فرودگاه کراکوف لهستان

آشنایی با فرودگاه کراکوف لهستان

فرودگاه کراکوف لهستان

فرودگاه کراکوف لهستان یکی از محبوب ترین فرودگاه های کشور لهستان می باشد، دلتابان در این مطلب قصد دارد کمی بیشتر شما را با این فرودگاه آشنا کند تا با آشنایی بیشتر با این فرودگاه و امکانات فوق العاده آن بتوانید سفر راحتی را داشته باشید.

بلیط ماهان 

 معرفی فرودگاه کراکوف

فرودگاه کراکوف یک فرودگاه بین المللی می باشد که در نزدیکی شهر کراکوف لهستان واقع شده است، این فرودگاه در فاصله 6.8 مایلی غرب روستای Balice قرار دارد و در قسمت های جنوبی کشور لهستان است. فرودگاه کراکوف لهستان دومین فرودگاه شلوغ کشور لهستان می باشد که کمک بسیار زیادی به کاهش حجم ترافیک هوایی این کشور کرده است.

معرفی فرودگاه

تاریخچه فرودگاه

این فرودگاه در سال 1964 با هدف پروازهای شهری تاسیس شد، تا سال 1968 این فرودگاه بیشتر به عنوان یک پایگاه نظامی مورد استفاده قرار می ‌گرفت بعد از آن اولین ترمینال مسافربری در این فرودگاه ساخته شد. در سال 1988 مسئولین فرودگاه تصمیم گرفتند که یک ترمینال دیگر در این فرودگاه بسازند و برخی از پروازها در این فرودگاه انجام شود. در سال ۱۹۹۵ نام این فرودگاه تغییر کرد و نام کراکوف را به خود گرفت. دلیل نامگذاری فرودگاه در سال های نخست این بود که از سال 1963 تا سال 1978 جان پاول اسقف اعظم این شهر بود و به همین علت نام او را بر روی فرودگاه قرار دادند اما در سال های بعد با رسمی شدن این فرودگاه نام فرودگاه کراکوف را به خود گرفت.

تاریخچه فرودگاه

توسعه فرودگاه کراکوف در سال 2000

فرودگاه کراکوف در سال 2000 میلادی مورد بازسازی قرار گرفت و در سال 2002 میلادی وسایل ارتباطی این فرودگاه کاملاً مدرن شدند. در سال 2003 میلادی صاحبان این فرودگاه تصمیم گرفتند که امکاناتی را به آن اضافه کنند تا از هزینه‌های بسیار زیاد فرودگاه کراکوف بکاهند. در تاریخ اول مارس 2007 میلادی ترمینال های فرودگاه کراکوف لهستان از یکدیگر جدا شدند و برنامه‌ های آنها به صورت جداگانه ای برنامه ریزی می شد، در سال 2010 میلادی پارکینگ 7 طبقه ای در ترمینال شماره یک این فرودگاه تاسیس شد تا مسافران بتوانند با خودروهای شخصی خود به فرودگاه مراجعه کنند. در سال 2013 میلادی هتل بسیار معروف هیلتون در نزدیکی فرودگاه ساخته شد تا مسافرانی که وارد شهر کراکوف لهستان می شدند بتوانند در این هتل اقامت گزینند.

توسعه فرودگاه

ترمینال های فرودگاه کراکوف

از تاریخ 11 آوریل سال 2013 میلادی صاحبان فرودگاه کراکوف لهستان تصمیم گرفتند که ترمینال جدیدی را  اضافه کنند و از همان سال کارهای ساختمانی این ترمینال را در مجاورت ساختمان ترمینال قدیمی شروع کردند، ساخت این ترمینال در دسامبر 2016 میلادی به اتمام رسید و افتتاح شد، این ترمینال جدید به صورت 24 ساعته و هر روز پروازهای داخلی و بین المللی بسیار زیادی را به انجام می رساند. حداکثر ظرفیت مسافران این ترمینال 8.000.000  مسافر در سال می باشد که دو برابر حداکثر ظرفیت فرودگاه در سال 2012 است، این ترمینال دارای یک سرویس مجزا می باشد که شما را به هتل نزدیک فرودگاه می رساند.

فرودگاه کراکوف لهستان

ایرلاین های فعال فرودگاه کراکوف لهستان

در اینجا ایرلاین های زیادی فعالیت دارند که از جمله آنها می توان به مواردی از قبیل موارد زیر اشاره کرد:

Aegean Airlines، Austrian Airlines، Blue Air، British Airways، Brussels Airlines، easyJet، easyJet Switzerland، Enter Air، Finnair، Flydubai، Iberia Express، KLM، Laudamotion، LOT Polish Airlines، Norwegian Air Shuttle، Swiss international Air Lines، Travel Service Polska، Ukraine International Airlines، Wizz Air.

فرودگاه کراکوف لهستان

سیستم های حمل و نقل فرودگاه کراکوف لهستان

فرودگاه لهستان برای شما سیستم های حمل و نقل متفاوتی را فراهم کرده است که می توانید از طریق آنها خود را به مرکز شهر کراکوف لهستان برسانید. یکی از مهمترین سیستم های حمل و نقل این فرودگاه سیستم اتوبوس ها می باشد که شما می توانید با هزینه ای بسیار پایین از طریق این اتوبوس‌ها خود را به مرکز شهر کراکوف لهستان برسانید.

یکی دیگر از روش های حمل و نقل برای مسافران خود در نظر گرفته است استفاده از تاکسی های مخصوص فرودگاه است که در صورتی که وسایل سنگینی داشته باشید می توانید از طریق تاکسی های فرودگاه و با پرداخت هزینه بیشتر، به راحتی خود را به هتل مدنظر خود برسانید. سرویس های شاتل هتل ها معمولا درون فرودگاه استقرار دارند و در صورتی که در یکی از هتل های شهر اتاق رزرو کرده باشید می توانید از سیستم شاتل این هتل ها برای رفتن به مرکز شهر استفاده کنید.

فرودگاه کراکوف لهستان

 

 

جهت بازدید برترین خدمات دلتابان به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

نظرات کاربران