فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی

فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی

فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی

فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی یکی از فرودگاه های مشهور مالزی می باشد که هر ساله مسافرین داخلی و خارجی بسیار زیادی را جا به جا می کند. این فرودگاه خدمات بسیار خوب و منحصر به فردی را برای مسافرین ارائه می دهد تا همه افراد بتوانند به تمامی نقاطی که می خواهند پرواز کنند و از سفر خود لذت ببرند. این مکان دارای یک باند 2135 متری است که شرکت های هواپیمایی زیادی به آن پرواز می کند.

بلیط هواپیما ماهان 

فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی

آشنایی با فرودگاه 

فرودگاه مالاکا مالزی فرودگاهی است که در برندام باتو مالزی قرار دارد. این فرودگاه طبق استانداردهای بین المللی ساخته شده است و سالیانه می تواند یک و نیم مسافر را جا به جا کند. این فرودگاه و مخصوصا برج مراقبت آن از نظر تاریخی اهمیت بسیار زیادی دارند چرا که هواپیمای اولین نخست وزیر مالزی را هدایت کرده تا بر روی زمین بنشیند. دولت در تلاش است تا مسیرهای هوایی فرودگاه مالاکا را افزایش دهد. این فرودگاه پروازهای داخلی و خارجی بسیار زیادی را انجام می دهد و همه روزه مسافرین زیادی به آن رفت و آمد دارند.

این فرودگاه در 10 کیلومتری از شهر تاریخی مالاکا قرار دارد و 141 هکتار از عراضی آن را به خود اختصاص داده است.

آشنایی با فرودگاه 

ترمینال فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی

در ابتدا یک ترمینال برای فرودگاه مالاکا مالزی ساخته شد. مساحت این ترمینال هفت هزار متر مربع می باشد. در آوریل سال 2006 ساخت ترمینال جدید آغاز و طبق استانداردهای بین المللی ساخته شد. برج مراقبت آن انتقال داده شد و با تجهیزات هوانوردی پیشرفته تکمیل شد. در هر دو سمت باند فرود امکاناتی وجود دارد تا فرود هواپیماها را در شب هدایت کند و به امنیت پرواز در آب و هوای بد کمک کند. در ماه می 2009 ترمینال جدید به طور رسمی افتتاح شد. ترمینال جدید می تواند یک میلیون و پانصد مسافر را جا به جا کند، در صورتی که ترمینال قبلی فقط ظرفیت سی هزار مسافر را داشت.   

ترمینال فرودگاه بین المللی

امکانات فرودگاه

آشیانه ای در فرودگاه مالاکا ساخته شده است که می تواند بویینگ 737 و یا ایرباس A320 را جا دهد. در این آشیانه تعمیرات، خدمات بازدید موتور، اصلاح هواپیما و نصب و …. انجام می شود. این آشیانه در سال 2016 تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.

امکانات اصلی شامل: کافه برای صرف نوشیدنی ها و انوع کیک، اتاق های کنفرانس برای برگزاری جلسات، اتاق های چندگانه تجاری، خدمات ویلچر، صرافی، سالن های انتظار، اتاق های کودک، دسترسی به اینترنت، فروشگاه های خرید، فست فود و .. می شود. تمامی این خدمات به طور 24 ساعته برای مسافرین فراهم می باشند و مسافرین می توانند از آنها در پروازهای خود استفاده کنند.

فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی

دسترسی به سایر نقاط شهر

فرودگاه مالاکا مالزی دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی در خارج از ترمینال خود می باشد که مسافرین را به سایر نقاط شهر جا به جا می کنند. در میان این سیستم می توان تاکسی ها و اتوبوس ها را به وفور یافت. هزینه حمل تاکسی های خارج فرودگاه بیشتر است و برای کاهش هزینه می توان از خدمات اتوبوس ها استفاده کرد. هر مسافر می تواند برای سفر با اتوبوس ها از باجه های بلیط سفر تهیه کند و به راحتی به هر قسمتی از شهر که بخواهد برود.

توسعه و پیشرفت های فرودگاه

در ماه آگوست سال 2015 نخست وزیر مالزی اعلام کرد که دولت فدرال یک پیشنهاد برای گسترش فرودگاه بین المللی مالزی مطرح کرده است. در این طرح فرودگاه مالاکا مالزی باند پرواز، پارکینگ و فرودگاه خود را بهبود بخشید. بر اساس بررسی های انجام شده گسترش فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی تا سال 2019 به پایان خواهد رسید.

افراد زیادی در فرودگاه مالاکا مالزی فعالیت می کنند و خدمات خوبی را برای مسافرین ارائه می دهند. مسافرین در زمان انتظار خود در فرودگاه می توانند از رستوران موجود در فرودگاه غذاهای سنتی و بین المللی را تهیه کنند و در محیط دنج و راحت فرودگاه نوش جان کنند.

فرودگاه بین المللی مالاکا مالزی چندین سال است که خدمات عالی و منحصر به فردی را برای مسافرین این شهر ارائه می دهند. این فرودگاه تا به امروزه در امر خدمات رسانی خود به مسافرین موفق بوده است.

شهر مالزی دارای جاذبه های گردشگری بسیار زیاد و متنوعی می باشد. در سایت دلتابان می توانید درباره تمامی جاذبه های مالزی اطلاعاتی را کسب کنید و از حضور خود در این شهر لذت ببرید.

 

جهت بازدید برترین خدمات دلتابان به لینکهای زیر مراجعه نمایید:

نظرات کاربران