Kish sea turtles

لاک پشت های دریایی کیش

آشنایی با لاک پشت های دریایی کیش

یکی دیگر از جاذبه های گردشگری جزیره کیش ،برای مسافرین و گردشگران تور کیش وجود لاک پشت های دریایی کیش در ساحل جزیره کیش هستند که برای تخم ریزی لاک پشت های دریایی در ساحل آن، لانه گزینی می کنند.

لاک پشت های دریایی کیش

 

اگر به سفر های داخلی علاقمندید ، تور مشهد با هواپیما میتواند گزینه مناسبی برای شما باشد . مشهد شهری زیارتی ، سیاحتی است که سفر به آن شهر قطعا جذابیت های زیادی را به همراه خواهد داشت.

انواع لاک پشت های ساکن جزیره کیش

Turquoise Turtles

دو نوع لاک پشت در آبهای نیلگون خلیج فارس زندگی می کنند:

⦁ لاک پشت نوک دار – عقابی (Hawksbill)
⦁ لاک پشت سبز (Green)

لاک پشت های سبز برای تغذیه از کرم ها و جلبک ها به آبهای حاشیه جزیره می آیند؛ در حالی که لاک پشت های پوزه عقابی برای تخم ریزی به ساحل جزیره می آیند. نسل این لاک پشت ها، به شدت در حال انقراض است و از آخر اسفند ماه تا میانه مرداد ماه برای تخم گذاری به ساحل های حفاظت شده ماسه ای جزیره علی الخصوص در بخش های جنوبی و غربی آن می آیند. این لاک پشت ها، در هر فصل به طور متوسط سه بار و با دوره زمانی 15 روزه، تخم گذاری می کنند. لاک پشت های درون تخم، 60 تا 70 روز بعد از تخم ریزی، متولد می شوند و محیط بانان، آنان را به سوی دریا هدایت می کنند. این بچه لاک پشت های دریایی بعد از بالغ شدن، دوباره به زادگاه خود بر می گردند تا تخم ریزی کنند.

این لاک پشت های دریایی در حال انقراض، نقش ویژه ای در حفظ سلامت اکوسیستم دریا و مرجان ها دارند و به همین دلیل هم از سوی سازمان های جهانی و محیط زیستی، مورد توجه و حمایت هستند.

 

Sea turtles

 

حفاظت از لاک پشت های دریایی

برای حفاظت از این لاک پشت های دریایی، سازمان حفاظت محیط زیست در کیش، سایت حفاظت و مونیتورینگ برای این لاک پشت های دریایی کیش در ساحل جنوبی به وجود آورده است تا بازدید کنندگان و گردشگران با هماهنگی با مرکز حفاظت، لاک پشت های دریایی کیش در ماه های بیان شده در تاریکی شب می توانند ببینند. این لاک پشت ها در تاریکی شب، به ساحل می آیند تا حفره هایی را برای تخم ریزی خود حفر کنند و سپس بعد از تخم گذاری، روی حفره ها را می پوشانند. نوزادان لاک پشت های دریایی پس از به دنیا آمدن، از حفره ها خارج و به سمت دریا می روند.

توصیه هایی برای حفاظت از لاک پشت های در حال انقراض کیش

⦁ از رفت و آمد در زیست گاه های در حال حفاظت لاک پشت ها خودداری کنید.
⦁ در هنگام قایق سواری، به لاک پشت هایی که برای تنفس به سطح آب می آیند، نزدیک نشوید.
⦁ در هنگام غواصی به لاک پشت ها نردیک نشوید
⦁ از ریخت مواد زاید و دور ریختی در دریا خودداری کنید.
⦁ به تخم لاک پشت ها دست نزنید یا آنها را جابه جا نکنید.
⦁ از شنا کردن در اطراف لاک پشت ها یا دست زدن به آنها خودداری کنید.

سفر به این مکان میتواند بسیار جذاب و هیجان انگیز باشد . در صورتی که علاقمند به سفر های هوایی هستید میتوانید با خرید بلیط هواپیما چارتر از دغدغه های سفر خود کم کنید . هم چنین برای اقامت راحت تر رزرو هتل نیز میتواند پیشنهاد خوبی باشد.

نظرات کاربران