14 فروردین 1398

پل ریالتو ونیز

پل ریالتو ونیز یکی از قدیمی ترین و زیباترین پل هایی می باشد که بر روی گرند کانال واقع شده است. ساختار منحصر به فرد این پل هر بیننده ای را به سوی خود جذب می کند. سالانه گردشگران و توریست های بسیاری از این پل بازدید می کنند.

جنس سنگی و نمای سفید این پل از فرسخ ها فاصله جلب توجه می کند. می توان گفت پل ریالتو از قدیمی ترین پل های ساخته شده در شهر ونیز می باشد چرا که زمان ساخت آن به سال 1588 برمی گردد. البته پل کنونی جایگزین پل قایق و سه پل چوبی می باشد. مدت زمان ساخت این پول سه سال طول کشید که دلیل این مدت زمان طولانی، سخت و دشوار بودن شرایط و عمق زیاد دریا بوده است.

مغازه و فروشگاه های بسیاری در این پل واقع می باشند که با حفظ بافت قدیمی و در عین حال لوکس خود تصویر بسیار دیدنی و جذابی را بر جای گذاشته اند.

در صورتی که به سفر های خارجی علاقمند هستید ، تور لحظه آخری دبی هم میتواند پیشنهاد خوبی برای شما باشند. این تور پر طرفدار ، از نظر مالی نیز بسیار به صرفه است و شما میتوانید با هزینه کمتری به این کشور  جذاب سفر کنید.

آشنایی با پل ریالتو ونیز

پل ریالتو زیباترین و قدیمی ترین پل در کشور ونیز می باشد که بر روی گراند کانال در شهر ونیز ساخته شده است. این پل نمایی 360 درجه را فراهم می کند که افراد می توانند از روی این پل منظره و چشم انداز های وسیعی را مشاهده نمایند. پل ریالتو ونیز ساختار بسیار خاص و منحصر به فردی را دارا می باشد از این رو می توان گفت از معروف ترین و پربازدید ترین مناطق در شهر ونیز می باشد.

با وجود این که میدان سن مارکو از شهرت بسیاری در این شهر برخوردار می باشد اما با این حال پل ریالتو قلب ونیز به شمار می آید. ساخت این پل به سال 1588 بر می گردد که حدود 3 سال ساخت این پل به طول انجامید. از دلایل ساخت این پل می توان به جایگزینی آن به جای جای پل قایق و سه پل چوبی اشاره کرد. این پل از قرن دوازدهم مورد تردد بسیاری از توریست های داخلی و خارجی و شهروندان ونیز واقع شده است و پل آکادمیا تا زمان ساخت این پل مسیر عبور افراد از عرض گراندا کانال بوده است.

این سازه قدیمی امروزه یکی از دیدنی ترین و رمانتیک ترین مکان در شهر ونیز می باشد این گذرگاه جنوب شهر نیز را به شما غربی وصل می کند از این جهت برترین مرکز برای توریست ها به شمار می آید. توجه داشته باشید که شهر ونیز از چند جزیره کوچک تشکیل شده است که این جزایر توسط پل ها به همدیگر متصل می باشند که پل ریالتو ونیز از معروف ترین پل های این شهر می باشد.

 

تاریخچه

در شهر ونیز کانالی به نام گرند کانال وجود دارد که پل های متعددی بر روی این کانال ساخته شده است که شهر ونیز به از جهات مختلف به یکدیگر متصل می کند. پل ریالتو از جمله معروف ترین پل های این منطقه به شمار می آید. این پل به دست معماری ماهر و حرفه ای به نام نیکولو براتییری ساخته شده است البته در سال های پس از ساخت این پل به صورت کامل ویران شد تا این که پلی چوبی را جایگزین این پل کردند اما متحرک بودن این پول سبب بالا رفتن آن هنگام عبور کشتی های بلند می شد. از این رو پل چوبی یک مشکل بزرگی به شمار می رفت و نگه داشتن آن در جای خود کار دشواری بود و احتمال شکستن و آتش گرفتن این پل بسیار بالای این سازه از دیگر مشکلات آن به شمار می رفت.

می توان گفت سازه چوبی چندین بار آتیش گرفت و آسیب های جدی بر آن وارد شد تا این که در سال 1524 ویران گردید. دلیل ویران شدن این پل واقع بودن افراد بسیار بر روی این پل جهت تماشای قایق پادشاه بود که به دلیل آسیب های شدیدی که از آتش سوزی در آن برجای مانده بود تاب تحمل وزن افراد را نداشت و به یکباره ویران گردید. در آخر مسئولین با تصمیم سخت و سفت در خصوص پل این منطقه در سال 1551 اقدام به ساخت سازه ای محکم و مقاوم کردند که در حال حاضر شاهد زیباترین و معروف ترین پل ونیز در این منطقه می باشیم.

البته توجه داشته باشید که این پل به مرور زمان مورد بازسازی و اضافه کردن بخش های مختلف امروزه به این شکل درآمده است. پل ریالتو با نمای سفید رنگ از فرسخ های فاصله نظر هر فردی را به سوی خود جذب می کند.

مغازه های پل

پل ریالتو حدود 7/5 متر از سطح دریا فاصله دارد هم چنین انتخاب محل ساخت این سازه بسیار هوشمندانه بوده چرا که کمترین عرض گرند کانال را برای ساخت این پل انتخاب کرده اند که حدود 20 متر می باشد. پایه های عمودی پل سبب شده است به خوبی وزن سنگین پل را تحمل کنند. مغازه ها و فروشگاه های بسیاری در زمینه های مواد غذایی و پوشاک و غیره بر روی این پل واقع می باشند که در سبک های سنتی و لوکس بافتی قدیمی و مدرن شهر ونیز را به نمایش گذاشته اند. شما می توانید با خرید از مغازه های پل ریالتو لحظات بسیار منحصر به فرد و فراموش نشدنی را تجربه کنید.

 

ساختار پل ریالتو ونیز

ساختار پل ریالتو از سنگ است و دارای دو قوس بوده که از نماد اصلی ساختار این سازه می باشد. مدت زمان ساخت پل ریالتو ونیز از سال 1588 تا 1591 به درازا انجامید چرا که ساخت این سازه کار بسیار دشوار و سختی بود و عمق زیاد دریا و شرایط نامناسب اقلیمی در ساخت این پل مشکلاتی را سر راه می گذاشت. توجه داشته باشید که سازه کنونی شباهت بسیاری به نسخه قبلی آن داشته است و شما با مشاهده این دو سازه می توانید به این موضوع پی برید.

مهندس ناظر بر ساخت پل ریالتو آنتونیو دا پونته بوده که از جمله موفق ترین مهندسین در زمینه ساخت و ساز بوده است. شهر ونیز یکی از مهم ترین بندرگاه ها در این منطقه بود و کشتی های بسیار بزرگ و غول پیکر در این شهر تردد می کردند که این پل شاهد عبور کشتی های بسیار از سراسر جهان در این شهر می باشد. در اوایل این پل محل فروش مواد غذایی بوده و جهت تردد از آن استفاده می شد اما همیشه شاهد ردیفی از قایق های بسیار در آن می بودیم امروزه نیز مراکز خرید و فروشگاه های بسیار لوکس و مدرنی در این پل ساخت و بنا شده اند که گردشگران و توریست ها در سفر و بازدید از این پل قدیمی می توانند به خرید و گشت و گذار در فروشگاه های موجود در این سازه قدیمی باشند.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید آنلاین بلیط پرواز خارجی از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

 

دسترسی به پل

دسترسی به پل ریالتو ونیز بسیار آسان و راحت می باشد. تنها با سوار شدن به قطار و دنبال کردن تابلوهای رایلتو می توانید به این مکان برسید. شما در هر ساعات از روز می توانید از این پل قدیمی و بی نظیر دیدن کنید و اگر مایل باشید می توانید سوار قایق های گرند کانال شده و در دقایق بسیار خوشایند و پر از هیجانی را در این کانال بگذرانید.

 

 

نظرات کاربران