواست پناهندگی متقاضی و یا رد آن گرفته شود.

انواع اقامت کشور سوئیس

چنانچه با درخواست پناهندگی متقاضیان موافقت شود آن­ها می­توانند از امنیت اجتماعی در کشور سوئیس برخوردار شوند. این افراد از امکاناتی که دیگر اتباع سوئیس برخوردار هستند نیز بهره ­مند خواهند شد و می­توانند همچون یک شهروند سوئیسی به زندگی در این کشور بپردازند.

 

قانون اتباع خارجی برای اقامت کشور سوئیس

قانون اتباع خارجی برای پناهندگانی که قصد دارند در کشور سوئیس پناهنده شوند متفاوت بوده و ورود و خروج و اقامت و یا پیوستن دیگر اعضای خانواده را به فرد پناهنده در کشور سوئیس در آن گنجانده شده است. کشور سوئیس کنوانسیون حمایت از کودکان پناهنده­ای که هیچ سرپرستی ندارند را پذیرفته و امضا کرده است. در این کنوانسیون کلیه کودکانی که والدین آن­ها مشخص نیست تحت عنوان پناهنده شناخته شده و می­توانند در کشور سوئیس اقامت داشته باشند.

کلیه اشخاصی که تحت تعقیب و یا تهدید از سوی دولت کشور خود هستند با درنظر گرفتن معیارهای حقوق جهانی تحت عنوان پناهنده شناخته شده و می­توانند در کشور سوئیس اقامت داشته باشند. متقاضیان پناهندگی به سوئیس می­توانند درخواست خود را به­ صورت کتبی و یا شفاهی ارائه دهند و باید مدارکی را تحویل اداره مهاجرت امور پناهندگان قرار دهند که نشان­ دهنده وجود خطر جدی برای جان و مال آن­ها است. البته این قانون مشمول اشخاصی که مرتکب جرم و جنایت شده­اند نشده و کشور سوئیس این افراد را به­ عنوان پناهنده نمی­شناسد.

 

شرایط دریافت پناهندگی به سوئیس

آن ­دسته از متقاضیانی که برای ورود به کشور سوئیس دارای مجوز ورود معتبر هستند می­توانند در مرکز رسیدگی به امور پناهندگی درخواست پناهندگی به سوئیس را عنوان کنند. اشخاصی که اجازه ورود معتبری به کشور سوئیس را ندارند ابتدا باید فرم مخصوصی را که مربوط به پناهندگی متقاضیان است تکمیل کنند. به­ طور معمول حدود دو سوم از درخواست­های پناهندگان در مدت زمان 2 ماه مورد بررسی قرار خواهد گرفت و متقاضیان می­توانند نتیجه درخواست خود را دریافت کنند.

پناهندگی به سوئیس

 

روش های دیگر پناهندگی

از دیگر روش­هایی که برای ارائه درخواست پناهندگی به سوئیس وجود دارد ارائه درخواست از طریق اینترنت است. در این حالت متقاضیان باید به ­صورت مرحله­ای فرم را تکمیل کرده و پیش از ارسال مدرک می­توانند آن­را مجددا بازبینی کرده و ایرادات موجود را تصحیح کنند. متقاضیان می­توانند در صورت تمایل از فرم تقاضای خود پرینت دریافت کرده و یا آن­ را حذف کنند. از دیگر مواردی که متقاضیان پناهندگی به سوئیس باید درنظر داشته باشند این است که تکمیل فرم به­شکل الکترونیکی و اینترنتی زمانی ممکن است که کلیه فرم­های لازم به­ شکل اینترنتی تهیه شده باشند.

متقاضیان دریافت پناهندگی به سوئیس درصورت تائید درخواست می­توانند در استان­های مختلف این کشور اقامت داشته باشند و براساس قوانین موجود در آن استان به کار مشغول شوند. نکته­ای که پناهندگان باید درنظر داشته باشند این است که هر کدام از استان ­ها و کانتون­های سوئیس در امر پذیرش پناهندگان دارای شرایط و قوانین خاصی هستند که به آن­ها اجازه کار و اقامت را می ­دهد.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل ارزان نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

برای اطلاع از بلیط هواپیما ماهان  به سایت دلتابان مراجعه فرمایید.

 

نظرات کاربران