آب و هوا و طبیعت فرانسه

وضعیت طبیعت و آب و هوا فرانسه

فهرست مطالب

آب و هوا فرانسه

برای سفر به فرانسه شما باید به نکات خاصی توجه داشته باشید و پیش بینی های لازم را بر این اساس انجام دهید، یکی از این موارد  شناخت آب و هوا فرانسه می باشد. در این مقاله می توانید با طبیعت و آب و هوا فرانسه در فصول مختلف بیشتر آشنا شوید.

در صورتی که به سفر به کشورهای آسیایی علاقمند هستید ، تور پاتایا و تور بانکوک هم میتوانند پیشنهادات خوبی برای شما باشند.این تور ها از پرطرفدار ترین تور های خارجی هستند .

 

آب و هوا و طبیعت فرانسه

برای شما که می خواهید یک سفر لذت بخش و خاطره انگیز به فرانسه داشته باشید، این که با آب و هوا و طبیعت و البته جغرافیا فرانسه آشنایی نسبی داشته باشید، جزء اصلی ترین ملزومات سفر تان می باشد. برای دانستن این موارد پیشنهاد می کنیم ادامه مطلب را از دست ندهید.

فرانسه به طور کلی دارای آب وهوای معتدل و مرطوب است. در نتیجه سازگاری با این آب و هوا فرانسه برای ما ایرانی ها بسیار آسان است. اما اگر بخواهیم در ارتباط با طبیعت این کشور نیز صحبت کنیم، باید بگوییم که تقریبا بیشتر مناطق فرانسه یعنی چیزی در حدود 80 درصد خاک این کشور پوشیده از جنگل ها و زمین های کشاورزی و دارای طبیعت سرسبز می باشد. جنگل ها چیزی در حدود 30 درصد کل خاک فرانسه را پوشانده اند و از این لحاظ فرانسه دارای طبیعت و منابع طبیعی غنی می باشد. خط ساحلی و حریم آبی فرانسه بسیار وسیع بوده و برای کسانی که به دریا علاقه دارند، بسیار جذاب خواهد بود. بارندگی در این کشور زیاد بوده و در بعضی مناطق خطر وقوع سیل به میزان زیادی وجود دارد.

تا اینجا کار به طور کلی با طبیعت و آب و هوا فرانسه آشنا شده اید. در ادامه به طور ویژه به آب و هوا فرانسه در زمان های مختلف خواهیم پرداخت.

 

آب و هوا فرانسه در فصل بهار

همان طور که قبلا نیز اشاره کردیم آب و هوا فرانسه به طور کلی معتدل و مرطوب است و زمستان های خیلی سرد و تابستان های خیلی گرم در این کشور به ندرت اتفاق می افتد. اما فصل بهار یکی از فصل های مناسب برای سفر به فرانسه است. این فصل از ماه مارس تا می یعنی از اواسط اسفند تا اواسط خرداد ماه ادامه می یابد. نیمه اول فصل بهار دمای هوا کمی سرد و به تدریج هوا خنک شده و از سرما هوا کاسته می شود. نیمه دوم بهار شرایط آب و هوایی برای سفر به فرانسه کمی بهتر می شود و هوا روبه گرمی می رود. در این زمان و پیش از آغاز فصل تابستان، بهترین زمان برای سفر به فرانسه در بهار می باشد. چرا که هزینه های سفرتان منصفانه بوده و شرایط آب و هوا فرانسه نیز بسیار خوب و مطبوع است.

 

آب و هوا فرانسه

 

آب و هوا کشور فرانسه در فصل تابستان

اما پس از فصل بهار می رسیم به فصل تابستان که بهترین زمان سفر به فرانسه و اروپا از نظر آب و هوایی می باشد. در تابستان دما هوا تا حد مناسبی افزایش یافته و گردشگران فراوانی از سرتاسر جهان به فرانسه سفر می کنند. در این فصل با ازدحام گردشگران مواجه خواهید شد و قیمت و هزینه های سفر به فرانسه تا حد زیادی افزایش پیدا می کند. فصل تابستان از ژوئن آغاز شده و تا آگوست یعنی اواسط خرداد تا اواسط شهریور ادامه می یابد. اگر شرایط آب و هوایی برایتان ارجعیت دارد، به شما پیشنهاد می کنیم که در این فصل به فرانسه سفر کنید.

france.spring

 

آب و هوا کشور فرانسه در فصل پاییز  

دیگر فصلی که در آن آب و هوا فرانسه تقریبا برای سفر مساعد است، فصل پاییز می باشد. از نظر قیمت و هزینه های سفر، باید بگوییم که قیمت ها نسبت به فصل تابستان ارزان تر است و شباهت زیاد به قیمت های فصل بهار دارد؛ اما دمای هوا به نسبت بهار کمی سرد و خنک تر می باشد. در نیمه اول فصل پاییز هوا هنوز آن گرما و مطبوعی خود را دارد و شما می توانید در این زمان به فرانسه سفر کنید؛ اما در نیمه دوم دما هوا کم کم پایین آمده و شرایط سفر به فرانسه کمی سخت تر می شود. این فصل از ماه سپتامبر تا اکتبر یعنی از اواسط شهریور تا اواسط آبان ادامه می یابد.

آب و هوا فرانسه

 

آب و هوا کشور فرانسه در فصل زمستان

اما فصل زمستان سردترین فصل فرانسه است که از اواسط آبان شروع شده و تا اواسط اسفند ماه ادامه می یابد. به طور کلی در این فصل از تعداد گردشگران کاسته شده و هزینه های سفر به فرانسه نیز تا حد زیادی کاهش می یابد. اما در برخی موارد مخصوصا در زمان فستیوال ها و نمایشگاه های زمستانی بزرگ در فرانسه باز هم گردشگرانی هستند که فرانسه را برای مقصد سفر خود انتخاب کنند.

آب و هوا و طبیعت فرانسه

اما به طور کلی شما با  رزرو و خرید تورهای فرانسه از سری تور های اروپا از طریق آژانس گردشگری دلتابان می توانید در همه زمان ها از قیمت های مناسب ما بهره مند شوید و با خیالی آسوده یک سفر دل چسب به قلب اروپا داشته باشید.
 

اگر در تور اروپا قصد سفر به فرانسه را دارید ابتدا از شرایط آب و هوایی آنجا اطلاعات کامل را کسب کنید.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط هواپیما چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

برای اطلاع از جزئیات بلیط ماهان به سایت دلتابان مراجعه فرمایید.

 

نظرات کاربران